Alkurask. ultrasta yksityinen vs. julkinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja +-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

+-

Vieras
jos käy yksityisellä alkuraskauden ultrassa ja todetaan epäily esim. tuulimunaraskaudesta. saako kontrolliultran julkiselta puolelta vai pitääkö mennä uudestaan "kalliseen" yksityiseen ultraan?

Me käytiin yksityisellä niin, että näkyi vaan että raskaaksi olen tullut ja ruskuaispussi näkyi mutta ei alkiota (kierto oli epäsäännöllinen ja pitkä niin luultiin raskauden olevan pitemmällä) ja me saatiin samaan rahaan kahden viikon päähän uusi käynti sinne yksityiselle. Ei siis maksettu kuin yhdestä ultrasta. Ja tuossahan tuo meidän tuulimuna nyt touhuilee lattialla.. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Me käytiin yksityisellä niin, että näkyi vaan että raskaaksi olen tullut ja ruskuaispussi näkyi mutta ei alkiota (kierto oli epäsäännöllinen ja pitkä niin luultiin raskauden olevan pitemmällä) ja me saatiin samaan rahaan kahden viikon päähän uusi käynti sinne yksityiselle. Ei siis maksettu kuin yhdestä ultrasta. Ja tuossahan tuo meidän tuulimuna nyt touhuilee lattialla.. :heart:

Ahaa, lieneekö normaali käytäntö yksityisellä? Missä kävit, jos kysyä saa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yksityinen puoli ei voi kirjoittaa lähetettä julkiselle puolelle.....

Kyllä voi. En tosin tiedä gynekologisista asioista mutta yksityinen lastelääkäri kirjoitti meidän lapselle lähetteen sairaalaan tutkimuksiin ja sairaala on julkinen puoli. Ihan samalla tavalla kai gynekologisetkin vaivat sitten hoidettaisi sairaalassa joko naisten polilla tai äitiyspolilla. Me käytiin lastenpolilla.

Alkuperäinen kirjoittaja +-:

Me jouduttiin maksamaan siitä toisesta käynnissä, ekassa ei näkynyt mitään mutta toisessa sitten näkyi jo.

Mä kävin ekan ultran yksityisellä ja sen kontrolliultran samassa paikassa myös. Jostain syystä kylläkin tuo kontrolliultra oli sitten 20 e halvempi kuin tuo eka ultra.

Mutta tuulimunan vahvistuttua sain lähetteen julkiselle puolelle kaavintaa varten. Julkisella joutuivat ultraamaan uudestaan, sillä eivät voi "luottaa" vain yksityisen sanaan (vaikka lääkäri julkisella sanoikin heti, että hän ei epäile yhtään diagnoosin paikkaansapitävyyttä, heidän vain on pakko ultrata uusiksi kun potilas siirtyy yksityiseltä julkiselle).

Mutta totta puhuen en tiedä, oisinko päässyt tohon tokaan ultraan julkiselle suoraan. En tullut edes kysyneeksi vaan varasin samaan paikkaan sen. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yksityinen puoli ei voi kirjoittaa lähetettä julkiselle puolelle.....
Voihan. Itse olen useamman kerran saanut lähetteen julkiselle puolelle. Ei ne yksityisellä aina pysty kaikkia diagnooseja ja kokeita tekemään.

Mulla oli tuulimunaepäily ja menin kontrolliin yksityiselle. Molemmista ultrista maksoin saman hinnan. Sun pitäisi saada lähete julkisen puolen ultraan, jotta sinne pääsisit kontrolliin.

Alkuperäinen kirjoittaja +-:

Tampereen koskiklinikalla. Lääkäri on jäänyt eläkkeelle nyttemmin jo sieltä.

Yhteistyössä