Alkuraskauden ultra yksityisellä Jyväskylässä

Missä kannattaisi käydä tekemässä tämä ihan varhainen ultra? (eli siis viikoilla 6-9?)
Paikka ja hinta? Mitä ultrassa näkyi ja millä viikolla kävit?
Eikös kelalta saa jonkin verran korvauksia tähän ultraan, muutaman kympin?
Miten ultraus tehtiin, vatsan päältä vai sisäkautta?
Muuta kerrottavaa tästä ultrasta? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja jhellu:
Jokaisessa neuvolassa ei varmaankaan tehdä tätä ultraa? Tiedätkö tehdäänkö Palokassa? Toisaalta haluaisin ultran jo aikaisemmin kuin rv 8-9.. Edellinen keskenmeno sen verran vaivaa. :/
Todellaki, joka neuvolassa ei ole ultraa. Esim, esikoisen kohdalla meillä ei ollu ultraa, nyt on ja olen sinne pässy rv:llä 8+ kun olen ekalle neuvolakäynnille menny. Palokan tilannetta en tiedä, kyseleppäs tuolta JKL odottajat/äidit pinosta, siellä tiedän olevan muutamia Palokkalaisia niin josko he osaisivat sinulle kertoa mikä käytäntö teillä siellä päin.

Mäkin harkitsin yksityiselle menoa alkuraskaudessa, mutta en sit menny joten paikkoja ja hintoja en osaa sanoa.

Toivottavasti tämä uusi raskautesi jatkuu hyvin loppuun saakka. =)
 
Minä olen käynyt alkuraskauden ultrissa In-Tiimissä ja Gyne-Praxisissa. Tarkkaa hintaa en muista mutta olisko n.70? mikä jää maksettavaksi Kelan korvauksen jälkeen. Viikolle 7 kannattaa odottaa (jos malttaa) ennenkuin ultraan menee niin pitäis sykkeenkin jo löytyä hyvin. Niin ja ultrat on tehty sisäkautta.

Itse aion ensi viikolla varailla aikaa alkuraskauden ultraan. Mulla on takana yks tuulimuna ja kaks muuta keskenmenoa, joten haluan mahdollisimman aikaisessa vaiheessa tiedon siitä, että onko tuolla masussa elämää vai ei.
 
Yritän eka varata ajan tuonne In-Tiimiin mutta jos en saa aikaa sille viikolle kun haluaisin niin sit soittelen Gyne-Praxisiin. In-Tiimiin ihan vaan siks, kun se on niin pieni ja kotoisa paikka. Ja ultraajakin on kyllä mukava nainen.
 
Mehiläisessä maksaa alkuraskauden ultraääni tutkimus 85e käyntimaksu + ultratutkimus pikkasen alle 100e. Kela korvaa osan käyntimaksusta.
Terveystalolle ei pääse ultraan ilman lähetettä. Eli aika pitää varata gynekelogille ja maksaa 145-150e.
In-tiimi tekee ultraääni tutkimuksia vain äideille, jotka ovat kärsineet lapsettomuudesta ja käyneet hoidoissa sen vuoksi tai näin minulle ainakin puhelimessa sanottiin, kun koitin aikaa varata.
Gyne-praxisilla maksaa 85e käyntimaksu + 55-80 e lääkärinpalkkio. Riippuen siitä mitä sielä joudutaan tekemään.
Österbackilla ei tule ollenkaan tätä käyntimaksua ja ultratutkimus maksaa 100 e
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä