alkuraskauden km

  • Viestiketjun aloittaja mitkä
  • Ensimmäinen viesti
Ensin oli vähäsen alavatsakipuja, sitten seuraavana päivänä alkoi vuoto ja se oli tosi tiukkaa ja tummaa. Seuraavana päivänä vuoto muuttui runsaammaksi ja kirkkaammaksi ja tuli semmosia hyytymiä, alaselkä tuli kipeäksi. Seuraavana päivänä neuvolasa kerrottiin, että kyseessä on tuulimunaraskaus. Ja onneksi näyttää siltä, että se tuli itestään pois. Mutta parisen päivää olin kipiänä mahasta ja selästä, välisä kouristi niin, että piti "koukkuun" mennä. Sitten viiden päivän päästä vuoto rauhoittui ja kivut loppuivat. Että tämmönen keskenmeno...
 
Hmm... Mulla alkoi sunnuntaina kuukautiset... Ensin tuhruttelulla ja maanantaina tuli toi paljon tummaa verta ja olin yhtä kipeä kun sillon kun synnytin tuota esikoista. Oksensinkin pari kertaa... (Suppareitten aikana en muuta tehnytkään...) Vuoto on ollut kieltämättä runsaampaa kuin normaalisti ja ikinä aikaisemmin ei ole tuolleen sattunut... Niin että epäilykset tässä heräävät. En edes tiedä olisiko menkat olleet myöhässä, kun oli eka clomifen-kierto. Maanantaina olisin testannut jos ei olisi vuoto alkanut. Nyt mietityttää...että olipa onni etten ehtinyt testaamaan... :/
 
enkeli-vauvojen äiti
Niin, minulla se alkoi niin, että hissuksiin alkoi tulemaan ihan ruskeeta,paksuhkoa vuotoa, jota jatkui pari päivää. Samaan tahtiin alkoi hissuksiin alaselkä ja alavatsa kipeytymään. Oiskohan kolmisen päivää sitä jatkunut, kun muuttui kirkkaaksi vereksi, joka sitten alkoi tummumaan hiljalleen ja voimistumaan samalla kun kivut koveni. Kaikeen kaikkiaan vuotoa kesti semmosen viikon verran tai jopa reilut, kunnes matkalla sairaalaan se oli jo todella runsasta ja kivuliasta, mutta silloin olikin jo sitten elimistö käynnistänyt keskenmenneiden vauvojen synnytyksen...
 
Mulla meni kesken maanantaina. Viikkoja oli kasassa 7. Sunnuntaina alko ihan vähäisellä vaalealla verisellä vuodolla. Soitin sairaalaan ja mitään huolta ei pitänyt olla. Aamulla vessaan mennessä tuli isoja hyytymiä ja aika tummaa verta. Päivällä alko supistukset, jotka oli kun aikas kovia. Tiistaille sain lääkäriajan. Kesken oli mennyt ja kohtu oli tyhjentynyt niin ettei tarvinnut (onneksi) kaapia. Sairaslomaa sain yhden päivän, joka meni kotona itkiessä. Nyt jo olen ollut kaksi päivää töissä. siellä on helpompaa, kun ei ehdi koko ajan miettiä vauvaa...
 

Yhteistyössä