alkoholittomat häät...mielipiteitä?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
No johan nyt on hemmetti ellei edes mörkö tuppisuinen suomalainen kestä muutamaa tuntia kutsuttuna vieraana ilman viinaa!
miksihän aina näissä mollataan just suomalaisuutta? En ole kyllä koskaan kuullu esim etelä-eurooppalaisista, englantilaisista tai amerikkalaisista häistä, jossa ei tarjottas alkuun kuohuviiniä ja viiniä ruoan kanssa. Totuus on, oltiin melkein missä maassa tahansa, että hyvä ruoka ja viini kuuluvat yhteen ja mehun ja maidon tarjoaminen ruoan kanssa on aika huvittavaa ellei kaikki vieraat ole lapsia:)
Mehun ja maidon sijaan voi ruuan kanssa juoda vettä tai kivennäisvettä :) ja jos oikein haluaa pröystäillä niin vaikka ulkomailla pullotettua hienompaa kivennäisvettä ;)
Aika harva vaan tarjoaa esim kivennäisvesiä, joka olis ihan ok. Kyllä mehulla ja maidolla saa hyvänkin tarjoilun pilalle:(
Juu itse en juo ollenkaan maitoa, enkä mehua joten ymmärrän asian =) Jotaki vettä pitää olla tarjolla - alkoa ei niinkään =)
 
plm
Alkuperäinen kirjoittaja ketietti:
No kyllä kuohuviinit ja ruoan kanssa mahdollisesti olut/viini kuuluvat juhlaan. Mutta mitään erillistä baaria jossa viina virtaa ei tarvitse järjestää.
Peesi.
Ja aloittajalle sellainen huomio että alkoholi ei ole sama asia kuin viina.
En mäkään juurikaan viinaa juo mutta alkoholia käytän kyllä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja ketietti:
No kyllä kuohuviinit ja ruoan kanssa mahdollisesti olut/viini kuuluvat juhlaan. Mutta mitään erillistä baaria jossa viina virtaa ei tarvitse järjestää.
Peesi.
Ja aloittajalle sellainen huomio että alkoholi ei ole sama asia kuin viina.
En mäkään juurikaan viinaa juo mutta alkoholia käytän kyllä.
Buahahaaaahhhhaaaaa en juo viinaa mutta alkoholia kyllä :LOL: :LOL:
 
plm
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja ketietti:
No kyllä kuohuviinit ja ruoan kanssa mahdollisesti olut/viini kuuluvat juhlaan. Mutta mitään erillistä baaria jossa viina virtaa ei tarvitse järjestää.
Peesi.
Ja aloittajalle sellainen huomio että alkoholi ei ole sama asia kuin viina.
En mäkään juurikaan viinaa juo mutta alkoholia käytän kyllä.
Ja joo, osaan pitää hauskaa ilman alkoholia tosi hyvin mutta mun mielestä viini kruunaa hyvän aterian ja yleensä häissä tarjotaan herkullista ruokaa.
 
siis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja ketietti:
No kyllä kuohuviinit ja ruoan kanssa mahdollisesti olut/viini kuuluvat juhlaan. Mutta mitään erillistä baaria jossa viina virtaa ei tarvitse järjestää.
Peesi.
Ja aloittajalle sellainen huomio että alkoholi ei ole sama asia kuin viina.
En mäkään juurikaan viinaa juo mutta alkoholia käytän kyllä.
Buahahaaaahhhhaaaaa en juo viinaa mutta alkoholia kyllä :LOL: :LOL:
No mä juon vaan viiniä ja joskus oluen saunassa. En tiedä kumpi niistä on viinaa;)
 
plm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja ketietti:
No kyllä kuohuviinit ja ruoan kanssa mahdollisesti olut/viini kuuluvat juhlaan. Mutta mitään erillistä baaria jossa viina virtaa ei tarvitse järjestää.
Peesi.
Ja aloittajalle sellainen huomio että alkoholi ei ole sama asia kuin viina.
En mäkään juurikaan viinaa juo mutta alkoholia käytän kyllä.
Buahahaaaahhhhaaaaa en juo viinaa mutta alkoholia kyllä :LOL: :LOL:
Niin? Mikä naurattaa? Viini on alkoholia mutta se ei ole viinaa.
Ei kai joku oikeesti sano että otanpa viinaa ruuan kanssa jos ottaa punaviiniä?
 
plm
Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja ketietti:
No kyllä kuohuviinit ja ruoan kanssa mahdollisesti olut/viini kuuluvat juhlaan. Mutta mitään erillistä baaria jossa viina virtaa ei tarvitse järjestää.
Peesi.
Ja aloittajalle sellainen huomio että alkoholi ei ole sama asia kuin viina.
En mäkään juurikaan viinaa juo mutta alkoholia käytän kyllä.
Buahahaaaahhhhaaaaa en juo viinaa mutta alkoholia kyllä :LOL: :LOL:
No mä juon vaan viiniä ja joskus oluen saunassa. En tiedä kumpi niistä on viinaa;)
Joo, kai mä sitten olen kummajainen mutta sanon viinaksi vain sitä mikä oikeesti on viinaa eli kirkas. Lukeehan kossupullossakin ihan että Koskenkorva viina.
En sano viiniä, siideriä tai olutta viinaksi.

 
m
Meillä tulee häissä ruoan kanssa viiniä ja olin ajatellu ostaa sitä että olisi 2 lasillista per vieras. Häihin tulee n. 150 vierasta eli paljon sitä kannattaisi ostaa? Me ei miehen kanssa juurikaan itse juoda viiniä, joten ei sitä kautta kokemusta.
 
siis
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Meillä tulee häissä ruoan kanssa viiniä ja olin ajatellu ostaa sitä että olisi 2 lasillista per vieras. Häihin tulee n. 150 vierasta eli paljon sitä kannattaisi ostaa? Me ei miehen kanssa juurikaan itse juoda viiniä, joten ei sitä kautta kokemusta.
Alkossa osaavat neuvoa todella hyvin määrissä ja suositella teidän menuun ja budjettiin sopivan viinin. Siellä on oikeesti mahtavaa palvelua nykyisin:) Mukavia juhlia!
 
jeejee
Hyvä! Itselleni tulee myös 100% varmuudella alkoholittomat häät. :) Toisella puolella sukua on meinaan niin pajon alkoholiongelmaisia, että pakkokin. Mutta jatkot voi sitten olla eri asia...
 
TilkkuTyttö
Olen ollue monissa alkoholittomissa häissä- ne on aina ne parhaimmat häät. Meidänkin häät oli alkoholittomat.

En tajua minkä takia häissä ylimpäätänsä tarvitaan alkoholia. Sehän on rakkauden juhla.
 
bb
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kanelinkukka:
kavereilla kohta häät ja alkoholittomat sellaiset =)
yllätyin aika lailla kun aika moni kutsutuista vieraista on "pettyneitä" ja ihmeissään...

onko se jotenkin niin että häät ja viina vaan kuuluu yhteen?
Minkä ihmeen takia se mainittiin kutsussa? tarviiko tuota etukäteen mitenkään mainostaa? Eihän etukäteen kerrota onko kakussa suklaata ja pöydissä kukkia, miksi siis etukäteen pitää mainostaa onko alkoholia?
Kyllä meilläkin kutsussa tai pikemminkin liitteessä lukee jopa tarkemmin juomista. Syystä että viime kesänä olin häissä, jossa en pystynyt juomaan mitään ja jos olisin tiennyt olisin ottanut omat mukaan.
Aika erikoinen tilanne, jos ei vettäkään löytynyt.

Olen ollut häissä joissa jälkikäteen selvisi, ettei häissä ollut tippaakaan alkoholia. Morsian oli raskaana ja häntä häiritsi ajatus mehusta tai vedestä, kun muut juovat ja he toteuttivat juoma alkoholittomina, mutta tyylillä. Juhlissa siis oli alkumaljat ja myöhemmin boolia, mutta kummassakaan ei ollut alkoholia. Alkumaljassa olis kivennäisvettä ja jotain hedelmämehuja (kuulemma salainen resepti) ja samalla ajatuksella oli rakennettu boolit. Ruokailun yhteydessä oli perinteisten maidon ja veden lisäksi maustettua kivennäisvettä kauniistikoristelluissa kannuissa (sitrushedelmiä ja karpaloita). Omia pulloja oli toki vierailla (eiköhän niitä ole joka juhlissa, oli holittomat tai ei), mutta talon puolesta ei siis ollut alkoholia ollenkaan, tosin kukaan ei tuntunut edes huomaavan asiaa, kun ei sitä erikseen mainostettu.

Viime keväänä olin häissä, joita etukäteen mainostettiin kunnon bileinä ja että hääpari hankkii joutavaa, jota saa sitten pientä korvausta vastaan nauttia rajattomasti. Totuus oli kolme koria ruotsista ostettua olutta ja siideriä (siis halvinta mahdollista) joita sulhanen myi "omantunnon mukaan". Näistä häistä porukka katosi jo ennen puoltayötä, tosin niin oli kadonut morsiusparikin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja ketietti:
No kyllä kuohuviinit ja ruoan kanssa mahdollisesti olut/viini kuuluvat juhlaan. Mutta mitään erillistä baaria jossa viina virtaa ei tarvitse järjestää.
Peesi.
Ja aloittajalle sellainen huomio että alkoholi ei ole sama asia kuin viina.
En mäkään juurikaan viinaa juo mutta alkoholia käytän kyllä.
Buahahaaaahhhhaaaaa en juo viinaa mutta alkoholia kyllä :LOL: :LOL:
Niin? Mikä naurattaa? Viini on alkoholia mutta se ei ole viinaa.
Ei kai joku oikeesti sano että otanpa viinaa ruuan kanssa jos ottaa punaviiniä?
Kuules nyt, jo salkkareissakin tässä pari jaksoa sitten Ossi tarjosi Tuukalle pullon keskiolutta, niin Jenni kertoi Cindylle että "Ossi tarjosi Tuukalle VIINAA!" Että alkoholi on viinaa, ykkösolutkin. Koska siinä on alkoholia.

 
roi
Kyllä mun milestä alkoholii pitää olla tarjolla kuka huolii nyt juoda vieraista. Juo ketkä tykkää. Kaikki meillä ottivat pienet huikat ja tunnelma oli vapautuneempi. Kukaan ei ollu humalassa mutta kivalla tuulella.
Kiva sitten niillä kuka tykkäisi sitten että olis jotaa vahvempaa...Moni lähtee nopsasti pois ja siihenhän se tyssähtää koko juhla. Monikaan ei kaipaa ku kuoharii ja hyvää boolia, eihän kukaan sentään kännei tuu sinne ottaa.
 
tylsää
Alkoholittomat häät on tosi tylsät, yleensä porukka lähtee pois heti kun pakollinen ohjelma on saatu ohi.

Osallistuisin, mutta lähtisin aikaisin pois (koska muutkin lähtee kumminkin).

En kyllä muista saaneeni häissä erinomaista ruokaa, pikemminkin jotain sellaista perusruokaa mitä on helppo laittaa isollekin joukolle.

 
plm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja ketietti:
No kyllä kuohuviinit ja ruoan kanssa mahdollisesti olut/viini kuuluvat juhlaan. Mutta mitään erillistä baaria jossa viina virtaa ei tarvitse järjestää.
Peesi.
Ja aloittajalle sellainen huomio että alkoholi ei ole sama asia kuin viina.
En mäkään juurikaan viinaa juo mutta alkoholia käytän kyllä.
Buahahaaaahhhhaaaaa en juo viinaa mutta alkoholia kyllä :LOL: :LOL:
Niin? Mikä naurattaa? Viini on alkoholia mutta se ei ole viinaa.
Ei kai joku oikeesti sano että otanpa viinaa ruuan kanssa jos ottaa punaviiniä?
Kuules nyt, jo salkkareissakin tässä pari jaksoa sitten Ossi tarjosi Tuukalle pullon keskiolutta, niin Jenni kertoi Cindylle että "Ossi tarjosi Tuukalle VIINAA!" Että alkoholi on viinaa, ykkösolutkin. Koska siinä on alkoholia.
Aivan koska Salkkarit on aina oikeassa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja ketietti:
No kyllä kuohuviinit ja ruoan kanssa mahdollisesti olut/viini kuuluvat juhlaan. Mutta mitään erillistä baaria jossa viina virtaa ei tarvitse järjestää.
Peesi.
Ja aloittajalle sellainen huomio että alkoholi ei ole sama asia kuin viina.
En mäkään juurikaan viinaa juo mutta alkoholia käytän kyllä.
Buahahaaaahhhhaaaaa en juo viinaa mutta alkoholia kyllä :LOL: :LOL:
Niin? Mikä naurattaa? Viini on alkoholia mutta se ei ole viinaa.
Ei kai joku oikeesti sano että otanpa viinaa ruuan kanssa jos ottaa punaviiniä?
Kuules nyt, jo salkkareissakin tässä pari jaksoa sitten Ossi tarjosi Tuukalle pullon keskiolutta, niin Jenni kertoi Cindylle että "Ossi tarjosi Tuukalle VIINAA!" Että alkoholi on viinaa, ykkösolutkin. Koska siinä on alkoholia.
Aivan koska Salkkarit on aina oikeassa :D
Olen pilkunviilaaja, mutta Ossi tarjos sen kaljan jälkeen sille VIINAA...
:D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kanelinkukka:
kavereilla kohta häät ja alkoholittomat sellaiset =)
yllätyin aika lailla kun aika moni kutsutuista vieraista on "pettyneitä" ja ihmeissään...

onko se jotenkin niin että häät ja viina vaan kuuluu yhteen?
Minkä ihmeen takia se mainittiin kutsussa? tarviiko tuota etukäteen mitenkään mainostaa? Eihän etukäteen kerrota onko kakussa suklaata ja pöydissä kukkia, miksi siis etukäteen pitää mainostaa onko alkoholia?
Kyllä meilläkin kutsussa tai pikemminkin liitteessä lukee jopa tarkemmin juomista. Syystä että viime kesänä olin häissä, jossa en pystynyt juomaan mitään ja jos olisin tiennyt olisin ottanut omat mukaan.
Aika erikoinen tilanne, jos ei vettäkään löytynyt.
Oishan sitä periaatteessa ollut, mutta kun ei tarjoiluväki oikein huolehtinut juomien saatavuudesta. Muuta en pystynyt juomaan, olutta ja viiniä.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Meillä tulee häissä ruoan kanssa viiniä ja olin ajatellu ostaa sitä että olisi 2 lasillista per vieras. Häihin tulee n. 150 vierasta eli paljon sitä kannattaisi ostaa? Me ei miehen kanssa juurikaan itse juoda viiniä, joten ei sitä kautta kokemusta.
Alkossa osaavat neuvoa todella hyvin määrissä ja suositella teidän menuun ja budjettiin sopivan viinin. Siellä on oikeesti mahtavaa palvelua nykyisin:) Mukavia juhlia!
Kiitos ja pitää varmaankin käydä siellä. :)
 
Kun se oliskin sitä kuoharia alkumaljana ja viiniä ehkä ruuan kanssa, mutta kun se on monesti sitä että 'juhlat' alkaa vasta sitten kun se mansikkaboolifati kannetaan pöytään.
Moni moukka menee kirkosta vielä kotiin hetkeksi, ettei tarvi täyttää mahaansa ruualla- mahtuu sitä viinaa sitten paremmin.
Äkkiä muodollisuudet alta pois että pääsee ryyppäämään.

Ei koske kaikkia juhlijoita eikä kaikkia häitä.



Ja toisekseen, sahdit sun muut vaikka ovatkin kuuluneet ihan niihin perinteisiin, niin onhan se maailma monessa muuttunut. Jotain muuta asiaa kun puolustelee että onhan sitä ennenkin suomessa vaikka perunaa syöty ihan joka muodossa ja aterialla, niin kas kummaa- ei sitäkään voi enää sillä perustella- se on vanhanaikaista ja typerää :xmas:
 
juhlanjärjestäjä
No niin suunnitelmissa alkoholittomat, onko raadin mielipide muuttunut/selkiytynyt 3 vuodessa?

Tarvitseeko ilmoittaa kutsussa vaiko eikö ja miten paljon sukulaisilla on oikeus loukkaantua?

Kysyn, päättääkseni maksaako vaivaa järjestää juhlia, jos kaikki ovat suut väärässä. Sukuun kuuluu minun tietääkseni vain yksi rappioalkoholisti, muut osallistujat ovat "sivistyneitä" tavallisia ihmisiä.
 
"piipi"
Meidän suvussa ei alkoholia tarjoilla juhlissa, koska moni on raitis alkoholisti ja on joukossa vielä juoviakin. Ihana kaikkien saapua juhliin kun kenenkään ei tarvitse hävetä tai pelätä toisten puolesta, kuten alkoholillisissa häissä aina joku joutuu tekemään.
 

Yhteistyössä