Alkuraskauden vuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut"

Vieras
Kuinka yleistä vuoto on alkuraskaudessa? Mulla oli vuotoa viikko ennen kuin menkkojen ois pitäny alkaa, kesti noin 4 päivää ja tuli lähinnä pyyhkiessä. Tän oletan olleen jotain kiinnittymisvuotoa. Nyt taas on tullut vuotoa kun menkat viikon myöhässä. Aluksi tuli kerran veristä vuotoa pönttöön ja tämän jälkeen tullut rusehtavaa pyyhkiessä. Mitä ihmettä nää on? Onkohan kaikki nyt hyvin?

mulla oli alkuraskaudessa aina menkkojen aikaan jonkun verran vuotoa, joka kesti muutaman päivän.. huolissani olin, mut kaikki ok ultrissa kuitenkin, ja jossin vaihees ne vuodotkin loppui... nyt rv 37+1 ;)

Sitä kun ei voi kukaan sanoa ton sun kirjotuksen perusteella onko kaikki hyvin vai ei. Voi olla kemiallinen raskaus ja menkat alkaa ihan vaan myöhässä, vaikka testi onkin ollut +. Voi myös olla keskenmeno, alkava tai keskeytynyt ja voi olla että kaikki on aivan hyvin. Itsellä 2 lasta, molemmista vuotoa. Kokemusta myös 3 keskenmenosta joissa kummassakaan ei ollut vuotoa vaan alkio todettiin ultrassa elottomaksi.

Sangen yleistä vuodot ovat ja aika usein menee kaikki hyvin. Vuodon perusteella sitä ei voi mitään varmaksi päätellä. Voi vuotaa paljonkin ja silti kaikki menee loppuun asti hyvin. Ja toisaalta pienellä tuhruvuodolla voi olla kyseessä keskenmeno tai jopa ilman vuotoakin tai mitään oireita.

[QUOTE="huolestunut";22796284]Kuinka yleistä vuoto on alkuraskaudessa? Mulla oli vuotoa viikko ennen kuin menkkojen ois pitäny alkaa, kesti noin 4 päivää ja tuli lähinnä pyyhkiessä. Tän oletan olleen jotain kiinnittymisvuotoa. Nyt taas on tullut vuotoa kun menkat viikon myöhässä. Aluksi tuli kerran veristä vuotoa pönttöön ja tämän jälkeen tullut rusehtavaa pyyhkiessä. Mitä ihmettä nää on? Onkohan kaikki nyt hyvin?[/QUOTE]

Mulle ei nyt selvinnyt, että oletko sä todella raskaana vai epäiletkö olevasi, koska menkat on myöhässä.

Mutta alkuraskauden vuodot on normaaleja. Mulla oli niitä kuopusta odotellessa, vuodin viikon ovulaatiosta lähtien, sitten taas menkkojen alkamisaikaan, ja viikoille 12 aina vähän väliä.
Kaikki oli hyvin ja kuulema jopa kolmasosassa raskauksista on alkuraskauden vuotoja.
Siinä vaiheessa jos vuoto on yhtä runsasta tai runsaampaa kuin menkat, niin on syytä epäillä keskenmenoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;22796429:
Mulle ei nyt selvinnyt, että oletko sä todella raskaana vai epäiletkö olevasi, koska menkat on myöhässä.

Mutta alkuraskauden vuodot on normaaleja. Mulla oli niitä kuopusta odotellessa, vuodin viikon ovulaatiosta lähtien, sitten taas menkkojen alkamisaikaan, ja viikoille 12 aina vähän väliä.
Kaikki oli hyvin ja kuulema jopa kolmasosassa raskauksista on alkuraskauden vuotoja.
Siinä vaiheessa jos vuoto on yhtä runsasta tai runsaampaa kuin menkat, niin on syytä epäillä keskenmenoa.

Joo siis kyllä olen raskaana. Olen montakin testiä tehnyt ja kaikki näyttivät positiivista. Tein clearblue testinki ja se näytti että sillä hetkellä oisin ollut 4-5 viikkolla.

Yhteistyössä