Alkuraskaus ja seksi tai ylipäänsä raskaus ja seksi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piprane ema
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piprane ema

Aktiivinen jäsen
02.08.2006
9 124
1
36
oletteko kuulleet väitteen, että jos on taipumus keskenmenoon niin ei kannattaisi harrastaa seksiä silloin kun kuukautiset normaalisti olisivat?

Vähän otti päähän ku neuvolan täti äsken sanoi, mulle tommosen ohjeen... on meinaan just tulossa se hetki ku kuukautiset normaalisti olis ja lapset menee exälle.. eli ei sit nautita yhteisestä kahdenkeskisestä ajasta silleen ku ehkä ajateltiin..

mulle ei oo koskaan ennen sanottu tommosta, mut nyt ku keskenmenonki oon kerinny saamaan niin antoi neuvon.. viikkoja mulla 7+5

Mä olen kuullu sellaisen jutun että spermalla vois olla jotain vaikutusta, mut tiiä sitten miten pitää paikkaansa...Kyllä me ainakin peittoja heiluteltiin ihan niinku ennenkin..Ja ollaan heiluteltu koko raskauden ajan ilman sen suurempia miettimisiä...

En tiedä onko siinä perää...

Mut mulla ainakin tuli verenvuotoja alkuraskaudessa joka kerta kun harrastettiin seksiä. Joten jäi sit kahteen kertaan.. Haluttiin kumminkin se lapsi ennenmmin, ku ottaa riski. Eihän sen verenvuodon tarvitse mitään sellaista tarkoittaa, mutta kyllä se itkun sai aikaiseksi kummallakin kerralla.

Tääh tääh tääh?

Roskaa, sanoisin. Mulla on ollut yksi km ja ihan iloisesti oon sekstaillut kaksi seuraava raskautta alusta loppuun ja juu kyllähän se sieltä on vauva aina lopulta ulos tullut ja vielä kummallakin kerralla seksin seurauksena. Tosin aina yliaikaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Mä olen kuullu sellaisen jutun että spermalla vois olla jotain vaikutusta, mut tiiä sitten miten pitää paikkaansa...Kyllä me ainakin peittoja heiluteltiin ihan niinku ennenkin..Ja ollaan heiluteltu koko raskauden ajan ilman sen suurempia miettimisiä...

no sitä minäki sit jäin miettiin, että jos se sperma on se syyllinen tässä, et jos käyttäs vaik kumia tai jotain.. en mie tiiä ihan ihme juttu kyllä..

tää samainen jo 30v tuota työtä tehnyt nainen sanoi mulle viime raskaudessa et kaikki light juomat kiellettyjä kun taas täältä saanu sellasta infoo ettei ne oliskaan kaikki kiellettyjä... maksalaatikko on ihan pannassa, vaikka muualla annetaan ohjeeks et joskus saa syödä ku kaupan laatikos ei oo paljoo maksaa..

Alkuperäinen kirjoittaja MB:
En tiedä onko siinä perää...

Mut mulla ainakin tuli verenvuotoja alkuraskaudessa joka kerta kun harrastettiin seksiä. Joten jäi sit kahteen kertaan.. Haluttiin kumminkin se lapsi ennenmmin, ku ottaa riski. Eihän sen verenvuodon tarvitse mitään sellaista tarkoittaa, mutta kyllä se itkun sai aikaiseksi kummallakin kerralla.

tuo tuskin tarkoittaa vaaraa vauvalle, mutta kyllä sitä itekki tekee kaikkensa, että sais tän pienen ehjänä maailmaan :)

Itse kysyin lääkäriltä, kun vuotoa oli ollut että onko nyt seksi kielletty. keskenmeno vaaran takia.
lääkäri sanoi, että ei ole kun vuotoa ei enää ole. ja tämä äippäpolin lääkäri.
ja ei mennyt kesken, neiti nyt 6v :)

Alkuperäinen kirjoittaja Oltermanni:
Itse kysyin lääkäriltä, kun vuotoa oli ollut että onko nyt seksi kielletty. keskenmeno vaaran takia.
lääkäri sanoi, että ei ole kun vuotoa ei enää ole. ja tämä äippäpolin lääkäri.
ja ei mennyt kesken, neiti nyt 6v :)

juu, tais olla meidän neuvolan tädin omia tutkimuksia... toisaalta jos nyt sit meniski kesken ja olis sänkypuuhia harrastellu niin syyttääkö sit itteä..

Kuukautisten ajankohtina alkuraskaudessa on ne keskenmenot todennäköisempiä kuin muulloin. Monillahan tulee jopa jotain vuotoja puuttuvien kuukautisten aikaan. Voi olla, että seksikin vielä lisää tuota riskiä entisestään.

Yhteistyössä