alkuraskauden vatsakivut?

haluisko joku kuvailla millaisia vatsakipuja/tuntemuksia vatsassa on ollut ihan alkuraskaudessa?
minen oo (vielä ainakaan) plussannu, mutta nyt on kyllä niin erikoislaatuisia kipuja alavatsassa. Tosin vasta kp17, että tuskinpa tässä raskaudesta on kyse. Ihan mielenkiinnosta kyselen :D
niin voin sitten kuvitella ne itselleni :D
 
mulla oli sillon ku piti menkkojen alkaa, oikeestaan se viikko 4+0-5+0 oli niin hirveitä menkkakipuja, että luulin et noni varhanen keskenmenohan tässä taas tulee. Joka kerta ku menin vessaan olin varma et nyt lorahtaa kunnon veret. Mut ei.
Kipu oli niinku menkoissa, viiltävää kipua ja hirveetä painetta alavatsalla ja SELÄSSÄ + selkäsärkyä/jomotusta. Olin niiiiiin varma et tää raskaus jää siihen paikkaan.

Ainiin.. ja vetelin viel joka päivä pari panadolia ku aattelin et jos tää menee kesken ni mä en ala kyl ainakaa näit kipui täs kärsii.. Mut sit ne lieveni siitä pikkuhiljaa.. :)
 
Mulla myös menkkamaisia kipuja juuri silloin, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, ja jatkuivat muutaman viikon, vaikka raskaus etenikin hyvin. Myös oli sellainen kuumottava painontunne alavatsalla.
 
Mulla ei tässä raskaudessa ollu ihan alussa niitä menkkakipuja ollenkaan, tulivat vasta myöhemmin. Mutta edellisessä juili kyllä vatsaa niin pirusti ja olinkin jo melko varma, et menkat sieltä tulee. :xmas: Tässä raskaudessa sen sijaan oli repäisykipuja jo reippaasti ennen plussaa. Liekö vaikuttanut se, ettei edellisestä raskaudesta ollut kuin pari kuukautta väliä. :)
 
Melizza
Tässä nykyisessä raskaudessa oli niin kovat alavatsakivut, että jouduin tarkkailuun sairaalaan. Pelko oli kohdun ulkopuolinen raskaus. Asia kuitenkin selvisi ja raskaus on normaali.
Minulle selitettiin vain, että joskus kohtu saattaa painaa suolta niin pahasti, että sinne syntyy "ilmapussi" ja se ilma ei pääse pois. se sitten aiheuttaa kovia kipuja.....tiedä sitten.
 
mulla oli joskus siinä rv 3-4 tietämillä tosi kovia vihlasuja oikeella ja vasemmalla nivusissa. Ihan ku veitsellä olis viillelty... sit pieniä menkkamaisia jomotuksia selässä ja masussa alkuviikkoina. :) Pidän peukkuja!!!
 
kiitos ElinaMaria :)
mulla oli jo kp12 (muistaakseni) tällainen tapaus töitä tehdessäni (oon vanhainkodilla): autoin asukasta ylös vuoteesta, jolloin vihlaisi jumalattomasti vasemmalta puolelta noin munasarjan kohdalta. Kipu tuntui aina nivusessa asti. sen päivän ajan tuntui samanlaisia vihlaisuja noin kymmenkunta, erilaisissa tilanteissa, joissa jouduin ponnistamaan tms. Mutta eihän tuo voi mitenkään kai olla merkki raskaudesta noilla kiertopäivillä?
Nyt on ollut sellaista melko voimakasta viiltelyä (ilman ponnistelujakin) sen jälkeen molemmilla puolilla ja myös kohdun kohdilla.
Pelkään että jos on joku tulehdus munasarjoissa tai kohdussa, mutta pikaCRP oli alle 8. Eiköhän tulehdusarvot ois koholla jos jotain olis....
Nyt vasta kp18 ja rinnatkin ovat tuhottoman kipeät... :/
 
Mulla oli plussatestin jälkeen 1,5 viikon ajan tosi kovat menkkamaiset kivut alavatsassa ja selässä. Olin ihan varma, että kesken menee, mut eipä vaan mennytkään. Juilintaa ja monenmoista vihlontaa oli moneen otteeseen sen jälkeenkin joskus rv 10-15, mikä oli neuvolan terkan mukaan ihan normaalia kohdun kasvaessa. Nyt rv 26+1 :heart:
 
Kolme päivää oviksen jälkeen, mul kovaa vihlontaa nivusissa ja aivan häpykummun molemmin puolin kovaa kipuilua oli tähän päivään asti (oviksesta ny viikko) ny on sit tilanne hiipunut, vatta turvottaa, ja jos housuista napin vedän kii, nii sit kipuilu alkaa taas....mut, luulen kuitenkin ettei meil yhäkään tärppi ole käynyt kylässä, vaik nii toivoisin jo....vuoden oltu ilman ehkäsyä.....alkukesästä koitettu alkaa bongailla ovista......pikkuinen olisi tervetullut! (eli siis =) en ole edes plussaillut!!! )
 

Yhteistyössä