Alkoholismista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
Kuinka monen läheinnen on kuollut/sairastanut alkoholin takia? Kauan juomista jatkui ennen kuin juominen alkoi vaikuttaa terveyteen?
Olen huolissani ystävästä joka on juonut nyt reilun puolitoista vuotta joka päivä vähintään 12 pulloa olutta päivässä, usein on mennyt enempikin olutta ja viinaa.
Ei pysty olemaan enää ilman alkoholia. Oksentelee joka aamu! Hän myös tärisee kovasti jos ei saa heti alkoholia.
Hoitoihin ei vielä halua lähteä vaikka joka päivä vannoo että huomenna en enää ota, mutta niin vaan joka aamu alkaa kaljapullolla...

Kuinka kauan ihmisen elimistö tuollaista kestää?

no kyllähän se elimistö saattaa kestää kauankin. toisen ihmisen päätöksiin ei pysty vaikuttaan vaikka niin kovasti haluaisikin. ole tukena varsinkin sitten jos ja kun hoitoon haluaa lähteä.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Minun siskon mies kesti noin 10 vuotta, kaverin isä vajaa 20 vuotta. Isäpuoli ja isä ovat edelleen hengissä, vaikka ovat n.40 olleet alkoholisteja. Esimerkiksi.
Mitä heille tapahtui? Kuolivatko, sairastuivatko vai raitistuivat? Mitä sairauksia heille tuli tai mihin kuolivat jos kuolivat?

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Minun siskon mies kesti noin 10 vuotta, kaverin isä vajaa 20 vuotta. Isäpuoli ja isä ovat edelleen hengissä, vaikka ovat n.40 olleet alkoholisteja. Esimerkiksi.
Mitä heille tapahtui? Kuolivatko, sairastuivatko vai raitistuivat? Mitä sairauksia heille tuli tai mihin kuolivat jos kuolivat?

Näistä kukaan ei ole raitistunut. Isäpuolella on mm. alkoholidementiaa (synt-38), isällä on psyykkisiä oireita... Siskon mies ja kaverin isä kuolivat molemmat lopulta haimatulehduksiin ja siihen että elimistö tosiaan sen ryyppäämisen takia vaan romahti.

Mun äiti on ryypännyt jo yli 30-vuotta ja vielähän tuo hengissä on...
muisti rupeaa jo vakavasti pettää ja päällisin puolin kyllä näkee että juo ja on juonut jo pitkään...

Raitistunut ei ole ja tuskin raitistuu..

Yhteistyössä