Alkuraskauden vuodot

Jahvetti ekaksi onnittelut raskauden johdosta :heart:
Mulla on ollu ruskehtavaa vuotoa rv 7 ja 12.Välillä oli vähän punertavaa.Ei vuotanut kamalan paljon.Neuvolasta sain vain neuvoksi sen että jos tulee kuukautisten kaltaisia kipuja ja vuoto on kirkkaan punaista ja runsasta niin yhteys päivystykseen.Ultrassa en tarvinut käydä.Kaikki ihan hyvin menny silti.Nyt menossa rv 21+4 ja pikku poika voi hyvin masussa.
Tsemppiä sulle ja ihanaa odotusta :hug:

Tuolla helmikuisissa oonkin tästä kirjotellut, mutta...

Mulla tuli Jahvetti ainakin ihan kirkasta verta nyt toisella kerralla pyyhkiessä, plus tippa oli tullut myös housuihin. Kesti hetken ja sitten ei tullut enää kuin "kaivelemalla". Seuraavana päivänä tuli vielä hiukan "vanhaa verta" eli ruskeaa tuhrua pyyhkiessä. Ekalla kerralla hailakkaa verta (kuitenkin ihan selvästi myös punaista). Nyt ei ole enää viikonlopun jälkeen tullut mitään. Eilen kävin siis yksityisellä ultrassa ja kaikki oli ihan hyvin. Sydän sykki jo vko 5+6... =)

Joten uskoisin, että on ihan vaaratonta, koska mullakin tuli kyllä sen verran paljon paperiin, että ihan tosissani säikähdin, ei ollut siis mikään pieni viiru vaan, vaan tuli ihan kunnolla. Oman mielenrauhan takaamiseksi suosittelen kuitenkin lämpimästi tota ultraa. Mulla ainakin auttoi pelkoon.

Pidän peukut pystyssä, että loppuisi. Tietysti jos vuoto vaan jatkuu, muuttuu runsaammaksi ja/tai tulee kipuja niin varmaan kannattaa yrittää päivystykseen. Täällä päin vaan ainakin tuntuvat aika vastahakoisesti ottavan päivystykseen tai julkiselle puolelle ylipäätään, mutta ainahan kannattaa yrittää.

:hug:

Jahvetti Mä voisin kertoa oman kokemukseni vuodosta. Mulla se alkoi yllättäen, olikohan rv6. Aluksi oli tullut n. tulitikkuaskin kokoinen läntti ihan kirkasta verta housuihin. Olin ihan paniikissa että nytkö se keskenmeno sitten alkas.. No, päivän mittaan siinä tuli ihan kuukautismaista vuotoa muutama siteellinen (ei kuitenkaan side täyteen). Seuraavina kolmena päivänä tuli vielä ruskehtavaa tuhrua, välillä hieman housuihin asti, mutta pääosin enää pyyhkiessä. Sisätutkimuksessa ja ultrassa kaikki oli hyvin. Ja tähän päivään mennessä ainakin kaikki ollut hyvin, ja nyt rv14+3.

Tsemppiä ja toivotaan että sullakin harmitonta :flower:

Jahvetti Kävin vuodon kolmantena päivänä muistaakseni lääkärillä joka teki vain sen sisätutkimuksen (vuotoa ei sinä päivänä tullut kuin pyyhkiessä ) ja ultrassa kävin muistaakseni pari päivää sen jälkeen kun vuoto oli loppunut.

Soittele ihmeessä neuvolaan/päivystykseen huomenna jos ja kun asia vaivaa :)

Hei!

Täältäkin rohkaisevaa tarinaa, että kaikki voi olla vuodosta huolimatta hyvin. Mulla ekan kerran vuosi noin viikolla 7 tai 8. Verta ei tullut paljoa, mutta kirkastakin oli mukana. Ultrassa kuitenkin kaikki kunnossa.

Viikolla 10 tai 11 sitten verta tuli olikein hulahdus ihan kirkasta ja mukana hyytymiä ja ties mitä. Tuossa kohtaa olin aivan varma keskenmenosta, mutta jälleen ultrassa sai huoahtaa helpotuksesta. Vaikka olimme olleet jo täysin varmoja, että asiat eivät voi enää olla masussa hyvin niin yhä pikkuinen siellä näytti voivan hyvin. Ihmeellistä!Vuodon alkuperästä ei osattu sanoa muuta kuin, että kohdusta on peräisin. Nyt olen viikolla 20 ja tuon toisen vuodon jälkeen kaikki mennyt loistavasti.

Toivotaan, että sinullakin vuoto osoittautuisi vaarattomaksi.

Mulla on kahdessa raskaudessa ollut runsasta kirkasta verivuotoa. Vuoto on alkanut äkillisesti, vuotanut kunnolla kerralla. Kyseessä on ollut runsaampaa kuin kuukautisvuoto. Sitten se on muuttunut niukaksi veriseksi vuodoksi, joka on muuttunut muutamassa päivässä ruskeaksi. Vuotoa on jatkunut viikkoja. Molemmilla kerroilla ultrassa on todettu istukka kohdunsuulla, joka todennäköisesti aihettanut vuodon.
Vuodot ovat tulleet rvllä 10, sekä rvllä 8 (noin).
Tuolloin rvllä 10 menin suoraan päivystykseen. Sain odottaa siellä 5 tuntia. Ja lääkäri totesi että heillä ei ole ultraa. Joten se siitä :kieh: 3 viikon päästä np ultrassa selvisi sitten että kaikki on ok.
Tuolla rvllä 8 en mennyt edes päivystykseen (muistin edellisen kokemukseni) ja lopulta sain tarkistusajan rvlle 12 ultraan jossa todettiin kaiken olevan ok.

mulla myös tiputtelua... kävin äitipolilla ja mulla löytyi kohdun vierestä sellainen verenpurkauma j sit oli myös tulehdus tuolla alapäässä niin siitä johtui tuo tiputtelu.. mulla myös tuli sellaista kovaa klönttiä verensekaist.. en tiedä mitä se oli, mutta hätää ei vauvalla ole..

jos kovasti mietityttää,mene käymään äitipolilla,yleensä ultraavat kun vuotoja on ja saat selvyyden hommaan.. minulle sanoivat et aina saa tulla sinne,et koskaan ei ole turhaa...

jaksuja sinne ja toivottavasti ei ole mitää vakavaa... :hug: :hug:

Mä olen nyt rv16+2. Mulla alkoi rusehtava tiputtelu tossa rv12. Siitä muutama päivä eteenpäin niin vuosin ihan kirkasta verta ja sitä siis tuli hulahtamalla wc-pönttöön ja siteeseen. Tk:ssa kävin jossa ultrasivat,vauvalla kaikki ok,mutta lähete äippäpolille. Tk:ssa tehdyn tutkimuksen aikana verta valui niin,että tutkimuspöydän paperialustakin oli veressä :eek: Paniikissa siis sairaalaan ja varma olin,että keskenmeno...mutta ei sinne päinkään :heart: Vauva köllötteli siellä kaikessa rauhassa. Meinasivat,että oli joku suoni katkennut. No,vuoto loppuikin pian kunnes taas tuosta muutaman päivän päästä alkoi uudelleen,mutta ei niin runsaana :( Olin jo rauhallisempi,mutta kävin kuitenkin ultrassa seuraavalla viikolla ja kaikki taas ok. Lekuri näki kohdussa verenpurkauman.

Tällä viikolla ollut ruskeaa tiputtelua tai lähinnä pyyhiessä tullut,mutta en asiasta ole kummemmin huolestunut. No,kävin mä tänään äänet kuunteluttamassa :ashamed: Mutta en panikoi enää kun tähänkin saakka vauva on voinut hyvin ja tää vuoto ei ilmeisesti johdu raskaudesta mitenkään.

Tulipas taas romaani,mutta toivottavasti lohdutti muita! Mulla tää on jo 3.raskaus ja koskaan aiemmin ei ole tällaista vaivaa ollut! No,kerta se on ensimmäinenkin... Tsemppiä! =)

Mulla alkoi vuoto rv5+4 kun kävin "kakkosella" veskissä. Tuli puoli teelusikallista kirkasta verta ja myöhemmin pitkin iltaa rusehtavaa vuotoa siteeseen asti. Säikähdin suunnattomasti, mutta neuvolaan soittaessa hoitsu neuvoi vain seuraamaan tilannetta ja juurikin nuo "jos kipuja niin.." jne. Sanoi myös, että moni menee yksityiselle tällaisissa tilanteissa, jossa osataan myös ultrauksen lisäksi kirjoittaa mojova lasku. Totesin siis, että jos kesken menee, ei sille mitään mahda. Siispä odotan.

No seuraavana päivänä 5+5 tuli taas samalla tavoin verta, tosin vain paperiin, ja jälleen oli kivuton tilanne ja kakkoshätä kyseessä. Tästä en soitellut enää mihinkään, koska kipuja ei ollut ja tuo punainen vuoto oli vain paperissa!

Nyt on ollut ruskeaa ja kellertävän ruskeaa (lanttulaatikon väristä) vuotoa päivittäin tuosta saakka ja rv6+3..
Odottelen ekaa neuvolakäyntiä ja olen pitänyt päiväkirjaa varalta, etten unohda mitään. Menkkajomotteluita oli ihan vähän eilen töissä kun nousin seisomaan, mutta ei varsinaisesti kipeää tehnyt, huomasin vain. Samoin tänään vihlontaa ollut ja aivastaessa repäisykipu oikealla puolella.

Kaippa tämä tästå.. :)

Yhteistyössä