alkoholi

Olen kans kuullut ettei olis haittaa,ainakin tekee uneliaammaks. En kuitenkaan suosittele. Itse juon joskus pullon ykköstä saunajuomana ja imetän v ast aamul. ..silti vaavi on uneliaampi... =) Joskus esikoisen aikana tuli vahingos imetettyä kun heräs yöl eikä muistanu ottaneensa sitä yhtä pulloa...laps on ihan normaali 12 vuotias täl hetkel.
 
Kyllä mun mielestä voi sen saunaoluensa juoda ihan ilman tunnontuskia.

Äidin veren alkoholipitoisuus on tuolloin jotain 0,2 promillen luokkaa, mikä on sama siis siinä äidinmaidossa, eli varsin vähäinen määrä alkoholia.

Ei sille vauvalle ole siis haittaa sinänsä siitä juodusta oluesta äidinmaidossa, suurempi haitta on päihtyneestä äidistä, joten se saunakaljojen määrän rajoittaminen on siitä syystä tärkeämpää, IMO

 
Mun mielestä voi huoleti juoda saunaoluen. Onhan 1-oluessakin alkoholia ja monesti enemmän kuin muistetaankaan. Eli siis pitäisi juoda alkoholitonta olutta jos haluaa olla tarkkaakin tarkempi.
Jos ajatellaan entisiä aikoja jolloin ryystettiin pitkään säilytettyä kotikaljaa -saattoipa siinäkin jokunen prosentti sitä alkomahoolia olla ja ihan kait lapsetkin oli "normaaleja"... ;)
 
heipä hei kaikille huoestuneille äideille=)
meillä on 2-v tytär joka on syntymästään syönyt erittäin vahvoja lääkkeitä maksa ja munuasisarvoja seurataan jatkuvasti...läkäri ei ole huolissaan siispä juokaa rauhassa saunaoluenne vaikka kaksi kunhan huoleditte parhaalla mahdollisella tavalla lapsistanne...ja tehän huolehditte...joten nauttikaa elämän pienistä iloista rakastakaa toisianne ja lapsianne=)
ÄITI JA ISKÄ MONISSA LIEMISSÄ KEITETTY
 
kiitos vastauksista, luulen että eipä siitä saunaoluesta mitään haittaa varmasti ole, pitäähän sitä äidinkin saada joskus rentoutua, kun vain muistaa pysyä siinä 1-2 olusessa. Itselle se ei tuota vaikeuksia. Välillä on ihana rentoutua, käydä miehen kanssa rauhassa saunassa ja ottaa yksi olut, eipä siitä tosiaan kannata mitään tunnontuskia ottaa, vaikka asiasta varmasti voi olla montaa mieltä. Mukavaa viikonloppua ja nautitaanpa vauvoistamme & miehistämme!!! ;)
 
Harmuli
Mulle sanoi neuvolatätikin että voipi huoleti juoda sidukan tai kaljan saunan jälkeen..kertoi tehneensä niin joskus itsekkin vaikka imetti.
Näin minäkin tein ja mitään ei lapselle tullut...
 
miksi riskeerata
Hei!
En ole mikään tiukkis, mutta en suosittele ottamista. Alkoholi on pienen lapsen elimistölle "myrkkyä" eikä varmasti pienikään määrä tee hyvää. Ehkä yhden ottaisin korkeintaan, en kahta kuitenkaan. Miksi riskeerata, kun ei ole pakko? Itselläni on kaksi lasta ja joskus harvoin molempien imetysaikana otin saunasiiderin tai vähän viiniä, mutta otin sen sitten kun lapsi oli mennyt yöunille. Tässä minun mielipiteeni, jokainen tekee kuitenkin tavallaan. Hyvää tammikuuta kaikille!
 
mie vaan pipo tiukal
Jotenkin vaan tuntuu oudolle että ikäänkuin haetaan täältä hyväksyntää sen yhden kaljan juomiselle. Ja joku vielä perään ettei tullut mitään vauvalle? Häh.koe-eläimenäkö lasta pidetään.Vaan mitäpä jos jotain tuliskin? No joo;nyt olen kummannut jo tekstiä pois niin moneen kertaan että jääköön tähän.Tää on mun mielipide ilman on parempi.

 
Tiirikka
Kyllä yhden voi ottaa, MUTTA vain sen yhden.Tosin suosittelisin(jos kerran pakko on ottaa)ottamaan sen yhden vaikka lapsen jo mentyä yöunille...ja onhan sitä alkoholitontakin olutta! :D
 

Yhteistyössä