alkuraskaus ja huoli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiina

Vieras
eli nyt 9+5 ja np-ultra vasta 30.4 neuvolassa käyny keraan.
voinko pyytää neuvolasta lähetettä ultraan(ylimääräseen)
mua oikeesti pelottaa hirmusti ettei kaikki hyvin,ei mitään oireita,
rinnat oli turpeat alussa nyt ei sitäkään oiretta.
ja kolmas raskaus ja molemmissa olen kuin jyränalle jääny ollu ja melki asunu vessassa oksetuksen takia

no mulle sanottiin kun kerroin oireistani ym peloistani että ykstyiselle ultraan jos haluan,mutta kai tapauskohtainen ohje tääkin.mulla hävis myös kaikki oireet ennen eka ultraa ja olin varma että kesken oli mennyt.mutta sydän siellä silti sykki :heart:

minulla myös kolmas raskaus menossa ja ei ollut mitään oireita..joka toinen päivä oli rinnat kipeät tosi vähän..ei muuta..kaikki kuitenkin ihan hyvin..nyt vasta rv16+4 voi sanoa että rinnat on tosi kipeät..muita oireita ei olekaan tullut.
ja kahdesta ekasta oli pahoinvointia.

Älkää liikaa miettikö oireita, raskaus voi olla lähes oireetonkin, mulla menossa 6+5 ja olo tosi hyvä, rinnat vähän arat ja veskissä pitää käydä usein. Kahdessa edellisessä ei pahoinvointia tms. ja kaksi tervettä lasta. Nauti vaan raskaudestasi, ei ole hyväksi murehtia liikaa. Mullakin eka neuvola vasta 28.4. tässä vaan odotellaan vielä jonkin aikaa. Äitini synnyttänyt 5 lasta, eikä koskaan voinut pahoin raskauksien aikana. Ei ne oireet sitä raskautta tee. Mulla yksi varhaiskm, jossa oksensin, muuten en ole oksennellut tai voinut pahoin, ohimenevää etomista ollut siinä kaikki.

Täällä samanmoinen stressaaja, tosin ensimmäistä odotan niin ei oo ollu mitään mihin verrata. Itselläni ei ollut minkäänlaisia raskausoireita (pahoinvointi jne.) Ainoat olivat ihan alkuviikkoina menkkamaiset tuntemukset ja arat ja turpeat rinnat jotka kyllä "lässähtivät" jo juuri nuilla viikoilla kun sinä olet. Itse olin jo varma keskeytyneestä km:sta ja ties mistä kauheuksista et yksinkertasesti soitin neuvolaan et mulla tuli vähän verta niin pääsin ultrattavaksi.. saattaa olla jonku mielestä vähän moraalitonta mut en keksiny muuta vaihtoehtoa ku valehtelun (eivät helpolla täällä ala ultraileen).
No, sit olin kuitenki varma taas ennen np:tä et sikiö on kuollu eli yhtä tyhjän kanssa..
Nyt kuitenkin menossa rv 26 ja poika ilmoittelee itestään päivittäin ihanilla potkuilla..tosin vieläkin panikoidun jos vauvalla on "hiljaisempi päivä".
Tsemppiä sulle, uskon että kaikki on hyvin ja huolehdit turhaan!!

Tarkoitan alkuraskauden oireita, väsymys tietty vaivaa, mutta muuten olo tosi hyvä ja nautin siitä, en jaksaisi hoitaa alle 2-vuotiasta ja 4-vuotiasta, jos pitäisi olla pää pöntössä jatkuvasti. Ruoka maistuu hyvin ja pientä turvotusta on, nehän kuuluu raskauteen.

Aika huonosti ne ainakin tampereella antaa ylimääräsiä ultra-aikoja (ikävä kyllä ) pelkän huolen takia, kun niitä aikoja on muutenkin niin vaikee saada, siis ihan täyteen tupattu kaikki ultra-ajat. Tokihan aina kysyä voi, etenkin jos pienemmällä paikkakunnalla asuu.

Mutta se, että nyt on oireeton raskaus, vaikka aiemmat on ollu kovastikin oireilevia, ei kyllä kerro mitään.... Itelläkin etenkin kolmas raskaus oli täynnä oireita, ja kamala kuvotus. Tää neljäs pääsikin sit aikas pitkälle ennenkun kuin tajusin, kun ei MITÄÄN oireita koskaan ole ollut!

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Aika huonosti ne ainakin tampereella antaa ylimääräsiä ultra-aikoja (ikävä kyllä) pelkän huolen takia, kun niitä aikoja on muutenkin niin vaikee saada, siis ihan täyteen tupattu kaikki ultra-ajat. Tokihan aina kysyä voi, etenkin jos pienemmällä paikkakunnalla asuu.

Mutta se, että nyt on oireeton raskaus, vaikka aiemmat on ollu kovastikin oireilevia, ei kyllä kerro mitään.... Itelläkin etenkin kolmas raskaus oli täynnä oireita, ja kamala kuvotus. Tää neljäs pääsikin sit aikas pitkälle ennenkun kuin tajusin, kun ei MITÄÄN oireita koskaan ole ollut!

tampereeltahan minä,kurja juttu jos ei pääse kun huoli kova

Mulla oli kans kauhee pelko oikeestaan koko raskauden ajan et kaikki ei oo hyvin :/ Vaikka kaikki oli ihan ok, niin silti tuli stressattua.. Aina kun oli ultra takana päin niin sai sen viikon olla rauhassa mutta sitten kun oli ultrasta kulunut yli viikko niin iski taas paniikki et onkohan sillä joku hätänä siellä masussa. Mutta terve poika kumminki synty, et turhaan stressailin =)

Yhteistyössä