Alkuraskauden ultra yksityisellä TAMPEREELLA

Kaks hyvää vaihtoehtoa.. Varilan Eero Väestöliitossa (en tiedä tekeekö muualla tai tekeekö varhaisultria muille kuin potilailleen) ja Vimpelin Tommi Pihlajalinnassa (vaatii ehkä tiettyä huumoria mutta on ammattitaitoinen ). =)

Ja jos Tihtosen Kati ottaa vastaan muualla kuin Taysissa niin sekin ois hyvä vaihtoehto.
 
Heippa, me ollaan käyty Tampereen terveystalolla Pertti Kirkisen vastaanotolla. On aivan huippu! Lääketiet. ja kir. tri, Professori Tampereen yliopisto, Lääketieteen laitos / synnytys- ja naistentautioppi. Osaa todella asiansa ja mukavan tuntuinen.
Hinta ei ole sen enempää kuin norm. gynelläkään.

Kaneli-07 ja mussukka rv 30+2
=)
 
No tuo Kirkinen oli mainittuna siinä yyveessäkin, jonka laitoin, mutta tässä se nähdään taas. Yks tykkää, toinen ei missään nimessä mene sille enää uusiksi, proffa tai ei. :D

Mutta piti lisätä Auli Manninen (koskiklinikka) listaan. En tosin ole itse käynyt sillä, mut oon kuullu hyvää. :)

Muoks. Näin vuotta myöhemmin lisään (koska aihe tuli kerran jo esille), jos joku vielä sattuu tätä lukemaan, että muutin itsekin sitten raskauden aikana mieleni. Päätin, että tärkeintä on päästä osaavalle lääkärille ja menin kuin meninkin ongelmineni Kirkiselle. =) Mitä tästä opimme. Älä koskaan sano ei koskaan. :D
 
Kärppänä heinälatoon, uteliaisuus heräsi mikset enää mene Kirkiselle? :whistle:
Voit laittaa yveenäkin. Meidän neuvolasta terveydenhoitaja on myös hiukan kommentoinut tätä, muttei sinänsä mitään pahaa lähinnä tuon lekurin tarkkuutta kommentoinut "liian tarkaksi" ja aika herkästi määrää seurantakäyntejä. Tieto siis toisaalta lisää joskus turhaan lisää huolta.

Aurinkoista kesäiltaa kaikille, kohtaa onkin jo elokuu :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Alkuperäinen kirjoittaja hapamperi:
Kiitos vastauksista kaikille!

Kärppänä heinälatoon, käyn muuten yleensä gynellä Ahti Pekkolalla :D

Pekkolasta on monella aika negatiivisia kokemuksia.. :whistle:
No.. jos nyt tarkkoja ollaan, niin mäkin taidan kuulua enemmän tuohon Raitiksen mainitsemaan ryhmään kuin siihen toiseen.. :whistle: Ei siinä. Osaava mieshän sekin on ja varmasti hyvä lääkäri sinänsä. Mut mut...
 
Itse käytän normaalisti Terveystalon gynejä, joista tämän raskauden "kummitäti" on Anna-Maija Antila.

Antila tsekkasi viime syksynä kaikki munasarjoja myöten ja vannoi ettei minussa ole fyysistä vikaa eikä hormoonitoiminnassakaan ole häikkää, vaan lapsettomuus ja keskenmenot johtuvat nyt jostakin muusta - ja oikeassa hän näköjään oli, sillä 5 kk myöhemmin hän suoritti alkuraskauden ultran :D

Todella pätevä nainen, jolla loistava huumorintaju - kysyi minulta ultrauksen jälkeen että "No, mitäs minä käskin sinun silloin syksyllä tehdä, että tärppäis luonnonmenetelmin", johon minä että "Käskit vaihtaa stressittömämpään ympäristöön, välttää tupakointia ja että 5 kiloa voisin pudottaa painoa".

Siihen hän että "No niin... ja mitenkäs hyvin niitä neuvoja sitten kuunneltiin?" johon minä että "Öö... ei mitenkään - stressi on pahentunut, en saanut tupakkalakkoa aikaiseksi ja olen itseasiassa LIHONUT 5 kiloa lisää..." johon lääkäri että "JA SIINÄ SE NYT SITTEN NÄHTIIN! Yhtään ei kuunnella neuvoja ja raskaana nyt sitten ollaan ja tukevasti! Mitä tähänkin nyt sitten sanois... voi, voi!" ja räjähti aivan hillittömään nauruun :LOL:

Huippu täti, ken hänen tyylisistään tykkää!

Minua hän on hoitanut aivan ensiluokkaisesti, on selvitellyt kaikki elimelliset jutut ennen raskautta ettei niissä ole vikaa, hoitanut eteenpäin myoma-seurannan ja verenohennuslääkityksen äitipolille ja tsekkasi alkion vitaalit toiminnot suurennuslasin kanssa jo rv 7+1, eli ei herätellyt turhia toiveita.

Siinä yksi oiva vaihtoehto =)


Czarina & Lilliputti rv 23+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Czarina:
Itse käytän normaalisti Terveystalon gynejä, joista tämän raskauden "kummitäti" on Anna-Maija Antila.

Antila tsekkasi viime syksynä kaikki munasarjoja myöten ja vannoi ettei minussa ole fyysistä vikaa eikä hormoonitoiminnassakaan ole häikkää, vaan lapsettomuus ja keskenmenot johtuvat nyt jostakin muusta - ja oikeassa hän näköjään oli, sillä 5 kk myöhemmin hän suoritti alkuraskauden ultran :D

Todella pätevä nainen, jolla loistava huumorintaju - kysyi minulta ultrauksen jälkeen että "No, mitäs minä käskin sinun silloin syksyllä tehdä, että tärppäis luonnonmenetelmin", johon minä että "Käskit vaihtaa stressittömämpään ympäristöön, välttää tupakointia ja että 5 kiloa voisin pudottaa painoa".

Siihen hän että "No niin... ja mitenkäs hyvin niitä neuvoja sitten kuunneltiin?" johon minä että "Öö... ei mitenkään - stressi on pahentunut, en saanut tupakkalakkoa aikaiseksi ja olen itseasiassa LIHONUT 5 kiloa lisää..." johon lääkäri että "JA SIINÄ SE NYT SITTEN NÄHTIIN! Yhtään ei kuunnella neuvoja ja raskaana nyt sitten ollaan ja tukevasti! Mitä tähänkin nyt sitten sanois... voi, voi!" ja räjähti aivan hillittömään nauruun :LOL:

Huippu täti, ken hänen tyylisistään tykkää!

Minua hän on hoitanut aivan ensiluokkaisesti, on selvitellyt kaikki elimelliset jutut ennen raskautta ettei niissä ole vikaa, hoitanut eteenpäin myoma-seurannan ja verenohennuslääkityksen äitipolille ja tsekkasi alkion vitaalit toiminnot suurennuslasin kanssa jo rv 7+1, eli ei herätellyt turhia toiveita.

Siinä yksi oiva vaihtoehto =)


Czarina & Lilliputti rv 23+1
Kiitos, tää oli niin hyvin suositeltu että varasin ajan samantien :D mietin vaan, että pitääköhän vielä soittaa perään sinne kun tein ihan vaan nettiajanvarauksen eikä siinä kysytty missään kohtaa ajanvarauksen syytä. 20 minuutin aika oli

 
hapamperi , netin kautta minäkin varailin ja kerroin sitten vastaanotolla millä asialla olen, joten ei tarvitse soitella välttämättä perään, sillä kaikilla heillä on ultrat käytössä. Tekevät ultran muuten sisäkautta jotta VARMASTI näkyy kunnolla jos on jotain näkyäkseen :)

Gynekeskuksessa eli nyk. Terveystalossa on ainakin vielä huhkikuussa saanut Kela-korvauksen heti päältä pois ja maksettavaksi jäi muistaakseni 90 ? (en löytänyt tähän hätään kuittia). Muista ottaa Kela-kortti mukaan!

Lykkyä ultraan!!!


Czarina & Lilliputti rv 23+2


 
Onko gynekeskus, uusi gynekeskus ja terveystalo eri juttuja? Mä meinaan kävin uudessa gynekeskuksessa viime viikolla ja silloin sieltä ei tuota Kela-korvausta saanut suoraan. :) Mut jos ovat eri.

Tuo muuten Antila teki mulle kaavinnan jälkitarkastuksen. Se oli mukava täti. ...jäi vaan ikuisesti mieleen, kun ultrasi ja totesi, ettei menkkoja ole vielä pariin viikkoon tulossa (limakalvo liian ohut), mutta menkat alkoi seuraavana aamuna. :D
 
Mä varasin tänään ajan tohon ultraan. Pääsen jo maanantaina, terveystalolle meen. Lääkäri on Saranen Martti tai jotain sinne päin.. Toivottavasti kaikki ois kunnossa, en millään malttanut odottaa siihen ekaan ilmaseen ultraan, se ois vasta kuukauden päästä..

rv 8+3
 

Yhteistyössä