Alkometri näytti lukemia, vaikka mitään alkoa ei..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Yks joka kans nostaa mittarissa lukemia on ne unikon siemenet... Myöski ko tuulilasin peset ajaessa nii höyryt voi tulla autoon sisälle ja nostavat sitte promilleja.

kokemusta tästä.. noin minuutti ennen puhallutusratsiaa pesin ikkunaa ja sittenhän se viisari värähti. Poliisi kysyi, että olenko ottanut jotain ja sanoin, että reilut pari vuotta sitten viimeks. Rupesi siinä kyselemään, että olenko käyttänyt suuvettä, jotain yskänlääkettä.. kielsin kaikki ja sitten sanoin, että ikkunan pesin just.. otti uuden puhalluksen ja siinä sitten kolme poliisia sanoi, että lukema nousee niin hitaasti, että uskovat sen tulevan siitä lasinpesunestehöyrystä. Oliko vähän nolo, kun jono takana kasvoi ja kasvoi.. ja vielä nolompaa olis ollut joutua verikokeeseen poliisien kanssa.. Mulle eivät sanoneet lukemaa.

no ei oltu pesty juur lasiakaan.. eikä unikonsiemeniä syöty.. sehän tässä onkin kummaa..
kinkkupiiraassa munaa, paprikaa, piirakkapohja ja mausteita muttei unikkoa. latte kahvia ja siis ihan pelkästä raparperista ja vedestä ja sokerista tehtyä mehua, edellisenä päivänä valmistettua.

AP:n ongelmasta en tiedä, mutta itselläni on kotona hyvälaatuinen alkometri. Ollaan sillä joskus tehty oikein porukassa testejä. Röökin vetäminen juuri ennen puhallusta saa alkometrin huutamaan punaisena. Eli promilleraja ylittyy. Sen sijaan, jos hengittelee oikein syvään muutamia kertoja ja yskii ym. niin ne röökin huurut haihtuvat, eikä mittari ulahda...

Mutta miksi AP:n miehellä viisari heilahti, en osaa arvata...

Niin hei vaan taas, siis äitini oli tehnyt mehun niin että oli keittänyt juuri ja juuri raparperin palaset peittävässä vedessä raparpereja (en tiedä kauanko) ja sitten lisännyt siihen sokerin, ja sen jälkeen siivilöinyt mehun. Ei siis mitenkään voinut käydä tuossa.. ja voi elämä sentään, eikös ois pitänyt huomata jos mäkään en ole pariin vuoteen juonut mitään alkoholia, ja jos tuota oli noin vähän ja vielä yli kahden tunnin jälkeen nosti viisaria, tarkoittaisi se kenties runsaita prosentteja?

Mä olen itse aikoinaan puhalluttanut paljonkin ihmisiä...Joskus on käynyt niin, että mittari näyttää tuollaisen ihan pienen määrän, vaikka henkilö ei olisi alkoholi nauttinutkaan. Niin on käynyt omalle kohdallekin, kun puhallutin itseni...Syytä en siihen tiedä eikä sillä ole ollut merkitystäkään. Se määrä jonka valehtelee on tosiaan ollut mitätön. En mä usko, että voi edes väärinkäytettynä näyttää edellisen tulosta.

no justhan täällä monta kertaa ihmiset sanonut että se raparperimehu luultavasti.. turha sitä enää miettiä.. argh. Te ootte varmaan niin täpinöissään nyt siellä ja toi oli varmaan teän päivän kohokohta?
Voi voi...

Purukumia mutsi kerran söi ja puhalsi niin mittari värähti..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin hei vaan taas, siis äitini oli tehnyt mehun niin että oli keittänyt juuri ja juuri raparperin palaset peittävässä vedessä raparpereja (en tiedä kauanko) ja sitten lisännyt siihen sokerin, ja sen jälkeen siivilöinyt mehun. Ei siis mitenkään voinut käydä tuossa.. ja voi elämä sentään, eikös ois pitänyt huomata jos mäkään en ole pariin vuoteen juonut mitään alkoholia, ja jos tuota oli noin vähän ja vielä yli kahden tunnin jälkeen nosti viisaria, tarkoittaisi se kenties runsaita prosentteja?

anna olla jo.. ketä kiinnostaa??

Alkuperäinen kirjoittaja RAPARPERIMEHU:
no justhan täällä monta kertaa ihmiset sanonut että se raparperimehu luultavasti.. turha sitä enää miettiä.. argh. Te ootte varmaan niin täpinöissään nyt siellä ja toi oli varmaan teän päivän kohokohta?
Voi voi...

Ei se välttämättä johdu siitä...En mä ainakaan mitään yhteyttä löytänyt koskaan syötyjen/ juotujen asioiden kanssa, vaikka mittari on joskus outoja näyttänytkin. Pieni erehtymisen mahdollisuus niillä laitteilla on...Onneksi on verikokeet jos tarvii ihan tarkka määrä tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja Sveea:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

anna olla jo.. ketä kiinnostaa??

tekisi mieli sanoa pahasti, mutta sanonkin, että tarttiko avata jos ei kiinnosta? Minua nimittäin kiinnostaa, ettäs tiedät. Sen verran veemäisesti katsoi tuo poliisisetä miestäni.

Alkuperäinen kirjoittaja RAPARPERIMEHU:
Voi voi...

Onkohan sullakaan kaikki himassa. Vaivaako se paljonkin sun päätäs jos mä täällä mietin mitä mietin? Ihme logiikka joillain, täälläkö on vain tietyt asiat semmosia mistä saa jutella? esim. kuinka teidän säälittävät miehenne jäävät kiinni pettämisestä, tai kuinka pönkitätte itsetuntoanne kertomalla esim. omistuksienne määrän tai sen kuinka lapselle taas ostettiin ties mitä sairaan kallista, tai esittelette itseänne ties mimmosissa jutuissa.. huoh..

Yhteistyössä