Alkuraskaus ja herpes

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Maailman ihanin asia on tapahtunut eli plussa tuli tikkuun. Olen saanut Herpeksen riesakseni yli kymmenen vuotta sitten. Nyt pitäisi siis varata neuvolaan aikaa, mutta se häpeä kun joutuu kertomaan siellä, että minulla on herpes on ihan järkyttävä. Onko muilla kokemusta? Niin ahdistavaa ja pitäisi yrittää olla onnellinen.

Älä nyt tuosta murehdi ystävä rakas. Tauteja tulee ja niille ei välttämättä itse voi mitään. Herpes on kuitenkin aika mitättömän pieni asia maailmassa. Se on vaan sun omassa päässäsi se häpeän tunne. TH on ammatilainen, eiköhän heille ole esim lapseen kohdistuva väkivalta paljon suurempi kauhistelun aihe <3 Oikein paljon tsemppiä raskauteen, unohda koko herpes =) Mieti kuinka monella on huuliherpes, melkeinpä sama asia, ei sitäkään kauhistella

Siitä ei tarvitse kertoa kuin vasta synnytyksen lähestyessä, ja silloinkin vain, mikäli rakkulat ovat aktiivivaiheessa. Silloin ne tiedetään peittää vauvaan tarttumisen ehkäisemiseksi. Raskausaikana herpeksestä ei ole vauvalle mitään vaaraa.

Et todellakaan ole ainoa herpes-viruksen kantaja. Suomalaisista 85 % kantaa elimistössään ainakin yhtä kolmesta herpesviruksesta.

Yhteistyössä