Alkuraskaudessa onko normaalia...?

Heips!

Täällä yksi esikoista odottava kyselee neuvoanne... Eli olen viikonloppuna saanut plussan ja tällä hetkellä vasta rv 4+3. Kysymykseni kuuluukin, että millaiset vatsakivut ovat normaaleja alkuraskaudessa? Itsellä nimittäin on sellaisia kivuliaita vihlaisuja tuolla oikealla alavatsassa ja välillä kipu on kohtalaisen kovaakin. Ja toisinaan tuntuu aivan siltä, että menkat olis alkamassa... Pelottaa vaan kovasti, että tuolla ei olekaan kaikki hyvin, kun tässä vaiheessa kaikkea saattaa vielä sattua :ashamed: Eka ultrakin on vasta heinäkuun alussa, samoin neuvolakäynti.
 
Älä murehdi, erilaiset mahakivut alkuraskaudessa on yleensä normaaleja! Itsellä oli rv 4-6 ihan järkyttäviä mahakipuja, panadol forte 1 g söin x 3/vrk että pystyin olla. Yöt valvoin kipujen takia ja makasin lattialla kaksin kerroin. Kävin jopa päivystyksessä, mutta eipä ne noilla viikoilla oikein voi mitään tehdä. Mutta muista, että panadolia uskaltaa syödä kipuihin, niin minulle sanottiin lääkärissä. Tietysti aina kipuihin voi liittyä kohdun ulkopuolinen raskaus, mutta uskon, että noilla viikoilla se ei vielä kipulisi. Onneksi olet menossa heinäkuun alussa ultraan niin sitten näet että onhan pikkuinen oikeassa paikassa :) Yritä pystyä nauttia raskaudesta kivuista huolimatta. Kaikkea hyvää sinulle! :wave:

Emiliina ja Möllykkä 16+1 :heart:
 
Heissan niiskunenä-78!

Ja paljon onnea plussasta =)

Odotan itse myös esikkoa, nyt rv 32. Mulla oli myös todella kamalia kipuja, vihlomista, jomotusta ja särkyä nuo raskauden alkumetrit - paikat alkaa kasvaa ja venyä ja kohdun muutokset tuntuu justiinsa tuollaisina kipuiluina. Tuntui tosiaan monesti, että menkat alkaa ja muutamaan otteeseen säryt oli niin kovia, että oli pakko turvautua Panadoliin, että sai rentouduttua.
Noi tuntemukset kesti muistaakseni sinne rv 8 alkuun saakka, jonka jälkeen helpottivat paljon ja alkoi muut raskausoireilut. Mutta on siis ihan normaalia noi kovatkin kivut alkuun, pieni siellä vain alkaa raivata kasvutilaa itselleen =)

Hyvää odotuksen jatkoa toivotellen, kaneliomena :wave:
 
Ja se koko alkuraskaus on sellasta pienempää tai suurempaa jännittämistä, ettei menis kesken... Kun ei sille mitään voi, mutta kovasti vauvaa toivois... Nyt toka raskaus rv 7+3 ja ekan 2 viikkoo kävin vessassa aina sydän kurkussa, mutta onneks turhaan :)
 
Kiitos, te ootte kaikki ihania, kun jaatte kokemuksianne :hug: Heti jo tuntuu paremmalta ja olen taas luottavaisemmin mielin. Tosi jännää aikaa tämä on, kun kaikki on uutta ja ihmeellistä :) Eikä noi kivut mua sinänsä haittaa, hyvä vaan tietää, että tuo kaikki on normaalia.

Oli muuten ihanaa viikonlopun aikana nähdä, kuinka se plussa muuttui koko ajan tummemmaksi kun päivät kuluivat :heart:
 
Mulla oli varsinki viikot 4-5 eli ihan alussa sellasia kipuja, että olin ihan varma että varhanen keskenmeno tulee. Parit itkutki tirautin välillä ku luulin oikeesti että peli on menetetty. Vaan vuotoa ei sitte ikinä tullutkaan ja nyt mennään viikolla 12+4. =)

( selkäsärkyä oli myös, oikein sellasta kunnon menkkajomotussärkyä ja viiltoja vatsassa.. )

Tsemppiä ja onnea raskauteen!
 
mä kärsin noista tollaisista kivuista kanssa, taidan hakea tuota panadolia tupla paketit, tämän ketjun lukeminen rauhoitti kummasti, siis nyt meni esim. vuorokausi eikä ollut mitään ja nyt taas nappaa, yksi mikä vielä tekee olosta vähemmän kivan on umpeen mennyt vatsa joka ei ainakaan nippailuja vähennä... :/
mutta ei auta muuta kuin mennä hetki kerrallaan, hoitajakin sanoi et tälläista voi tulla mutta mutta kyllä sitä silti miettii... helpottipa tämän ketjun lukeminen omaa oloa.. kiitos teille... :hug:
jennuli rv 4+4
 
Huh, olipa ihana lukea näin kannustavia kertomuksia. Itsellä on menossa 4/5 viikko, ensimmäinen raskaus, ja mulla juili menkkamaisesti jo viikko ennen ensimmäistä haamua!

Pysyikö nuo kivut/juilimiset teillä aina suurinpiirtein samanlaisina, vai pahenivatko ne välillä? Mulla välillä en huomaa mitään, tänään taas oikein sattuu. Ja eilen vihloi sekä vasemmalta että oikealta kävellessä niin, että voihkaisin isoon ääneen ja jouduin pyshtymään. :eek:

Entä missä teillä nuo kivut ovat tuntuneet? Mulla siis silloin tällöin vihlaisee suunnilleen munasarjam kohdalla, välillä ihan keskellä, missä luulen kohdun sijaitsevan ja tänään on särkenyt kesekllä ja nivusia.

Sori kun kyselen, mutta kun kaikki on niin uutta :ashamed:

sorry myös kirjoitusvirheet, mutta väsyttää niin, että meinaa nukahtaa pystyyn. Lienee hyvä merkki? ;)
 
Heippa. Itse kanssa vasta ihan alussa 6+4 ja kovasti huolettaa nuo vatsannippailut. Yksi km takana, joten hermoja koittelee senkin takia. Mulla kanssa ne tosiaan tuntuu vähän samoin kuin ovulaation aikaan eli tuolla alhaalla oikealla kuten ap:llakin ja lentoemolla... Jos jollain tietoa onko normaalia, niin kiva olis kuulla ja saada vähän mielen rauhaa.
 
Kyllä alkuraskaudessa on monenlaista vihlontaa ja varsinkin kun vaihtaa asentoa nopeasti, nousee sängyltä tai autosta. Kolmatta odottelen ja tuttuja nuo alkuraskauden vihlonnat ja jomotukset jo. Normaalia on. Väsymys, jopa uuvuttava sellainen on myös tavallista ekat kuukaudet, ei meinaa mennä nukkumallakaan. Mua paleli useamman kuukauden myös, kun lämmöt koholla n. 37 jatkuvasti, yleensä n. 36,4 sekin aika tavallista alussa.
 
Mulla kanssa oli järkkyjä kipuja alkuraskaudesta etenkin esikkoa odottaessa joiden joku sanoi olevan kohdunkasvukipuja. Mutta yritäpä etsiä siitä tietoa netistä niin missään ei mainita raskauoireena niitä armottomia kipuja. Kyllä ne jossain vaiheessa loppuu.
 

Yhteistyössä