Alkoholisti sairaalassa...

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Saa kunnon lääkityksen vieroitusoireisiin(jos siis alkoholismi on tiedossa) ja nikotiinilaastarit.

jos joutuu olemaan pidempäänkin sairaalassa ja varmaankin sen jälkeen vielä terveyskeskuksessa asustelemaan, niin jääköhän alkoholi pois vai ratkeaako taas juomaan kun kotiutuu?

Mun mummo oli (piilo)alkoholisti ja kun se joutui sairaalaan, niin se pyysi pappaa salakuljettamaan sille viinaa. Ja pappa hieman höperönä toi.
Ei naurattanut silloin, mutta näin jälkikäteen ajateltuna se oli aiha huvittavaa.

Jaa-a. Eräälle tuntemalleni miehelle joku on kantanut sairaalankin kaljaa ja itse hän tupakoi. En sitten tiedä missä hoidoissa on ollut, mutta jos itse vaan pystyy millään tapaa liikkumaan niin tupakalle menee, repimällä vaikka piuhat irti. Osaa hän muutaman päivän olla juomattakin tarvittaessa. Harvemmin tämä ihminen suostuu edes jäämään sairaalaan, korkeintaan päiväksi. Varmasti tämä jatkuu siihen saakka, kun se on jo mahdotonta, eikä itse pääse enää sängystä ylös.

Kyseinen ihminen oli saanut aivoinfarktin ja puhekyky mennyt ja halvaustakin ollut. Oli myös veritulppa jalassa, ja rytmihäiriöitä, joita nyt hoitavat. Nyt joutuu puheterapiaan ja fysioterapiaan. Mietin vaan, että kun varsinkin tänä kesänä kun innostui viiniä tekemään, ni on juonutkin enemmän vaikka välillä on ollut pidempiäkin kausia juomatta, niin, että miten mahtaa nyt käydä...

Alkuperäinen kirjoittaja tauntaun:
Saa kunnon lääkityksen vieroitusoireisiin(jos siis alkoholismi on tiedossa) ja nikotiinilaastarit.

jos joutuu olemaan pidempäänkin sairaalassa ja varmaankin sen jälkeen vielä terveyskeskuksessa asustelemaan, niin jääköhän alkoholi pois vai ratkeaako taas juomaan kun kotiutuu?

Varmasti retkahtaa, mutta tuo on vain mun mielipide. :whistle:

Samaa mieltä. pelkkä pakolla sairaalassa kuivilla olo ei raitista ketään. Eri juttu jos sen yhteydessä sitten taphtuu itsellä joku muutos ja syntyy halu raitistua.

Yksi spurgu jäi yksin toimenpidehuoneeseen Marian sairaalassa ja kiskoi pullollisen värjättyä desinfiointiainetta. Oli oikein ylpeä tempustaan ja parta punaisena. Harmi vain, ettei aine sisältänyt lainkaan alkoholia.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Samaa mieltä. pelkkä pakolla sairaalassa kuivilla olo ei raitista ketään. Eri juttu jos sen yhteydessä sitten taphtuu itsellä joku muutos ja syntyy halu raitistua.

Peesailen minäkin.

Ei ole siis jokaikinen päivä juomassa vaan välillä oli pidempiäkin aikoja välissä, ettei juonut yhtään. Yhdessä vaiheessa taisi olla jopa pari vuotta. Mutta nyt taas innostunut.

Juuh...miun isä siis kyseessä...joutui sairaalaan ja nyt kun oli selvinpäin, niin käytiin katsomassa. EI oltukaan nähty ku viime keväänä viimeks. Ja jos selvinpäin jatkaa, niin käydään jatkossakin kyläilemässä. Mutta muutoin jää kyllä pojun ja papan tapaamiset väliin...

Yhteistyössä