alkoholia raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelästys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelästys

Vieras
Sain hiljattain tietää raskautuneeni, ja kauhistuksekseni tajusin, että minähän join uudenvuodenjuhlissa ja olen silloin jo ollut raskaana! Muutoin en ota alkoholia yhtään, mutta tietenkin nyt se minun kerran vuodessa - osui alkuraskauteen! Kauhea pelko nyt sitten että entä jos se on aiheuttanut vauvalle jotakin!!? En minä kauheata määrää juonut, mutta kuitenkin niin että tunsi olevansa huppelissa, illan ja yön aikana yhteensä ehkä 5 drinkkiä. En minä tuosta määrästä edes vaikuta humalaiselta, enkä saa krapulaa tms, mutta hirvittää että miten se voi vaikuttaa sikiöön! Jos minä olen aiheuttanut vauvallemme jotain tuolla juomisella niin... en kyllä kestä...!!! Jos joku tietää enemmän näistä asioista niin olisin kiitollinen vastauksista!

Älä huoli!!
Ensimmäisen 3 viikon ajan alkio on suojattuna kaikelta. Silloin on vasta menossa solujen jakautumisvaihe ja jos joku solu on tuhoutunut, se korvaantuu täysin uudella solulla. Voit olla rauhassa. Muutenkin juomasi määrä on tosi pieni, eikä varmana vahingoita ketään.

Hei,

Minäkin olin alkuraskaudessa huolissani samasta asiasta. Join aika reippaasti yhtenä lauantaina, kun en vielä tiennyt olevani raskaani. Olin tehnyt kyllä ensin testin, mutta se ei vielä siinä näkynyt. No nyt meillä on täysin terve 3kk ikäinen tyttö. Eli ei vielä noin alussa ole mitään haittaa.

Yhteistyössä