alkuraskauden vuodot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Olen rv 9+6, ensimmäisessä neuvolassakäyty ja sydän äänet kuunneltu. Mulla tuli viimekuussa menkkojen aikaan niukkaa vuotoa, mutta ultrauksella selvitettiin että kaikki on niinkun pitää. Nyt menkkojen alkuun olisi n. Viikko ja tänään pyyhittäessä ja pienen pieni veri viiru paperiin. Mitään kipuja ei ole. Rinnat tullut kipeiksi tämän päivän aikana ja etova olo ja väsymys jatkuu edelleen niinkun tähänkin asti. Kannattaako tuosta huolestua? Olla yhteyksissä johonkin? Ekat kuukautisetkin mulla tuli melko normaalisti vaikka jo raskaana olinkin.. Sanottiin että valekuukautiset on yllättävän yleisiä ja tosiaan ultrattu on että kaikki ok! Aina tuo vain säikäyttää kun verta näkee. Onko muilla ollut vuotelua? Yhden kerran pieni verinen viiva jäi paperiin. Siitä jo useampi tunti, eikä sen jälkeen ole näkynyt.

En huolestuis noin pienestä. Vuotelut on tosi tavallisia.

Mulla meni kesken viikolla 7, alkoi veriviivalla. Mutta loppui myös oireet pari päivää sitä ennen, mistä arvasin että kesken meni. Vuoto alkoi kunnolla sit joitakin päiviä myöhemmin :/

Mutta sulla on oireet ja kaikki tallella, sydänäänetkin, joten varmasti kaikki on hyvin :) Olen lukenut että kun sydänäänet on kuultu, on 90% mahdollisuus että raskaus sujuu hyvin loppuun saakka.

Koita olla huolehtimatta. Voi olla että on täysin vaaratonta tai sitten ei, mutta noilla viikoilla ei voi mitään tehdä (niin kurjaa kuin se onkin). Mulla on yks km rv 12, joka alkoi ensin pienellä tuhruvuodolla mikä sitten voimistui n. viikon kuluttua ja kivut oli kovat. Mutta yhtä hyvin voi olla että raskaus jatkuu sulla normaalisti. Tsemppiä!

Mulla kolme perättäistä keskenmenoa sydänäänten kuulemisen jälkeen. Alkaneet veriviiruilla pyyhkiessä. Yksillöllistähän tuo on, toisilla toisin ja toisilla toisin. Sairaalaan eivät noilla viikoilla ota vaikka verta tulisikin. Vasta jos vuoto on todella rajua tai yleisvointi huononee selvästi.

Kiitos vastauksista! Helpottavaa kuulla, että vuotoja on ollu muillakin. Ihan itku tulee kun pelkää pahinta. Vaikka kai tässä on turha stressata. Pitää vaan yrittää uskoa, että kaikki on hyvin ja pieni ihme pysyy mukana loppuun saakka. -aapee

Älä turhaan huolehdi. Joillakin saattaa hyvinkin tulla pientä vuotoa/veriviirua raskauden aikana/alkuvaiheessa. Toisaalta voi myös olla, että menee/menossa kesken.. asian stressaaminen tuskin helpottaa, joten ota rennosti ja yritä olla murehtimatta. Asiallehan ei mitään voi tehdä jos kesken menee, olet niin alkuvaiheessa (toistin nyt muista kirjoittajia hieman) ... Tsemppiä sinne!

Mamma rv 37+4

Lisää verta ei ole näkynyt tuon aamupäiväisen pienen veriviirun jälkeen. Myöskään minkäänlaisia kipuja ei ole edelleenkään. Oireet on ja pysyy. Rinnat tullut aroiksi vasta tänään. Toivotaan parasta. -ap

Myös minulla tuli alkuraskaudessa verenvuotoja. Pari kertaa verta tuli oikein kunnolla holahtaen, ja luulin että kesken meni.
Sain lähetteen ultriinkin ja siellä oli kaikki hyvin! Tarkkaa syytä niihin vuotoihin ei osattu sanoa. Vuodot oli noin viikolta 8 aina
viikolle 18 asti. Siis kahteen kertaan tuli rajummin verta, ja muuten sellaista "tuhrua" pyyhittäessä. Vessassa käynnit
Kyllä vähän pelotti, että mitä nyt tulee.
Mutta toivotaan että sinulla kaikki menee hyvin!

Yhteistyössä