alkuraskauden ultrassa ei sykettä, ei sikiökaikua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minimii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minimii"

Vieras
Kävin siis tänään alkuraskauden ultrassa, kuukautisten perusteella viikkoja olisi 6+5. Lääkäri löysi vain pikkuruisen sikiöpussin (kuulemma n. 6mm). Sykettä tai sikiötä ei pystynyt näkemään. Ruskuaispussin kyllä sanoi nähneensä. Lääkäri epäili, että viikkoja olisi vasta 5+3. Mielestäni viikot ei ihan noin paljoa voi heittää ja nyt mieli on ihan maassa, tämä olisi NIIN hartaasti toivottu ja kauan yritetty vauva. Lisäksi harmittaa, että menin näin aikaisin ultraan ja maksoin itseni kipeäksi ja epävarmuus vain lisääntyi. :( Onko muilla tällaista kokemusta? Miten se päättyi?

Mulla näkyi viikolla 6+jotain pelkkä ruskuaispussi, ei sykettä. Lääkärin mukaan todennäköisesti keskenmeno, kun 5 oli ollut aiemmin. Ja hedelmöitys olikin tapahtunut melkein viikkoa myöhemmin, noin 10 päivää ennen menkkojen alkua. Tyttö nyt 4 kk :)

meillä akoinaan veikattiin viikoiksi 4+ tai 5+ koska sykettä ei näkynyt. oikeasti viikkojaoli jo 7. tämä paljastui np-ultrassa joka tehtiin liian myöhään taas. ja ihan terve poika tuli. mä kävin ihan äippäpolilla ultrassa ja maksoi sen alle 30€. sain lähetteen koska en voinut sanoa olenko raskaan viikolla 4 vai 16, hieman epäsäännölliset kuukautiset. voihan sulla ollut ovulaatio myöhemmin.

Minä olen hätähousu noiden ultrien suhteen. Siispä mulla kaks kokemusta vastaavasta tilanteesta: toinen oli keskenmeno ja toisesta syntyi ihana tyttö.:) tsemppiä ja voimia epätietoisuuteen!!

[QUOTE="hmm";27580021]Tuon takia olenkin aina odottanut sen np-ultran :D en oo menny noihin alkuraskauden ultriin[/QUOTE]

Ihan ot, mutta mut lähetettiin alkuraskauden ultraan, koska muuten ei oltaisi voitu määritellä oikeaa ajankohtaa np-ultralle.

Omakohtainen kokemus on noilta samoilta viikoilta, jolloin sikiötä ei löydetty.
Myöskään 2 vkoa myöhemmin tehdyssä tarkastuksessa ei sikiötä löydetty ja diagnoosina olikin tuulimunaraskaus.

Ystäväni puolestaan kävi ultrassa suurin piirtein samoilla viikoilla ja sikiötä ei löydetty.
Viikkoa myöhemmin tehdyssä ultassa löytyi sikiö, jonka sydän lepatti kovasti. On nyt vilkas 4v

Joten sanoisin, että kaikki on edelleen mahdollista.

ultraan kannattaa mennä vasta vk 12 vaiheilla, sitten ehkä näkyykin jotain...itseltäni neuvolassa ei kuunneltu ekoilla kerroilla (vk 7-9 ) kummassakaan raskaudessa sydänääniäkään kun sanoivat ettei ne välttämättä edes kuulu niin aikaisin. Raskausviikothan lasketaan kuukautisten alusta, mutta todellisuudessahan raskaus on alkanut n. 2vk kuukautisten alun jälkeen.. eli jos on rv 6+3 niin raskaus alkanut n. 4 vk sitten.. tästä syystä ei näy luultavasti mitään, on vielä liian pieni nähtäväksi tai kuultavaksi...ja meillä korjasivat ultrassa esikoisen laskettua aikaa viikolla eteenpäin (20vk ultra) ja silti syntyi 8 pv uuden lasketun ajan jälkeen...alk. per laskettu aika oli kuukautisten perusteella - eli sinulla voi olla hyvinkin lääkärin sanomat rv:t!

Meillä oli sama juttu n. samoilla viikoilla. Ei siis sykettä tai sikiökaikua, mutta ruskuaispussi näkyi. Menimme viikon päästä uudestaan ja siellä se pieni sydän pamppaili. Nyt se käärö tuhisee tässä sylissä.

Meillä yksityisellä lääkäri ei ottanut toisella kerralla kun sen vastaanotto maksun, joskin sekin oli useamman kympin.

[QUOTE="huh";27580091]mä en voi käsitttää mikä saa ihmisen menemään neuvolaa 6viikolla?!?!? miten ei voi jaksaa odottaa sinne n.12 viikolle et tulee neuvolan ultra..[/QUOTE]

kuten jo moni sanonut aikaisemmin et aina ei voi tietää milloin raskaus alkanut. itselläni todellakin viikkoja olisi voinut olla se 4 tahi 16. silloin on pakko käydä tarkastamas et miten on. tai jos sinulla on työ jota ei saa missään tapauksessa tehdä raskaana, maalarit, tai muiden kemikaalien kanssa työskentelevät, niin silloinkin on pakko tietää et onko siellä ketään vai ei.

[QUOTE="kahden äippä";27580074]ultraan kannattaa mennä vasta vk 12 vaiheilla, sitten ehkä näkyykin jotain...itseltäni neuvolassa ei kuunneltu ekoilla kerroilla (vk 7-9 ) kummassakaan raskaudessa sydänääniäkään kun sanoivat ettei ne välttämättä edes kuulu niin aikaisin. [/QUOTE]

harvoin se terkka yrittää sillä doblerilla ääniä kuunnella noin varhases vaihees. ultrassa raskaus näkyy ja sydän kuuluu huomattavasti aikasemmas vaiheessa.

Tulinpa kertomaan miten tämä tarina päättyi. Kävin uudestaan ultrassa, jossa näkyi edelleen vain ruskuaispussi eli tuulimuna tämä sitten ilmeisesti oli. :( Lääkkeellinen tyhjennys tai kaavinta olisi edessä jos tämä ei viikon sisään tule itsestään pois.

Yhteistyössä