Alkuraskauden pahoinvointi ja oksentelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pumpuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pumpuli

Vieras
Kuinkahan yleistä tämä oksentelu on raskauden aikana ja voiko oloa helpottaa millään?

Minulla raskaus luultavasti viikolla 6 menossa ja tätä pahoinvointia on kestänyt jo kaksi viikkoa. Viikko sitten alkoi oksentaminen ja nyt olen 3 päivää oksentanut putkeen, tänäänkin jopa kaksi kertaa. Ihna kamala olo kun ruoka ei pysy sisällä ollenkaan. :(

Todella yleistä eikä sitä oloa kyllä millään oikein helpommaksi saa. Primperan-pahoinvointilääke auttaa joillakin, toisilla ei.

Mä oksensin edellisestä raskaudesta lukemattomia kertoja päivässä 6 viikon ajan, sen jälkeen alkoi hieman helpottamaan. Tässä nykyisessä raskaudessa olen oksentanut toistaiseksi kerran päivässä.

Se on suhteellisen yleistä, että jossain vaiheessa raskautta tulee pahoinvointia. Sitä voi yrittää lievittää syömässä vähän väliä jotain pientä ja kevyttä esim. viinirypäleitä, mehujäitä, appelsiinia yms. Viileitä ja raikkaita ruokia. Sekä syömällä B6 vitamiinia. Myös pitäisi yölläkin vessassa käydessä napostella jotain pientä että verensokeri ei pääse paljoa heittelemään. Ja sitten ennen kuin aamulla nousee ylös niin joisi esim. lasillisen mehua niin pahanolon ei pitäisi päästä niin pahasti yllättämään aamulla.

Mulla oli esikosta kovaa pahoinvointia neljä viikkoa aamusta iltaan ja yöllä (en tosin oksentanut kun muutaman päivän, mutta etova olo oli jäätävä).

Viikko sitten loppu mulla oksentelu ja puoliväli menossa... On se kyllä hyvin yleistä, koita vaan rytmittää ateriat ja lepoa paljon ni välillä ainakin saa ihmismäisen olon :p

mulla oli paha olo ekat 5kk ja oksensin siis 24/7 5-6 kertaa tunnissa. Ja sairaala reissuhan siitä tuli useampaan otteeseen. painokin putosi alkuraskaudessa yli 6 kiloa. Ja sama toistui myös toisessa raskaudessa. Enempää en halua raskauksia enää koskaan kokea. Voimia sulle kovasti pahaan oloon.

Huih.. ei ollut kovin lohduttavaa tekstiä, mutta täytyy vaan kestää. Aamulla mulla on ihan hyvä olo, ja pahoinvointikin alkaa vasta kahdentoista maissa, mutta sitä sitte kestää iltaan asti. Appelsiinia tosiaan olen syönyt ja menee parhaiten alas.

Yhteistyössä