Alkuraskauden väsymys - ihan kamalaa! Älä lue jos et kestä raskausvalitusta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi apua

Vieras
Tää on jotain ihan kamalaa. Mä nukun 11-14h yössä ja päivällä päiväunet. Siitä huolimatta mä iltapäivät/illat makaan sohvalla ja koitan vaan pysyä hereillä. Mä todella toivon, ettei tämä kestä koko raskautta. Kolmas lapsi tulossa, eikä edellisiltä näin pahaa väsymystä ole ollut (luojan kiitos).

Mä kaipaan nyt selviytymistarinoita :D Jonkun, jolla väsymys helpotti! Mä toivon toivon, että tämä väsymys helpottaa 12. viikkoon mennessä. Nyt on menossa 10+jotain ja väsymys vie multa kaiken ilon kaikesta :/

Miksi pitää väkisin tulla aloitukseen, jossa jo otsikossa varoitetaan tulemasta jos ei kiinnosta?

Joo valita ihan rauhassa vaan väsy, niin minäkin teen. Ehkä sun kannattais koittaa hidastaa tahtia tai käydä lääkärissä jos väsymys on valtava etkä keksi sille syytä.

Mulla oli esikoisesta ihan järkyttävä väsymys. Ja kun se väistyi, alkoi jäätävä pahoinvointi ja oksentelu. Ehkä olisin mielummin pitänyt väsymyksen ja jättänyt pahoinvoinnin väliin.

Mites sun hemoglobiini? Entä 'piristeet' - juotko kahvia, teetä? Mua väsyttää kovasti, mutta pari kolme kuppia vihreää teetä piristää - tai sitten vaan kuvittelen sen piristävän :). Normaalisti pysyn hereillä energiajuoman avulla (tooosi terveellistä, tiedän) mutta nyt sitä ei voi juoda joten yritän sinnitellä loput 30+ viikkoa vihreän teen voimin.

Syötkö raskausvitamiineja? Mulla ne auttoi sentään vähäsen, ja mullakin oli aika armoton se väsymys. En nyt tarkalleen muista kauanko sitä kesti, kun sitä on aika tasasesti ollu täsä koko ajan :D Rv 19 nyt. Mutta kokeile niitä vitamiineja jos et vielä syö. Ja toki aina kun on mahdollisuus, niin lepää.

itse olen myös ollut todella väsynyt alkuraskaudesta sinne puoleen väliin asti. menin aina klo 16 nukkumaan (kotona olin klo 15) ja nousin seuraava aamu puol 5 töihin. nukuin töissä kahvi ja ruoka tauot.

Mulla oli esikoisesta ihan järkyttävä väsymys. Ja kun se väistyi, alkoi jäätävä pahoinvointi ja oksentelu. Ehkä olisin mielummin pitänyt väsymyksen ja jättänyt pahoinvoinnin väliin.

Mites sun hemoglobiini? Entä 'piristeet' - juotko kahvia, teetä? Mua väsyttää kovasti, mutta pari kolme kuppia vihreää teetä piristää - tai sitten vaan kuvittelen sen piristävän :). Normaalisti pysyn hereillä energiajuoman avulla (tooosi terveellistä, tiedän) mutta nyt sitä ei voi juoda joten yritän sinnitellä loput 30+ viikkoa vihreän teen voimin.

Ai, oot sä raskaana? Eikös sulla ole opiskelu vielä kesken?

Jos oikein muistan niin kolmosesta se pahin väsymys helpotti joskus tuossa rv 14 korvissa. Niitä alkuraskausviikkoja oli kotona ja silloin mietin että miten ihmeessä jaksan kun on aika palata töihin ja siihen tulee vielä päälle esikoisen aikas henkisesti rankat tutkimukset. Yllättävää kyllä, sitä jaksoi sitten ihan mukavasti.

Anatolia, apua kyllä mäki väsymyksen pidän jos vaihtari olis pahoinvointi... Toivottavasti säästyt molemmilta omassa raskaudessasi :) Hb on 126, aika matala siihen nähden et normaalisti se on n. 150. Se on laskenu ku ennen raskautta luovutin verta kahdesti :/ No, syön nyt raskausvitamiineja joissa on myös rautaa vähän. Kahvin juonnin lopetin, mutta teetä juon 1-3 kuppia päivässä, en huomaa silläkään vaikutusta :(

Jendde, niitä vitamiineja tosin ostin, en ole kyllä syönyt ku tän viikon niitä vasta, et jospa ne vaikka viiveellä alkais vaikuttaan. Mä en muuta teekään ku lepään :D Aamulla pari tuntia heräämisen jälkeen on kivaa aikaa, sinä aikana puuhaan päivän puuhailut, paitsi tänään raahauduin väkisin kävelylle - ja tulin nukkuun sen rankan 4km ponnistelun jälkeen. Onneks teen lyhyttä työviikkoa, täytyy yrittää taas tsempata ittensä tiistaiksi töihin.

Vieras, melkosta on sullakin ollut! Mä työpäivinä herään 5.30 ja oon kotona n. klo 17. Illan makaan sohvalla telkun ääressä ja meen nukkuun 20-21. Mut tosiaan työpäiviä on kolme viikossa eli siltä osin pääsen helpolla. Mut kyllähän noiden jo olemassa olevien lapsien takia olis kiva jaksaa joskus jotain :/ No, ehkä tämä tästä, pitäis koittaa iloita raskaudesta ja lopettaa valitus.

Mulla kans kolmas raskaus menossa. Väsy oli jotain aivan käsittämätöntä. Onneksi pahin helpotti vk9. Nyt menossa 13+ ja vieläkin olen normaalia väsyneempi, mutta jaksan sentään tehdä ruoan, tyhjentää tiskikoneen jne kun viikot 6-9 meni maatessa.

Tää väsymys on ihan uuvuttavaa :D
Siis oikeesti, antakaa mäkin valitan. Yöllä nukun 12h ja päivällä sen minkä lapsi antaa. Syön vitamiineja ja yritän ulkoilla. Kaiken tämän lisäksi järkky pahoinvointi ja oksentelu. Hmm.. pahoinvointi oli tuttua aikaisemmista mutta tää Zzzzzzzz.. Pitäis jaksaa isompien lasten kanssa jotain tehdäkkin, hyvä et pakollisista toimista selviytyy.
Säälittää ukkoparka kun vaimo on aina kotona vastassa, just sen näköisenä ettei olisi vuoteen nukkunut :))) Huh, toivotaan, että menee ohi. Viimeistään kun vauvva lopettaa yösyömiset <3

Yhteistyössä