Alkuraskauden supistukset

Eli onko normaalia jos alkaa tuntee lieviä supistuksia rv8+0 alkaen:O? Mä kävin rv8+2 alkuraskauden ultrassa jossa kaikki hyvin. Mutta siitä sakka on supistellut lähes päivittäin..tosin ehkä pari minutti kerralla mutta kuitenkin..onko tämmöinen ihan normaalia? Tänään tasan rv9+0 ja kaupassa käydessä supisteli muutaman kerran. Varsinkin jos enemmän liikkuu alkaa tuntuu nouta suppareita. Vuotoja ei ole ollut ja muuten kaikki ok. MIetin vaa, että pitäsköhän soittaa maanantaina neuvolaan..

Ehkä sun kannattais soittaa sinne neuvolaan ja kysyä ainakin neuvoa?

Minä olin jossain vaiheessa vähän myöhäisemmillä viikoilla, kun ihmettelin yhtäkkiä ilmaantuneita suppareita. Luulin niiden olevan paljon puhuttuja harkkareita, mutta lääkärineuvolassa löytyikin hiiva, jonka hoidon jälkeen supistukset väheni huomattavasti (mulla tuli niitä päivittäin ja ehkä 4-5krtaa päivässä, hoidolla väheni ehkä yhteen kertaan/ joka tai joka toinen päivä). Odotan esikoista, joten valitettavasti mulla ei ole siis hajuakaan mikä on normaalia ja mikä ei. Nyt sitten on taas alkanut supistella tosi tiuhaan (paljon enemmän kuin tuolloin aiemmin) ja mietinkin, et soitan viikolla neuvolaan.

(muoks: lisäyksenä vielä, että mulla tuo hiiva ei siis näkynyt virtsanäytteessä (se oli puhdas), mut viljelyssä selvis et olikin tosi pahana päällä.)

Hyvää jatkoa Sinulle ja tietysti onnittelut pienokaisesta :) Toivottavasti kyseessä on kuitenkin ihan vaarattomat supistukset vaikka kohdun kasvusta johtuen.

Viimeksi muokattu:
tulehdukset täytyy sulkea pois eli huomenna vain neuvolaan soittamaan!

itsellä supistukset alkoi rv 13 ja siitä asti kausittain tullut aina näin loppuun asti. toinen raskaus tosin ja tällöin voi tulla aiemmin näitä harjoitussupistuksia. jonkin verran äitipolilla on seurattu pitkin raskautta ja muutoksia ei onneksi tehneet kohdunsuulla. gynekologi sanoi, että liittyvät kohdun kasvuun.

tsemppiä!!

Yhteistyössä