Alkuraskaus ja toispuoleinen kipuilu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *-*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

*-*

Vieras
Mulla on nyt menossa rv6 ja viikon verran on ollut tuntemuksia vain vasemmalla puolella ja särkyä selänpuolella. Sellaista vihlontaa ja kipuilua. Onko muilla ollut vastaavaa alkuraskaudessa? Keskivatsalla ja oikealla puolella ei ole mitään tuntemuksia....

Mulla oli tossa tämän kuun alussa. Tein positiivisen testin ja muutama päivä sen jälkeen menkkamaiset kivut vasemmalla selässä ja vatsalla. Ikävä kyllä mulla kävi huonompi tuuri, vuoto alkoi ja kun kävin synnärin päivystyksessä niin lääkäri totes että oli ollut vain kemiallinen raskaus.
Myös kohdun ulkoinen voi oireilla noin. Toivottavasti sulla kaikki kunnossa!! :hug:

Mulla kipuili vasen alavatsa kanssa juurikin varmaan noilla viikoilla, mutta raskaus meni hyvin loppuun saakka. Joten voi olla ihan niitä kohdun kasvun tuntemuksia.
Ensimmäinen raskauteni meni taas kesken ja tuollaista kipuila ei ollut, yhtäkkiä alkoi vaan kauhea verenvuoto ja kesken meni...joten yksilöllisiä noi kipuilut. Kannattaa mennä yksityiselle alkuraskauden ultraan niin selviää että onko kaikki kunnossa.

Mulla taas positiivinen kokemus. Eli oli toispuoleista kipua, mutta kuitenkin kaikki kunnossa ja sykekin löytyi ultrasta :heart: Ja toi oli just viikolla 6. Mulla löydettiin pari kystaa oikeasta munasarjasta, mutta kivut oli vasemmalla eli ei voinu niistä johtua... Täysin mysteeriks siis jäi.

eli voi olla kohdunulkoinen tai sitten ei.... pitäiskö ultrassa siis näkyä jo onko raskaus oikeassa paikassa kun mulla menossa rv6+1 ? Entä teillä jotka ootte saneet positiivisia uutisia kipuilusta huolimatta niin onko lääkäri maininnut mitään kuinka yleistä tälläinen on? ja mitään syytä mistä voisi johtua?

Näkyy joo noilla viikoilla missä sijaitsee.
ja jos kerran on pelkästään toispuoleista kipua niin itse varmaan soittaisin neuvolaan että pääsisikö ultraan, se osaa olla vakavakin tila, tuo kohdun ulkoinen.

kait tarvii soittaa, tosin olen jo viime viikolla puhunut naistentautien ja synnytysten-erikoislääkärin kanssa eikä se sanonut mitään asiaan...ei kuulemma vaikuta vakavalta mutta jos kipuilu olisi keskellä alavatsaa niin sitten voisi olla vakavemmasta kyse.... Omituista, ei varmaan huomannut että voisi olla edes kohdunulkoinen vaan mietti keskenmenovaaraa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eli voi olla kohdunulkoinen tai sitten ei.... pitäiskö ultrassa siis näkyä jo onko raskaus oikeassa paikassa kun mulla menossa rv6+1 ? Entä teillä jotka ootte saneet positiivisia uutisia kipuilusta huolimatta niin onko lääkäri maininnut mitään kuinka yleistä tälläinen on? ja mitään syytä mistä voisi johtua?

Lääkäri ei maininnu syytä mut sanoi et tavallista. Ja yleensähän keskenmenos tulee kamalat kivut ja vuoto. Mä kävin ultrassa rv 6+2 ja silloin näky sykekin. Eli varaa vaan se aika.

Tää kipu tuntuu melkeinpä nivusessa eikä ollenkaan navan lähettyvilläkään..... voi että kun asia selviäis pian :-( pelkään että jos tulee äkkilähtö sairaalaan jos esim. munanjohdin repeää täysin yms