alkuraskaus ja hiiva!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Martza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Martza

Jäsen
01.08.2005
738
0
16
niin, eli mulla oli elämäni eka hiivatulehdus kun odotin keskimmäistä (nyt 7kk vauva), ja sen jälkeen heti uusikin, no nyt olen taas alkuraskaudessa ja tuntuu että taas sitä vaivaa!! hain heti sen yhdistelmä paketin mutta aloinkin lueskeleen sitä ja siin sanottiin et jos tulee 3 eka kk:n sisällä, kysy ensin lääkäriltä käytöstä tm..!!!!!!!!! eli täytyykö mun nyt tosiaan mennä lääkäriin kysyyn mitä teen tän vaivankanssa!? onko muilla ollut ihan alussa hiivaa? mul on KAI nyt 6rv.. uskallanko siis käyttää vai en!? kutina ei ole valtavaa, viä ainakaan mutta jonkinverran :(

Itse olen saanut hiivan riesakseni tämän raskauteni aikana. Ensimmäinen oli ihan alussa viikolla7 ja toinen jo heti perään (ellei sitten ollut edelleen sitä samaa) vk 10. Lääkäristä ja neuvolasta sain neuvon käyttää canestenia tms., toisella kertaa sainkin sitten neuvolalääkäriltä jotakin vahvempaa, kun canesten ei juuri ollut auttanut.
Minulle ainakin sanottiin, että hyvin voi käyttää (myös apteekissa oltiin samaa mieltä). Puikkoja ei tosin saa laittaa asettimella vaan sormin.
Kumma juttu kun toisilla raskaus saa tällaisia vaivoja aikaan. Itsellänikään ei ole aiemmin vaivanut. Ja maitohappobakteerejakin olen käyttänyt koko ajan.

kiitos vastauksesta!! uskallan ehkä nyt laittaa sen puikon.. netistä kattelin ja siä kans luki että voi käyttää, ja tosiaan kuitenkinpakkaukses luki et tulis keskustella lääkärinkanssa. on näitä raskauksen vähemmän ihania vaivoja näköjään... :/

Yhteistyössä