Alkoholin käytöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joikaa79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joikaa79

Vieras
Moi kaikille

Pakko hakea hieman tukea ja kokemuksia täältä, sen verran ahdistaa :ashamed:

Onko kellään samaa ongelmaa..

Olen pienen lapsen äiti ja käyn aika harvoin ulkona, ehkäpä n. kerran puolessa vuodessa. Kertoja ei siis ole liikaa mutta juomisen määrä kerrassakin ihan tajuton. Tuntuu, että aina kun lähden ulos on pakko vetää ihan hullut nollauskännit, mitä sitten pitkään harmittelen jälkikäteen. Muisti menee ja ollaan kuin teini-iässä taas..ihan typerää. Eikö tämä ole jo ihan ongelmakäyttöä? vaikkakin harvoin?
Tuntuu, että tämä arki on niin haastavaa (esikoinen) ja on niin älyttömästi paineita vaikka mistä, että siksi menee överiksi.
Plus, että olen kotona todella, todella yksinäinen ja pohdiskelen liikaa kaikkea päivät pitkät ja siinä vaiheessa, kun otan alkoholia, tuntuu ihanalta kun pää rentoutuu, eikä tarvitse miettiä mitään.

Eikö sitä mitenkään muuten saisi nollattua päätään ja kenties keksittyä arkeen sellaista, etä jaksaisi paremmin??

Huoh :|

Kiitos kaikille vastaaville.

Jos itse koet että alkoholin käyttö on ongelma niin silloin se on.
Voiskiko stressiä ja painetta purkaa esim urheilemalla?
Hikilenkille kerran kaks viikossa?

Yritä kääntää haasteet esikoisen kanssa positiiviseksi, ehkä nyt on vaan menossa joku kausi joka menee toivottavasti jossain vaiheessa ohi.

No minusta toi on aika normaalia, ottaen huomioon ihmisen, joka juo harvoin.
Usein juova ihminen (poikkeuksia on eikä kaikki useinkaan juovat mutta suunnilleen) osaa rajoittaa juomistaan paremmin.

mut toi teini meiniki humalassa on aika vaarallista. voisitko päästä vaikka kerran viikossa,kahdessa kavereiden kanssa kahville-kaljalle(yhdelle) jossa voisit nollata aivot. ehkä terveempää sinullekin. monesti tuollaiset överikännit aiheuttaa enemmän ahdistusta kuin lopuksi auttavat.

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
mut toi teini meiniki humalassa on aika vaarallista. voisitko päästä vaikka kerran viikossa,kahdessa kavereiden kanssa kahville-kaljalle(yhdelle) jossa voisit nollata aivot. ehkä terveempää sinullekin. monesti tuollaiset överikännit aiheuttaa enemmän ahdistusta kuin lopuksi auttavat.

olisko kuitenkin parempi että pari kertaa viikossa kavereiden kanssa kahvilla. Kerran viikossa silleen että lapsi on jossakin hoidossa ja johonkin kahvilaan kaverille? Ja sitten omassa kotonaan kaverille tarjoo kahvit kerran viikossa?
Suunnilleen.
Ei oo ehkä hyvä jos kerta viikkoon käy kaljottelemassa, paitsi ehkä saunan jälkeen, jos lapsi on nukkumassa tms.

Ihania olette kaikki, kun autatte, kiitos :hug:

Tuo säännöllinen uloslähtö voisi kyllä tehdä tosi hyvää. Olen kaiket päivät ihan yksin ja näen kavereita oikeastaan van silloin kun mennään ulos. Kaverit ei siis ehkä olekaan sellaista arki-seuraa.

Mutta eiköhän sitä jostain löytäisi uusia kavereita? Missä te kaikki muut äipät käytte, ettei tule mökkihöperöksi?

No mulla on muutama ystävä (2) joista toisella on pieni lapsi, ja mahdollisimman usein käyn hänen luonaan kahvilla. Käyn sukulaisilla (täti eläkkeellä esim) ja teen kaikkia outoja asioita kun on tekemisen puutetta. Eilen tein parikymmenta "biojätepussia" sanomalehdistä, kun ei iltasella ollu mitään tekemistä. Käyn myös kirpputorilla (lastentavara) ja koiran kanssa lenkillä.

En tiedä mistä se johtuu mut mua jännittää ihan hirveästi lähteä pikkuisen kanssa johonkin!
Että jos tulee kamala hepuli ja en saa rauhoitettua häntä ja kaikki kattoo ja jne jne...
Huomaa varmasti et on esikoinen...
Tai sitten mietityttää se, että tyty syö vieläkin aika usein, parin tunnin välein niin eihän siinä ajassa ehdi tehdä mitään enkä tiedä missä saa esim lämmitettyä ruoan.

On sitä ongelmia...ihan liikaa huolehdin kaikesta, tiiän.. ;)

Yhteistyössä