Alkuraskaus ja ripsipidennykset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei-tiedä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ei-tiedä

Uusi jäsen
11.07.2012
2
0
1
Tässä nyt mietityttää sellainen kun minulla on ripsipidennykset ja olen nyt raskaana rv5 menossa. Että kuinkahan vaarallisia ainesosia tuossa ripsiliimassa on jos vielä pidän ripset ja käyn huolattamassa ne? Onko kellään tietoa?

Kyllähän sitä liimaa vähän väkisinkin joutuu kosketuksiin hieman silmäluomiinkin vaikka omiin ripsiinhän ne liimataan, mutta en usko, että voi välttyä täysin tuon liiman ihokosketukselta.

itsekin tsekkailin internetsiä ja mielipiteitä löytyi puolesta ja vastaan ihan kuin joka asiassa, mutta päädyin sittenkin taas laittamaan. liimaa kuitenkin tulee niin vähän ja periaatteessa sen ei pitäisi olla ihokosketuksissa. aika monella tutulla räpsyttimet on ollet beibejä tehdessään ja ihan ihmisiä niistä on tullut :D

että tietoa varsinaisesti ei oo mutta mutulta vastaan, enemmän oisin huolissani monesta muusta asiasta, kuten vaikka hiusväreistä. mutta soita ihmeessä vaikka tekijälle ja kysy vielä mitä mieltä hän on.

Heips..
Tämä on nyt taas samaa sarjaa kuin "saanko värjätä hiuksia raskausaikana".
se on niin vähäinen paha jos ripsipidennyksen ottaa, että siitä ei kyllä ainakaan ihon läpi kulkeudu niin paljoa mitään myrkkyjä että se haittaisi sikiötä millään tavalla..
Sama kun kysyisin että pitääkö minun nyt käyttää kasvosuojaa kaupungilla liikkuessani etten saa ilmansaasteita ja pakokaasuja, tai
Voinko pestä hiukseni nyt shampoolla kun olen raskaana,
tai uskallanko syödä kaupan valmisruokia kun niissä on niin paljon E:tä ja muuta...
Maalaisjärjellä selviää aikapitkälle, ja jos ajattelette että jopa huume ja alkkis äidit synnyttävät täysin terveitä lapsia, niin ei ripsienpidennys voi niin paha olla..
Raskaana ollessa voi elää muuten normaalia elämää, mutta kaikkea tietyissä rajoissa.
Raskaus ei ole sairaus..
TOKI
Raskaana ollessa saatat olla itse herkempi joillekkin aineille ja sitä kautta saada itse esim iho oireita tms helpommin kuin normaalisti, mutta jos ripsipidennykset tahdot pitää niin anna mennä vaan =)
ja tarkoitukseni ei ollut ilkeästi kirjoittaa, mutta valaista hiukan ajattelemaan mitä kaikkea me oikeasti saamme jo perusasioista eikä nekään vaikuta sikiöön välttämättä mitenkään.
Onnellista raskautta ja toivotaan että kaikki menee hyvin!!!
:heart:

Kiitos vastauksista! Ja en todellakaan loukkaannu kärkkäästäkään kommentista :) Niitä osasinkin jo odotella :)

Kyllä olen sen ymmärtänyt, että tämä kysymys voi herättää hilpeyttä ja ajatteluja "kylläpä taas kysellään tyhmiä". Kiinnosti tietää onko kellään tietoa mitä se liima on jne. Ja nyt tiedän, että se on "iholiimaa", jollaisilla myös haavoja paikkaillaan ihmisiltä.

Hiuksiani en meinannut värjätä nyt tässä ns. herkillä ajoilla jolloin alkiolle muodostuu tärkeimmät asiat :) Minä haluan tehdä näin ja joku muu tekee toisin. Tiedän vaan sen itsestäni, että joissain asioissa haluan toimia omalla tavallani :)

Joissain jutuissa kun on oikeasti vaarallisia aineita ja en halua, että minulla on se huonotuuri, että minun pienokaiselleni tuleekin siitä jotain :) Tällaiset asiat mihin voin itse vaikuttaa, kuten myös alkoholin nauttiminen raskauden aikana, niin en halua suotta vaarantaa alkiota. Ja nyt kun tiedän mitä se liima on niin pidän kyllä räpsyt edelleen :D

Ehkä olen herkkis nyt näin alussa vielä kun tämä raskaus ei alkanut niin helpolla kuin muilla ihmisillä. Sitä jotenkin tässä on vielä ihan hämmennyksissään ja hieman peloissaankin.