Alkoholistien läheisiä paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wilma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wilma-73

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
3 570
0
36
Nyt tarvitsisin tietoa kuinka olette saaneet omaisenne hoitoon? Onko vaikeata, ihminen itse haluaa hoitoon, on itsetuhoinen ja masentunut.

Työterveyteen ollut yhteydessä, sairauslomalla ja lääkityksellä, lääkäri tuumasi "no sehän ei ratkaise mitään" kuultuaan itsemurha-ajatuksista. Kuitenkaan ei mitään terapiaa tms tarjonnut.

Vinkkejä kuinka tässä edetään niin että ihminen pääsee mahdollisimman nopeasti hoitoon.

Kiitos!

NO alkoholintakia läheiseni tavallaan joutui pakkohoitoon kun tuli psykoosi. Mutta läheisen omasta mielestä hänellä ei ole mitään ongelmaa alkoholin kanssa hyvin laskee kurkusta alas!

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Terapia olisi kyllä paras mahdollinen ratkaisu tuohon.. Ehkä jopa hoitojakso mielisairaalassa, tuon itsetuhoisuuden takia..
Yhteyttä vaan mielenterveystoimistoon!

Niin, oisko parempi pureutua masennukseen ja itsetuhoisuuteen kuin alkoholismiin???? Vai hoituuko samassa laitoksessa jos pääsee hoitojaksolle kuten itsekin jo toivoo??? Eli kun kaksi ongelmaa tai no kolme, masennus, itsetuhoisuus ja alkoholismi.

Ota yhteyttä esim. A-klinikalle, sinne ne yleensä ohjataan ensimmäisenä. Mun isällä oli tänään hautajaiset, kuoli maksakirroosiin. Onnittelut siitä, että läheises haluaa hakea apuna. Mun isä ei sitä koskaan halunnu:(

Alkuperäinen kirjoittaja Nyyh:
Ota yhteyttä esim. A-klinikalle, sinne ne yleensä ohjataan ensimmäisenä. Mun isällä oli tänään hautajaiset, kuoli maksakirroosiin. Onnittelut siitä, että läheises haluaa hakea apuna. Mun isä ei sitä koskaan halunnu:(

Otan osaa menetykseesi! :hug:

Olen kyllä onnellinen siitä että tämä läheinen itsekin haluaa hoitoon, pelkään vain että nykyisin on jonot sitä luokkaa että apua ei saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Nyt tarvitsisin tietoa kuinka olette saaneet omaisenne hoitoon? Onko vaikeata, ihminen itse haluaa hoitoon, on itsetuhoinen ja masentunut.

Työterveyteen ollut yhteydessä, sairauslomalla ja lääkityksellä, lääkäri tuumasi "no sehän ei ratkaise mitään" kuultuaan itsemurha-ajatuksista. Kuitenkaan ei mitään terapiaa tms tarjonnut.

Vinkkejä kuinka tässä edetään niin että ihminen pääsee mahdollisimman nopeasti hoitoon.

Kiitos!

Mä sanoin isälle et 2 vaihtoehtoa. Joko hoito (minesota joka järkättiin ätin kans) ja sulla on tytär tai jatkat juopottelua mutta sulla ei oo tytärtä.

Niin me sitten lähdettiin yötä vasten ajamaan. Todella rankka hoito, myös meille. Mutta kannatti isä raitistu, mutta ikävä kyllä ratkes 3 vuoden jälkeen uudestaan

en tiedä oliko apua, mutta lämpimästi suosittelen minesota hoitoa. Nettisivut heillä on

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Terapia olisi kyllä paras mahdollinen ratkaisu tuohon.. Ehkä jopa hoitojakso mielisairaalassa, tuon itsetuhoisuuden takia..
Yhteyttä vaan mielenterveystoimistoon!

Niin, oisko parempi pureutua masennukseen ja itsetuhoisuuteen kuin alkoholismiin???? Vai hoituuko samassa laitoksessa jos pääsee hoitojaksolle kuten itsekin jo toivoo??? Eli kun kaksi ongelmaa tai no kolme, masennus, itsetuhoisuus ja alkoholismi.

Alkoholisimi saattaa olla masennuksen oire tai sitten toisinpäin
:whistle: Eli uskoisin, että toisiinsa nuo kaikki ongelmat liittyy..

Mun eksällä oli hyvin samanlaiset ongelmat.. Mielenterveystoimistossa kävi eka juttelee ja sieltä sitten sai lähetteen mielisairaalaan, jossa hoidettiin lääkitys kunnolla kuntoon..

Onneksi itse on valmis noihin ongelmiinsa ratkaisua etsimään

:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:

Kiitos!

Mä sanoin isälle et 2 vaihtoehtoa. Joko hoito (minesota joka järkättiin ätin kans) ja sulla on tytär tai jatkat juopottelua mutta sulla ei oo tytärtä.

Niin me sitten lähdettiin yötä vasten ajamaan. Todella rankka hoito, myös meille. Mutta kannatti isä raitistu, mutta ikävä kyllä ratkes 3 vuoden jälkeen uudestaan

en tiedä oliko apua, mutta lämpimästi suosittelen minesota hoitoa. Nettisivut heillä on

Kuinka maksuasiat? Maksetaanko itse vai kuinka? Täytyy googlettaa tuo, kiitos vinkistä!

Itse en saanut vanhemmilleni apua ajoissa. Mitään ei mahda, jos tyyppi ei itse suostu hoitoon.
Jos saat apua, hae yksityiseltä, kunnallinen / kapungin on ihan perseestä, nakkaavat vaan lääkityksen oireisiin, ja siitä pitäis sitten itse eteenpäin päästä.

Kiitos!

Kuinka maksuasiat? Maksetaanko itse vai kuinka? Täytyy googlettaa tuo, kiitos vinkistä!

meillä kävi tuuri et kaupunki makso. Mut yleensä kaupungilla on omat paikat joten aika nihkeesti antaa maksusitoomusta.. Kannattaa yrittää ja jopa sanoisin että kannattaa maksaa itse!!

Itse oon luvannut hoidon maksaa jos isä menis uudestaan... no saa nähä miten sen sinne saa.
Suosittelen kyllä tätä hoitoa!
Omistaja on itse entinen alkoholisti. tai anteeksi raitistunut alkoholisti. Eli tietää mistä puhuu!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Itse en saanut vanhemmilleni apua ajoissa. Mitään ei mahda, jos tyyppi ei itse suostu hoitoon.
Jos saat apua, hae yksityiseltä, kunnallinen / kapungin on ihan perseestä, nakkaavat vaan lääkityksen oireisiin, ja siitä pitäis sitten itse eteenpäin päästä.

aivan. Masennukseen lääkettä jonka sivuoireisiin lääkettä, lääkettä. Sit siihen päälle ryyppy niin kyllä auttaa kummasti.

En löydä mitään hintoja tuolta minnesota sivuilta....Tuo Lapua ois tuossa lähelläkin, helppo mennä jne...

Onko tietoa paljonko hoito tulee maksamaan noin suurinpiirtein?

mä en kyllä muista. Koita soittaa sinne. Ois hyvä että voisit keskustella vaikka simon kanssa. Tai kuka siel nyt on töissä.
Kun muistan vaan sen että jos uudestaan menee (eli hoito on 1kk täysin siellä ja sit vuos jatko hoitoo kerta per viikko. ) niin saa hiukka edukkaammin eli pari tonnii. pikkuraha ihmisen raittiudesta.

mutta soita ihmees sinne. Kun siitä on jo aikaa kun isä siellä hoidossa oli.

http://www.sosiaalisairaala.fi/

Mun eräs läheinen oli tuolla. Joi itsensä melkein hengiltä, raitistui, oli vuoden kuivilla. Sitten taas ratkes, ja tuolla oli hoidossa. Nyt ollut 2v raitis. Hankalaa se hoitoon saaminen on. Kun itse pitää haluta. Mutta kyllä niitä paikkoja on ja hoitoa saa jos halua on.

Yx keskustelu palsta minkä löysin niin joku oli laittanut että hinta olis 2400? ei todellakaan paha!!!!

Luulin että korkeempi!

Toi ei kyllä ois paha! Tiedän vain että läheisellä ei rahaa ole, täytyy maanantaina ottaa yhteys hänen työnantajaan/työterveyteen (vakituinen työ) jos heiltä sais maksusitoumuksen.

Vinkkinä päihdelinkin www-sivut. Siellä on varmasti ihmisillä paljon kokemuksia aiheesta. Vaikeaa se nykyään on, kun ei ilman hoidettavan suostumusta hoitoon voi laittaa. Lähes poikkeuksetta on yritettävä sitä itsemurhaa ensin tai oltava kanssaihmisille vaaraksi, ennen kuin pakolla hoitoon viedään. Raskasta varmasti, voimia!

Yhteistyössä