Alkuraskaus: turvonnut vatsa ja ruokahaluttomuus

Hei,

Kyselenpä nyt ihan yleisestikin eikä omassa pinossa alkuraskauden vatsaongelmista. Olenko ihan yksin pulmineni...
Eli minulla vatsa on turvonnut (ei siis pelkkä alavatsa) ihan kauheasti ja iltaa kohti pahenee. Tuntuu, että välillä vatsa on kipeäkin tämän turvotuksen takia.
Lisäksi tuntuu, ettei ole yhtään nälkä eikä tee mieli syödä mitään. Vatsa tuntuu täydeltä. Vatsasta kyllä kuuluu pulputusta ja kurinaa eli ehkä sitten nälkä kuitenkin olisi. Tosi outoa.

Kuulostaako kenellekään yhtään tutulta turvotus, ruokahaluttomuus ja vatsan "pulputus"? Alkaa jo ihan huolestuttaa onko jotain muuta vialla.

Emmama 5+6
 
Ihan normaalia on kaikki kummallisuudet alkuraskaudessa. Itselläni on ainakin aina alkuraskaudessa ihan paska olo. Turvottaa, nälättää mutta mikään ruokaa ei kuitenkaan maistu vatsa täynnä ilmaa, välillä vatsa ihan ripulilla ja sitten taas yhtäkkiä ummetusta.. Viimeksi tiesin jo paria päivää ennen plussa testiä että raskaana varmasti olen kun ruoka ei maistunut yhtään.

Joten älä huolehdi moisista :D
 
Mulla on kanssa tuota turvotusta, tänään rv4+2. Pari päivää on jo vaivannut, ja tosiaan iltaa kohti pahenee niin, että olo on ihan tukala. Tuntuu, että vatsa rajoittaa jo liikkumista, esim kengännauhoja on hankala solmia, kun keskivartalo ei taivu normaaliin tapaan. Ruokahalu on tosin ihan normaali, mutta syönnin jälkeen vatsa lähes räjähtämispisteessä kokonsa takia.

Onkohan tähän olotilaan odotettavissa helpotusta missä vaiheessa? Ja onko mitään poppaskonsteja turvotuksen lievitykseen?
 
Mulla menossa raskausviikot 4+4 ja olo on tosiaan tukala. Vatsa on turvonnut ihan hierveästi vatsa myös välillä sekaisi. Toisinaan taas vaivaa ummetus... Ilmaa kertyy ihan hirveästi, syö mitä tahansa..Ja oikeastaan mitään ei tee mieli syödä, vaikka nälkä kurnii :| Tiovottavasti menee pian ohi.... Vaikka kyllä tämän kestää näin ihanan asian puolesta :heart:
 
Jo heti alkuraskaudesta maha turposi ja vanhat vaatteet alkoivat kiristää mahan kohdalta. Ruokahalu muuttui täysin ja pystyin syömään vaan keittoja ja annoskoko pieneni huomattavasti. Alkoi helpottaa joskus rv 12 aikoihin. Lisäksi oli koko ajan paha olo ja väsytti kamalasti.
 
entäs tämä :p ylämaha turvonnut...yhdessä vaiheessa laski sitten taas tuli takaisin isompana toi kumpu :/ maalla join yhden juoman ja rupes pistelee kokomahaa..yhdessä vaiheessa nälkä kokoajan nyt taas ei maistu mikään ;( on koskenut päähän..oksettanu, kuumottanu ja vaikka mitä =( joka viittais raskauteen..olemme miehen kanssa kyllä olleet usein `´hommissa`` oiskohan mahd..olla raskaana? yli painoa on paljon ;/ mut voihan ihmeitä tapahtua
 

Yhteistyössä