Alkuraskauden ruokahaluttomuus vs hillitön ruokahalu

• Viestiketjun aloittaja tutkimus
  • Ensimmäinen viesti
tutkimus
Kumpaa teillä on ollut ja millaiset ruokailutottumukset teillä oli ennen raskautta?

Mulla on kaikissa raskauksissa ollut alussa aivan hillitön ruokahalu. Syötävä on parin tunnin välein ja määrät on ihan järkyttäviä. Tavallisesti syön kerran päivässä lämpösen aterian ja ehkä pari leipää tai hedelmää. Normaalisti kaloreita tulee päivän aikana yleensä alle 1000. En siis erityisesti laihduta, eikä painoa putoakaan, olen vaan tottunut pärjäämään noin vähällä. Toisaalta, en siis ihmettele, että raskausaikana tuo kalorimäärä ei missään nimessä riitä ja sen takia ruokahalu on niin valtavan suuri :D Elimistö tietää mitä se tarvii ja kuinka paljon ;) Painokin nousee mulla heti alkuraskaudessa hurjasti mutta sitten tasoittuu. Bmi on 20 joten ei haittaa vaikka vähän kiloja tuleekin :)

Mitenkäs teillä muilla?

miukuliina
mulla kummastakin on ollut ihan hillitön nälkä ja kokoajan! tuntuu, ettei mikään ruokamäärä riitä. kerralla voi mennä 10 keitettyä nyrkin kokoista perunaakin. ja nälkä jatkuu koko raskauden ajan, tosin pikkasen lievempänä, mutta kuitenkin. viimeyönäkin kävin neljä kertaa jääkaapilla, kun vatsaa kurni. onneksi kiloja ei kuitenkaan ole kertynyt kummastakaan!

Olen vähän ihmetellytkin mihin ruokahaluni on kadonnut. Ennen raskautta se oli oikeinkin hyvä, mutta nyt tuntuu ettei jaksaisi syödä, eikä tee mieli ja siinäpä se justiinsa on kun tietää että jotain on pakko syödä.
Ja alkuraskauskin oli ihan oireeton, joten en voi syyttää pahoinvointiakaan ruokahaluttomuudesta.

miia
Mä tulin tosi helposti täyteen, laihduinkin alkuraskaudessa pari kiloa. Ei ollut mitään pahoinvointia tms, tuli vaan kauhee ähky tosi pienestä määrästä. Kaurapuuroon, maissiin ja kirsikkatomaattiin tuli himo ( normi tomaatit ei käyny).

ap
Onko teillä ollut millaiset ruokailutottumukset ennen raskautta? Entäs paino? :) Mietin vaan et voiko olla niin, että jos on alipainoinen TAI syönyt ennen huonosti = ruokahalu kasvaa, jos on ylipainoinen TAI syönyt hyvin ja oikein aikaisemmin = ruokahalu pysyy samana tai vähenee?

raskaaako vai mitä tää on??
eli kerron omia oireita joita en tiedä mikä mulla vois olla..olen pitkään tuntenu nälän tunnetta ja sitten kun saan ruokaa eteeni niin ällöttää ja tulee huono olo...hirveetä kun on nälkä ei pysty syömään :/ kyllä sitten tas suklaata pystyn syömään ja se on ainoa jota pystyisin syömään mutta painoni takia olen nyt yrittänyt vähentää...olisi kiva jos joku osaisi kertoa että mistä nämä oireeni johtuvat?? ehkäisykapseli on mutta sen vaikutuksesta en tiedä kun ollu jo 3 vuotta ja en oo kertaakaan vaihtanu sitä..:/

Yhteistyössä