Alkuraskaus+verenvuoto, ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Heidi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Heidi"

Vieras
Kävin eilen ultrassa jossa todettiin viikolla 6 oleva sikiö+ sydänäänet. yllätys oli aamulla melkoinen kuin vessaan menin ja tuli verta, ei paljoa mutta kuitenkin, siteeseen ei ole tullut kuin rusehtavaa "vanhan veren näköstä".
Minkälaista vuotoa teille on ollut raskausaikana,??

minulla kaksi raskautta+ kolme keskenmenoa takana ja koskaan normaali raskaudessa ei verta ole tullut.
kipuja ei ole.

Eilen kyselin täällä vähän samantapaista tosin niinpäin että tekisittekö raskaustestin alkaneesta vuodosta huolimatta. Tuli vastauksia että joillakin on todellakin ollut tuollaista rusehtavaa vuotoa alkuraskaudessa ja googlettamallakin löytyi aiheesta juttua ja se on kuulemma aivan normaalia.

Mulla kanssa tässä tokassa raskaudessa vuosi verta rv10, yhden päivän ajan. Lirahteli välillä ihan kunnolla kirkasta verta ja välillä semmosta rusehtavaa. Kaikki oli kuitenkin ihan ok seuraavan viikon niskapoimu-ultrassa! Veri ei ollut tullut kohdusta, todennäköisesti kohdunsuulta. Ekassa ei ollut minkäänlaisia vuotoja.

Esikoisesta mulla tuli lähes koko alkuraskauden sinne viikolle 13 asti tollasta rusehtavaa tuhrua ja kerran jopa ihan kirkasta verta, mutta silti kaikki oli hyvin joka kerralla. Lääkäri sanoi, että joka kolmannella naisella on raskauden alussa selittämätöntä vuotoa, joka kuitenkin yleensä on ihan harmitonta :)

Mun neljäs (onnistunut) raskaus alkoikin ovulaation jälkeisellä viikon vuodolla, kuin niukat menkat. Sen lisäksi sitä vuotoa tuli pari päivää muutamaankin otteeseen, muistaakseni jonnekin rv12 asti. Vuoto oli sekä punaista, että vanhaa tummaa verta.

alakautta tehtiin tutkimus, ite mietin kanssa että oisko limakalvot niin ohuet en tiedä. Huomenna pääsen ultraan uudestaan. Voi hemmetti että tuskastuttaa tämä epätietoisuus.
Kiitos kaikille. josko olisi vaaratonta oon niiiin saakelin väsyny noihin keskenmenoihin.

[QUOTE="heidi";22324314]alakautta tehtiin tutkimus, ite mietin kanssa että oisko limakalvot niin ohuet en tiedä. Huomenna pääsen ultraan uudestaan. Voi hemmetti että tuskastuttaa tämä epätietoisuus.
Kiitos kaikille. josko olisi vaaratonta oon niiiin saakelin väsyny noihin keskenmenoihin.[/QUOTE]

Mulla ainakin lääkäri sanoi just tuon viikon ultrassa että herkät limakalvot on, tuli vähän verta. Jos se on pientä ja ruskehtavaa niin hyvin todennäköisesti vain se ultran tekeminen rikkoi vähän limakalvoa. Ei hätää! Hali!

mulla tuli kolmannessa raskaudessa viikolla 10 ihan yllättäen aivan kamala vuoto, sitä siis todella tuli paljon mutta ilman kipuja. Tietty sitä luultiin keskenmenoksi, mutta juuri tuo kivuttomuus oli outoa. Sain saikkua heti viikon kun seuraavalla viikolla oli sitten ultra, siellä todettiin että sikiö kunnossa, mutta kohdunsuulla limakalvo ärtynyt ja vuoti kosketuksesta. Lisäksi lääkäri totesi että istukkakin on kohdunsuulla joten sekin voi aiheuttaa vuotoa. Lisää saikkua kaikkiaan 10 viikkoa, aina välillä vuoteli enempi vähempi ja tilannetta tsekattiin muutaman viikon välein, rakenneultrassa sitten istukka oli siirtynyt sen verran että pääsin taas töihin. Koko sen 10 viikon ajan oli myös seksikielto enkä saanut nostella mitään. Nyt tämä pikkuherra on vilkas puoltoistavuotias.

itteä kummastuttaa myös tämä kivuttomuus. Onneksi teillä kaikki mennyt hyvin :)
muistelin että kävin pari kuukautta sitten gynellä jossa sisätutkimus tehtiin ja sillon vuoti myös seuraavana päivänä. synnytyksestä vuosi aikaa ja kiertoa sekasin tai sitä ei juuri ole ollut ja limakalvot voi kyllä olla tosi ohuet. tulispa huominen äkkiä!

Yhteistyössä