Alkoholin haitallisuus ivf-hoidossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja risupesä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

risupesä

Aktiivinen jäsen
20.04.2008
2 272
0
36
http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=7941/type=1

Jää ainakin multa viinakset hyllylle tän jälkeen.. eipä siinä mitään menetäkään vaikka ottas varman päälle, eli ei ota enää hoidon aikana :) ainakin muistan että join useitakin kaljoja sumuvaiheessa, en kylläkään muista otinko rakkuloita kasvattaessa tai luteaalivaiheessa. Jospa se syy olikin tässä ettei tullu mitään :p

Onpä jännä juttu!!! Haimme eilen viikonlopuksi saunaoluet mutta taidanpa jättää omani juomatta, ihan varmuudeksi ja saa misekin jättää omansa juomatta. :) Muistelimme kuitenkin eilen kuinka pari vuotta sitten viime hoidon (ivf) yhteydessä kumosimme yhden jos toisenkin viinilasin. Ei siis mitään humalahakuista touhua, mutta illan päätteeksi rentouduimme ruuan ja juoman ääressä. Lopputulos nukkuu nyt päiväuniaan, että onneksi punaviini ei sillä kertaa pilannut hoitoa. Tällä kertaa en kyllä ota riskiä, vaikka eilen ehdinkin juoda lasillisen olutta. :headwall:

kuknka ollakaan, just tulin kaupungilta. Ostin itelleni kolme siideriä ja miehelle muutaman oluen nyt kun ois viimenen viikonloppu toivottavasti pitkän aikaan. Matkalla kotiin mietin, että pitää käydä netissä tutkimassa kuinka noiden lääkkeiden kans voi alkoholia ottaa.
Asia ratkes tämän viestin luettua, ei voi ottaa... onneks ostin sipsipussinki :laugh: saa mies juoda juomat ja minä mussutan sipsit :kieh:

en lukenut linkkiä; juon juuri punaviiniä...
viime viikolla mies osti mun uuden työpaikan kunniaksi yhdet siiderit: join ihan ilomielin.
aion edelleen juoda pienen lasillisen punaviiniä piinapäivien ajan. (viimeksi join vain 5 päivää siirron jälkeen)

p.s. nyt lukemaan linkkiä.. :laugh: :headwall: :saint:

ja lisäys: uskon että varsinkin OLUT ja makea valkoviini on HAITAKSI!! (niistähän tuossa eniten puhuttiin)
mutta jos juo SOKERITONTA punaviiniä niin en usko että sillä on vaikutusta.
lisäksi tuossa tutkimuksessa oli muitakin muuttujia, joten mikä sitten vaikuttaa mihinkin - ei voi tietää.

ennemmin uskon esim. itseni kohdalla että LIIAT HIILIHYDRAATIT ja niiden aiheutamat sokeri-/insuliinipiikit veressä ehkäisevät raskauden tai alkion kiinnittymisen hoitojen aikana.

Meille sanottiin että kaikkien hoitojen aikana tulisi välttää alkoholia, koska alkoholi vähentää riskiä tulla raskaaksi. Mutta punaviiniä voi juoda sillon tällön lasillisen koska punaviini laittaa kohdun supistelemaan, joka taas es. ovulaation aikaan on hyvä juttu, sillä se edistää kiinnitysvaiheita jne. ... näin lääkäri asian ilmaisi kun mentiin viime inssin jälkeisenä päivänä naimisiin ja sanoi että kyllä juhlan kunniaksi voi nauttia lasin punkkua. :) Että se saattaa olla jopa vain hyväksi. :) .. mutta muuten oon ite henk. koht. pidäytyny alkoholista koska haluun pelata varman päälle.

Jaahas. En mä nyt muutenkaan hirveästi juo, mutta täytyy nyt myöntää, että viime piikitysten aikaan oli yhdet bileet, mistä ei voinu kieltäytyä... olisin kyl, jos tuon olisin tienny! Siirron jälkeen en ottanu piskoakaan. Mutta kyllä nämä on taas kaikki niin sattumien summaa ja yksilöllisiä juttuja. Tietysti kaikki kannattaa tehdä, mihin itse pystyy vaikuttamaan. ;)
Harmittaa vain välillä, kun nämä hoidot alkaa määrätä jo saunajuomatkin! :/

Sepä se. Sit kuitenkin puhutaan että "odottava äiti ei tee hallaa lapselle niin kauan kuin ei tiedä olevansa raskaana." Eli jos sattuu juomaan viikoilla 1-6 niin ei haittaa, mutta 6-12 viikoilla on sitten nämä riskiviikot, joten silloin ei saa juoda alkoholia ainakaan! ... Ja luulen että näissä hoidoissakin tuo on vain suositus ja ehkä on ollut jotain tapauksiakin potilaissa, jossa asia on huomattu ja sitä myöten sitten vinkattu ettei kannata käyttää hoitojen aikana alkoholia.

Mulle kans lääkäri sanoi että paras vetää täysin 0-linjaa ei tippaakaan alkoholia. Oli käynyt juuri koulutusluennolla missä oli puhuttu hoidon aikana käytetystä alkoholista.
Niin ja ekan IVF:n kohdalla sanoi vielä että lasi punaviiniä ei haittaa, mutta nyt siis ehdoton kielto kaikkeen.

Yhteistyössä