Alkoholi on huumeista pahin!!

Mun mies, jonka kanssa oon ollut yhdessä 8-vuotta ja naimisissa 4- vuotta, on viimeisen vuoden aikana muuttunut täydellisestä ja luotettavasti miehestä aivan päinvastaiseksi! Pelkässä vuodessa ja mä en keksi siihen mtn selitystä. Hän ei itsekkään keksi...
Taas on tilanne, niinkuin suunnilleen joka vkl jälkeen tänä vuonna, etten enää tiedä mitä tehdä.

Minä rakastan häntä niin valtavasti, mutta en jaksa enää henkisesti kauaa. Toisaalta olen saanut lapset suojeltua valehtelemalla ja mieheni ei koskaan tule humalassa kotiin, joten tuntuu, etten voi loukata lapsia ja sanoa, että äiti ja isä muuttaa nyt erilleen... Huoh.
 
jaahas
Ja tämän tarinan perusteella alkoholi on huumeista pahin?

Mitä miehesi siis tekee? Vetää perseet jossain kavereilla? Sekoilee humalassa? Mitä? Tilanne on "taas sama"- eli mikä? Onko miehelläsi jotain muuttuneita työtilanteita, minkä ikäiset lapset? Jotain muuta taustalla? Paljonko juo kerralla, kuinka usein? Miten käyttäytyy, oletteko puhuneet juomisesta?
 
Se tuli vaan ekana mieleen.. En kyllä tiedä muista huumeista mtn.
Valehtelee esim menevänsä kaupaan ja karkaa juomaan, menee suoraan töistä juomaan, karkaa kun nukun tms.
Vetää totaaliperseet ja en tiedä missä koska ei ole koskaan kertonut.
Sekoilee, vikittelee muita naisia, haukkuu minua viesteillä tai soitoilla.
Tilanne taas sama, eli olen valmis lähtemään lasten kanssa pois, mutta en saa sitä tehtyä koska uskon aina parempaan, kun hän niin lupaa.
Samoissa töissä on ollut koko ajan.
Lapset on 8,6 ja 1.
Taustalla ei mtn muuta mikä altistaisi paitsi alkoholista, tai tuurijuoppo vanhemmat.
Juo kerralla varmaan kymmeniä annoksia, siis todella paljon ja joka vkl perjantaista sunnuntai aamuun asti.
Käytöksestä jo jtn viitteitä edellä mainitsin, muutaman kerran olen myös joutunut soittamaan poliisit hakemaan sen kun on uhkaillut puhelimessa joko itseään tai muita, tai kerran jopa tullut tänne uhkaileen, jolloin ei onneksi ollut kun nuorin kotona.
Ollaan puhuttu, joka vko. Aina samat lupaukset, mutta on ollut ehkä 4vkl tänä vuonna selvinpäin..
 
Mitä otsikon aiheeseen tulee, niin kyllä alkoholiriippuvuus on vähintään yhtä paha kuin heroiiniriippuvuus. Sama se kumpi aine, yhtä paljon tuhoa ja paskaa tuottaa käyttäjälle ja lähiympäristölle jos on paha riippuvuus. Huumeissa nyt se ehkä että koukuttavat nopeampaa ja kertakäyttö voi olla vaarallisempaa, mutta kun riippuvuus on joko alkoon tai huumeisiin niin yhtä paha se on. Läheltä olen seurannut kumpaakin.

Mitä tuohon aloittajan miehen alkoholismiin tulee niin kylmä fakta on, että jos alkoholisti ei itse halua ja tajua parantua niin asialle ei voi oikein mitään.
 
...
Kuule. Juuri viime viikonloppuna eräs 30 vuotta yhtä juoppomiestä hyysännyt ja 3 lasta sille tehnyt nainen sanoi toivovansa, että olisi uskaltanut lähte jo kauan, kauan aikaa sitten. Mutta kun on vaan aina uskonut että kaikki muuttuu paremmaks, ja välillä on muuttunutkin hetkeks, mut ei koskaan lopullisesti. Sanoi, että turha sitä enää nyt vanhana on lähteä, kun se elämä on jo mennyt ohi. Mutta kun olisi tajunnut silloin alle kolmikymppisenä lähteä, niin olisi elämä paljon paremmin. Ei tarvitsisi miettiä miehen ulosottovelkoja, joiden takia mies ei aio mennä töihin, koska menisi kaikki rahat velkoihin kuitenkin. Ei tarvitsisi miettiä maksamattomia sakkoja, menetettyä ajokorttia ja pahoinpitelyistä tulossa olevia oikeudenkäyntejä, tai sitä että mistä mies saa rahaa seuraavaks kun joi sossun antamat rahat vuokraan. Ei tarvitsisi miettiä, voidaanko miestä ottaa joulunviettoon mukaan vai onko se niin sekaisin että käy uudestaan uhkailemaan lapsiaan. Eikä sitä, kuinka kolmesta lapsesta tuli kaikista enemmän tai vähemmän päihdeongelmaisia ja muuten oireilevia.

Haluatko että sinä olet samassa jamassa 20 vuoden päästä?
 
Kuule. Juuri viime viikonloppuna eräs 30 vuotta yhtä juoppomiestä hyysännyt ja 3 lasta sille tehnyt nainen sanoi toivovansa, että olisi uskaltanut lähte jo kauan, kauan aikaa sitten. Mutta kun on vaan aina uskonut että kaikki muuttuu paremmaks, ja välillä on muuttunutkin hetkeks, mut ei koskaan lopullisesti. Sanoi, että turha sitä enää nyt vanhana on lähteä, kun se elämä on jo mennyt ohi. Mutta kun olisi tajunnut silloin alle kolmikymppisenä lähteä, niin olisi elämä paljon paremmin. Ei tarvitsisi miettiä miehen ulosottovelkoja, joiden takia mies ei aio mennä töihin, koska menisi kaikki rahat velkoihin kuitenkin. Ei tarvitsisi miettiä maksamattomia sakkoja, menetettyä ajokorttia ja pahoinpitelyistä tulossa olevia oikeudenkäyntejä, tai sitä että mistä mies saa rahaa seuraavaks kun joi sossun antamat rahat vuokraan. Ei tarvitsisi miettiä, voidaanko miestä ottaa joulunviettoon mukaan vai onko se niin sekaisin että käy uudestaan uhkailemaan lapsiaan. Eikä sitä, kuinka kolmesta lapsesta tuli kaikista enemmän tai vähemmän päihdeongelmaisia ja muuten oireilevia.

Haluatko että sinä olet samassa jamassa 20 vuoden päästä?
Tämmösiä surullisia tapauksia on paljon :( Vaikka alkoholisti lupaa ja lupaa olla juomatta niin sitä ei tapahdu. Se viina menee oikeasti kaiken edelle, omien lasten, kodin, työn, vaimon, kaiken. Sitä on vaikea ymmärtää mutta niin se on. Tietysti jos alkoholistilla itsellään on motivaatiota päästä viinasta eroon ja raitistua ja muuttaa elämänsä niin asia on eri. Mutta kenenkään painostuksella ja kenenkään muun vuoksi alkoholismista ei voi parantua, halun on lähdettävä itsestä.

AP:n tilanteessa minä lähtisin suhteesta ja äkkiä.
 
Sun on aika lähteä/heittää mies pihalle, jos ei itsesi niin lasten vuoksi ainakin. Kuulostaa tylyltä, mutta mikään ei miehesi käyttäytymistä muuta, kuin mies itse. Kyllähän se lupailee, varmasti lupailee ja sinä uskotkin niin kauan kun se lupailee.
Mutta älä salaile enää ja ihan oikeasti; Jätä Se Sika.
 

Yhteistyössä