Alkuraskaus ja tuskaisa peräpukama - mikä siihen auttais?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tämä on niin inhottavaa ja noloa... On ihan kauhean kipeä peräpukama, ulkoinen joka ei pysy millään sisällä, istuminen on tuskaa. Raskaus on viikolla 12 ja Scheriproct-voiteen tuoteselosteessa sanottiin, ettei saa käyttää raskauden eka kolmanneksella. Olen kyllä parina päivänä käyttänyt, ajattelin paikallisen hoidon olevan pienenmpi paha kuin särkylääkkeiden, joita en ole uskaltanut ottaa.
Millä hitolla siitä pääsee eroon?? Tai edes helpottais tuota kipua? Ulkoisia kun ei voi hirttää ja leikkaamaan ei varmasti kukaan ala, siinähän on pahimmillaan kuukausien sairaslomat ja helvetinkivut.

mullakin melkein ihan alkuraskaudesta asti kipeitä pukamia eikä meinaa pysyy sisällä sattuu kun kakkaa ja vuotaa vähän verta. nyt rv 35 kävin muutama päivä sitten vessassa ja pönttöön tuli ihan järkyttävä määrä verta, pelästyin melkein kuoliaaksi, sitten tajusin että pukamista tuli ja ne siinä samassa hävis :) kokeilin sitä ennen kaikkia voiteita yms. muttei mikään auttanut. Kannattaa kokeilla ilmakylpyjä ja suihkuttelua..

Alan olla epätoivoinen, työ on enimmäkseen istumista ja ihmisiä siinä koko ajan. Tosi kiva irvistellä ja liikehtiä ja hypätä vessassa. Aloe veraa täytyy kokeilla, kun vaan pääsis täältä korvesta jonnekin, mistä sitä saa, meidän apteekissa ei ainakaan ollut. Kerran jouduin edellisessä työpaikassa saikulla perävaivojen takia ja olipahan tosi kiva viedä sille äijäporukalle saikkulappua.

Minäkin olen joskus ollut Foreverin esittelyssä ja jäi vähän sellainen huuhaahuttua-olo, mutta niin kuin sanoin, olen epätoivoinen. Ja onhan se ainakin turvallinen vaihtoehto, 4 euroa ei mikään paha investointi ole :)

Mene terveyskeskukseen ja tiedustele onko siellä ketään joka osaa puhkasta ulkoisen pukaman paikallispuudutuksessa!! Se ei ole mikään leikkaus, vaan tehdään pieni viilto siihen pukamaan jotta sieltä se hyytynyt veri pääsee pois ja pukama katoaa!
Ja jatkoksi tiedossa, että jos on taipumus pukamiin niin ne ei katoa ennen kuin vauva syntyy.
Niihin pukamiin auttaa liikkuminen. Vaikka kuinka käy kipeetä niin käy kävelyllä ja ole liikkeessä niin silloin se veri kietää pyllyssä ja pukamissa joten ne sitä myötä katoaa. Istuminen on kaikkein pahinta. Älä istu :) seiso jos vain voit.

Huuhdo pukamaa kylmällä vedellä. Ihan siis suihkuttele ja aloita vaikka haalealla, niin ei tunnu pahalta heti alkuun. Pukama vetäytyy viileän ansiosta. Sitten jos vielä löydät voiteen, joka sopii raskaana olevallekin (tiedän, että ainakin yksi on vaikka merkki ei olekaan tiedossani), niin pärjäät aika pitkälle. Itseäni jo tuskastuttaa valmiiksi, sillä mulla on yksi kiusaava pukama myös ja raskaus toiveissa. Olen harkinnut asiasta puhumista myös lääkärille, mutta vielä olen pärjännyt suihkuttelun ja voiteen turvin, kun ei jatkuvasti vaivaa.

Yhteistyössä