Alkuraskauden ultran ohjeistus?

Riippuu ultrataanko päältä vai sisältä. Alkuraskauden ultra kuitenkin tehdään yleensä sisäkautta, joten silloin rakko voi olla tyhjäkin. Np-ultra tehdään usein vatsan päältä kai mutta esim. mulla se tehtiin sisä kautta. Rakenneultra tehdään vatsan päältä ja tuolloin pitää olla täysi virtsarakko.

Voithan mennä täydellä rakolla ja sit käydä veskissä siellä ku ensi kysyt miten toimia=) Onnea ultraan! :heart:

Mulle ei annettu mitään ohjeita tuosta asiasta ensimmäisessä raskaudessa eikä tässä toisessakaan eli luulisi ettei ole väliä onko tyhjä vai täysi. Tai siis jos se erityisen tärkeää olisi niin maalaisjärjellä ajateltuna kaikille ultraan tulijoille se kerrottaisiin.
Joka kerta näkyi ihan hyvin etsittävät asiat eli ei ollut vaikutusta mun kokemuksen mukaan tehtiinpä sitten alakautta tai vatsan päältä.

Kyl sillä on väliä. Jos vatsan päältä tehdään ultra niin rakon tulee aina olla täysi, jotta näkyvyys olisi parhain mahdollinen. Joissain paikoissa sit kai vaan tehdään aina sisäkautta ultraus ni sillon ei olekaan väliä. Mut esim. itse ku rakenneultra-aikaa varasin ni nimenomaan ohjeisti, et virtsarakon tulee olla täysi.

Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Kyl sillä on väliä. Jos vatsan päältä tehdään ultra niin rakon tulee aina olla täysi, jotta näkyvyys olisi parhain mahdollinen. Joissain paikoissa sit kai vaan tehdään aina sisäkautta ultraus ni sillon ei olekaan väliä. Mut esim. itse ku rakenneultra-aikaa varasin ni nimenomaan ohjeisti, et virtsarakon tulee olla täysi.

Ei tuolla meidän sairaalassa ainakaan tehdä aina ultria alakautta, ei kai missään niin voi tehdä? :o
En ainakaan ole kuullut että kenellekään olisi tehty rakenneultraa enää alakautta, eri asia sit varhais- ja np-ultrat.

Nii, mustaki kyl tuntuis erittäi kummalta jos rakenneultrakin tehtäis sisäkautta. Mut ehkä sillo pikkunen on niin isokin jo, et näkyvyys on muutenkin hyvä (ultrattuna vatsan päältäkin). Mut mua siis ainaki ohjeisti tulemaan täyden virtsarakon kanssa ja monasti oon kuullu, et näkyvyys ei ois niin hyvä vatsan päältä tehtävässä ultrassa jos rakko ois tyhjä.

Mulla on nimenomaan pitänyt kaikissa ultrissa olla tyhjä rakko, on se tehty sitten mahan päältä tai ei (kokemusta alkuraskauden ultrasta, nt-ultrasta ja rakenneultrasta). Viimeksi rakenneultrassa sain jopa "palautetta", et alkaa olla hankalampaa tuo tutkiskelu, koska rakko ehti siinä maatessa jo täyttyä liikaa... :whistle:

Eli siis aina rakko tyhjänä. :)

Kuka jaksaa olla niin kauan rakko täynnä? Mä ainakin sain käydä tyhjäämässä sekä np-ultrassa, ala-kautta tehtiin ja tehdään täällä, sekä rakenne-ultrassa, joka tehtiin mahan päältä.

Näkyy olevan todellakin eri systeemit. Täällä päin "muilla mailla" kans on mentävä rakko täynnä. Olisko se ollu litra vettä n tunnin aikana ennen kuin ne ottaa ultraan (vessahätä on sit tosi karmee...........). Niin oli mun esikoisen kans ja niin on nyt.
Eli vissiin riippuu koneesta. ;) Kaikki ollaan oikeessa. :D

Meillä kanssa ohjeistettiin menemään rakko täynnä. Aika on aamusta ja sanottiin että aamuyöllä saa käydä wc:ssä, mutta sitten pitää juoda vähintään 3 lasia vettä ennen kuin tulee neuvolaan. Tuo varmaan jännittää kaikista eniten pienen rakon omaavana. Jos vatsan päältä painetaan, niin pitää varmaan laittaa imukykyinen side, ettei lipsahda :laugh: . Ei kiva, mutta toivottavasti on sen arvoinen..

Yhteistyössä