Alkoholin aiheuttamat vammat alkuraskaudessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aloittaja";24492748]mä teen abortin:,([/QUOTE]
Taidat olla sama, kun laittelee niitä joudun tapattamaan kissani, kun ei sille löydy kotia -ketjuja. Emme ala anelemaan.

moikka! oon huolehtinut samasta asiasta vaikka en oo vielä plussannutkaan ( ensimmäistä lasta toivotaan) ja kävin gynellä jolta tarkastuksen yhteydessä kysyin, että mitäs nyt kun kesällä on kovasti häitä ja muita juhlia joissa alkoholia tarjolla, mitä jos juon itseni humalaan ja saankin tietää olevani raskaana? gyne vastasi, että ennen kuukautisten poisjäämistä ei ole mahdollista lapselle aiheuttaa vahinkoa alkoholia juomalla, eri asia tietysti jos tulis normaalisti "muka kuukautiset" useamman kerran ja sais tietää vasta kovin paljon myöhemmin raskaudesta. näitäkin aika usein kuitenkin käy! musta on tosi järjetöntä sanoa että yrityksen alusta asti pitää luopua alkoholista kokonaan. höpö höpö, jos lapsen saaminen kestää vaikka kaksi vuotta, niin pitäisi sen takia olla ottamatta tippaakaan! eihän ajatuksessa ole mitään järkeä, ainakin meillä on todellal paljon sosiaalista elämää ja juhlia joihin alkoholi osaltaan kuuluu. kunhan ei jatkuvalla syötöllä itseään kaatokänniin juo niin kaikki ok! ei kukaan gynekologiksi kouluttautunut turhaan sano, ettei tarvitse olla huolissaan. elämäähän tää vaan on!

Plussasin esikoiseni uudenvuodenpäivänä ja oli melkoisen railakas aatto takana.
Ainahan sitä jälkeenpäin voi miettiä että senköhän takia se nukkui pienenä niin huonosti tai senköhän takia sillä oli sitä tai tätä. Mutta en usko että noin varhaisessa vaihessa nautittu alkoholi olisi vaikuttanut. Mun pienemmällä oli avoin ductus (sydämessä yksi verisuoni ei ollut sulkeutunut) ja hänen odotusaikana en edes muistanut mitä alkoholi on kun esikoinen oli vuoden ikäinen :). Eli älä sure, kaikkea voi tapahtua mutta se mikä on tehty on tehty, eikä sun vauvalla ole sen suurempaa hätää kun kellään muullakaan vauvalla. Toi avoin ductus suljettiin tähystyksellä lastenklinikalla, oltiin siellä kaks yötä. Ei vaivannut aiemmin mitenkään löytyi vahingossa.
Niin, toi esikoinen, nyt ekaluokkalainen on ihan terve tapaus, iloinen ja reipas.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä