Alkuraskauden tuhruvuoto???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Olivia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Olivia

Vieras
Testasin juhannusaattona haamun, joka vahvistui eilen selkeäksi plussaksi. Kuitenkin perjantaista tähän päivään olen vuotanut sellaista ruskeaa tuhrua. Vuoto ei ole runsasta, mutta kuitenkin sellaista, että sen selkeästi pikkuhousunsuojasta erottaa. Olen lukenut, että ihan alkuraskaudessa saattaa tuhrua tulla. Mutta mistä tiedän, ettei tämä ole keskenmeno vaan asiaankuuluvaa???

Esikoinen siis tulossa ja pelottaa, jos heti menee kesken... Niin, ja rv:t tänään kaiketi 4+1. Kiitos jos joku osaa auttaa minua!!!!

Vielä piti lisätä, että vuotoa ei tule yöllä vaan ainoastaan päiväaikaan. En tiedä onko tuolla tiedolla mitään merkitystä mihinkään, mutta kerroinpa kumminkin...

Sanotaan, että tuhruvuoto on luonnollista alkuraskaudesta. Niin minäkin uskoin kun tuhru alkoi rv 5+3. Tosin tälle tarinalle ei ole onnellista loppua vaan tuhru jatkui ja päättyi keskenmenoon rv6+2. Kannattaa käydä tutkituttamassa asia jos se vähänkin vaivaa mieltä. Tosin en tiedä mitä ultralla voi nähdä tuossa vaiheessa, missä olet. Toivon sydämestäni, että sulla on parempi tuuri kuin mulla oli ja kaikki olisi pienokaisella hyvin.

mullakin tulee samanlaista tuhrua, tosi vähän mutta tulee kuitenkin...
mulla tänään rv 7+0 ja pelottaa vähän jos tuo on oire keskenmenosta.
Tuhruilua ollu nyt noin vkon, muuten raskausoireet pysyy eli rinnat pinkottaa ja turvoksissa, tosin mahaa ei oo tänään nippaillu, toivottavasti ei huono merkki...
ei kai auta kuin odotella...

Moi,

oon nyt rv 7+6 ja mulla on myös muutamaan otteeseen tullut niukkaa ruskeaa tuhruvuotoa, viimeksi eilen. Olin maanantaina ultrassa, ja siellä oli kaikki hyvin. Gyne ei osannut sanoa tuhruilusta, mutta ei vaikuttanut olevan mitenkään kovin huolissaan. Soitin samasta asiasta aikaisemmin NKL:lle, ja siellä olivat enemmän huolestuneita. Km kuulemma alkaa usein juuri ruskealla tuhrulla, joka sitten muuttuu runsaammaksi ja kirkkaammaksi. Mulla kanssa esikoinen (toivottavasti) tulossa, eli olen aivan hermorauniona tän odotuksen kanssa. Joka tapauksessa, sinuna kävisin ultrassa tsekkauttamassa, että alkio on oikeassa paikassa jne. Tsemppiä!

Ulkomailla odottaessani heti raskaaksi tultua menin lääkäriin silloin rv 5 ja katsovat aina heti ultralla muutenkin, että kaikki ok. Siis ultralla voi katsoa jo alussa. Belgiassa varmistetaan, että onko alkio kiinnittinyt jne. Itsellä oli myös tuhruvuotoa alussa mutta loppui sitten. Nyt poikani täyttää jo 4-vuotta, eli kaikki meni hyvin=).

minulla alkoi myös 5rv:lla tuollainen vuoto ja sitä kesti pari viikkoa mutta lääkäri totesi sen olevan normaalia, istukan reuna voi tihkuttaa hieman siksi ruskeaa kun tulee niin vähän..sitten on tullut parin viikon aikana muutamana päivänä ihan vertakin mutta ei sekään vaarallista joskin se huolestutti kyllä...nyt rv:9+3

Heips. Meidän pikkuinen nukkuu tyytyväisenä sängyssään, vaikka tuhruvuotoa olikin alkuraskaudessa, nyt siis kaikki niin kun pitääkin....

Ennen tätä onnea ja vauvan saantia tuhruilin kaksi raskautta, joista toinen päätyi varhaiseen keskenmenoon ja toinen oli kohdunulkopuolinen raskaus. Elikäs tuhruilu voi todellakin olla täysin harmitonta ja asiaan kuuluvaa. Toisaalta se voi olla merkki keskenmenosta tai kohdunulkopuolisesta raskaudesta ja ties mistä muusta....

mulla kaksi kertaa tuhrua ja parin päivän tuhruttelun jälkeen- keskenmeno alkoi, todettiin mehiläisessä ja naistenklinikalla.
eli kummatkin päättyi keskenmenoon. nyt onnillisesti raskaana taas ja viikkoja kasassa 18+1 .pelkään vieläkin ett ulos tulee vaikka ns. pahimmat keskenmenoviikot jo takana.

toivon että sulla harmiton tuhruttelu kuten omalla siskollani oli...

Yhteistyössä