Alkoholisteista ja Katkolla-ohjelmasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alkuper.

Vieras
Katselin äsken sivusilmällä ykköseltä tullutta Katkolla-ohjelmaa ja jotenkin pisti vain ja ainoastaan vihaksi. Äitini on alkoholisti, en tunne mitään sääliä tai myötätuntoa ketään viinalla läträävää kohtaan. Ohjelman ihmiset olivat säälittäviä, rumia läskejä jotka "keskustelevat" ilmeisesti yhteiskunnan rahoilla siitä, miksi ei kannata juoda. Se lesbo oli ärsyttävä ja jokainen poltti tupakkaa? Ja se nainen joka väitti ettei hänen juomisensa ole vaikuttanut hänen lapsiinsa, kuinka tyhmä voi olla?

Alkoholismi ei ole sairaus, se on mielen heikkous. Käyttäysivät kunnat rahansa oikeaan mielenterveystyöhön.

minun täytyy sanoa vaikka minunkin isäni käytti paljonkin alkoholia että olen hieman samaa mieltä. ei todella tarvitse sääliä, itseaiheutettu tilanne josta voi kyllä päästä plussalle jos oikeasti tahtoo.

mullakin useampi alkoholisti lähipiirissä. mua oksettaa koko ohjelma. alkoholistit on itsekkäitä luusereita, jotka hakee syyn juomiseen aina muista ja vielä kehtaavat syyllistää ne muut juomisestaan.

En ole ohjelmaa katsonut, mutta raittilta alkoholisteilta, jotka ovat ohjelmaa katsoneet olen kuullut, että se on vähän pehmoista diipadaapaa koko juttu. Eli kaipa siellä olevat alkoholistit on niitä samoja, kun yleensä tosi tv:ssä, ihmisiä jotka haluaa julkisuutta, ei ihmisiä, jotka haluaa raitistua.
Alkoholimi todella on sairaus, alkoholisti ei nauti juomisestaan ja alkoholistin aivokemia toimii toisin kuin muiden. Ongelma on se, että alkoholistiksi ei yhteiskunnassa tahdota tunustaa ihmistä niin kauan kun sillä on kulissit kunnossa. Alkoholi on kuitenkin työikäisten yleisin kuoleman aiheuttaja, enkä oikein ymmärrä, että miten toi yhtälö toimii, jos alkoholisteja on vaan ne yhteiskunnasta pudonneet: /'
Jos joku hakee apua, koska läheinen on alkoholisti, saa osakseen juuri sitä jonkun sortin syyllistämistä; pitäis yrittää ymmärtää sitä alkoholistia ja sillä vaan on vähän vaikeeta< ja kun teet sen elämän mahdollisiman helpoksi, niin ei se enää juo.
Mutta kun totuus on just päinvastainen! Niin kauan kun joku tekee alkoholistin elämän mahdollisimman helpoksi se juo, koska ei usko siitä olevan mitään haittaa kenellekkään. Kun turvaverkko häitpyy, alkoholistin on pakko tehdä jotain, eli hakeutua hoitoon. Niskasta kiinni ottaminen ei auta, vaan on saatava oikeaa hoitoa. toimivimmaksi hoidoksi joka tähän mennessä on keksitty, on soittautunut AA:n 12 askeleen ohjelma, johon tehokkaimmat tunnetut hoitolaitoksetkin perustuvat (maailmalla vaika hazelden ja Betty Ford-klinikka).

Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä!;22379477:
mullakin useampi alkoholisti lähipiirissä. mua oksettaa koko ohjelma. alkoholistit on itsekkäitä luusereita, jotka hakee syyn juomiseen aina muista ja vielä kehtaavat syyllistää ne muut juomisestaan.

Äitini on alkoholisti. Minua myös jotenkin ällötti kun yhden jakson ko.ohjelmaa katsoin. Etenkin se miehen näköinen ja oloinen nainen, joka koko ajan yritti oikeuttaa juomistaan ja sitä, että tilasi oluen ruokailureissulla. Äärettömän vastenmielinen tyyppi; jos on tuollaiseen hoitoon hakenut ja päässyt, niin voisi prkl sitten edes tsempata eikä lässyttää.

Samaa mieltä. Viinalla älytön läträäminen ei ole sairaus vaan pelkästään omasta mielenheikkoudesta johtuvaa. Kumma että heroinisteja kaikki pitää yhteiskunnan paskasakkina mutta alkoholisteja pitäisi jotenkin surkutella ja ymmärtää. Samaa maata kuin maalarin paita.

SKumma että heroinisteja kaikki pitää yhteiskunnan paskasakkina mutta alkoholisteja pitäisi jotenkin surkutella ja ymmärtää. Samaa maata kuin maalarin paita.

Kummankin aivoista löytyy ainetta nimeltä THIQ, eli tetrahydroisoqinoliini ja molemmat ovat päihderiippuvaisia, vaikka peruspäihde on eri. Mutta tosiaan käsittämätöntä on, että laillisen huumeen (alkoholin) aiheuttamat haitat jotenkin lakaistaan maton alle, mutta laittoman huumeen koko kansan hyvinvointia jatelellen paljon vähäisemmät haitat saa paljon enemmän julkisuutta ja kauhistelua.

Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä!;22379477:

Pakko olla samaa mieltä, vaikka tunnustan alkoholismin sairautena. Se on niin helvetin itsekästä ja omaisten on vaan annettava kaikki paska anteeksi, "kun onhan se nyt niin kamalan sairas, voi voi ja pai pai"

En ole ohjelmaa katsonut, mutta raittilta alkoholisteilta, jotka ovat ohjelmaa katsoneet olen kuullut, että se on vähän pehmoista diipadaapaa koko juttu. Eli kaipa siellä olevat alkoholistit on niitä samoja, kun yleensä tosi tv:ssä, ihmisiä jotka haluaa julkisuutta, ei ihmisiä, jotka haluaa raitistua.
Alkoholimi todella on sairaus, alkoholisti ei nauti juomisestaan ja alkoholistin aivokemia toimii toisin kuin muiden. Ongelma on se, että alkoholistiksi ei yhteiskunnassa tahdota tunustaa ihmistä niin kauan kun sillä on kulissit kunnossa. Alkoholi on kuitenkin työikäisten yleisin kuoleman aiheuttaja, enkä oikein ymmärrä, että miten toi yhtälö toimii, jos alkoholisteja on vaan ne yhteiskunnasta pudonneet: /'
Jos joku hakee apua, koska läheinen on alkoholisti, saa osakseen juuri sitä jonkun sortin syyllistämistä; pitäis yrittää ymmärtää sitä alkoholistia ja sillä vaan on vähän vaikeeta< ja kun teet sen elämän mahdollisiman helpoksi, niin ei se enää juo.
Mutta kun totuus on just päinvastainen! Niin kauan kun joku tekee alkoholistin elämän mahdollisimman helpoksi se juo, koska ei usko siitä olevan mitään haittaa kenellekkään. Kun turvaverkko häitpyy, alkoholistin on pakko tehdä jotain, eli hakeutua hoitoon.
Niskasta kiinni ottaminen ei auta, vaan on saatava oikeaa hoitoa. toimivimmaksi hoidoksi joka tähän mennessä on keksitty, on soittautunut AA:n 12 askeleen ohjelma, johon tehokkaimmat tunnetut hoitolaitoksetkin perustuvat (maailmalla vaika hazelden ja Betty Ford-klinikka).

Totta.

Yhteistyössä