alkoholi ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minttu"

Vieras
eli voiko juoda pari kaljaa tai edes ykkösolutta? sauna kaljasta en ajatellut luopua en tehnyt sitä edellisessäään raskaudessa ja myös neuvolassa sanoin että kaljan otan.
oleteko muut ollu nolla linjalla vai joskus lasin viiniä/ oluen ottanut?

Itselleni riittää aina ihan vain se yksi, niin en ole luopunut asiasta raskauden tähden.
Jos sitä kaljaa haluaa maun takia enemmänki niin toki sit alkoholitonta..

Eipä sitä mikään voi estääkkään ottamasta jos niin meinaat tehdä. Kuten ei mikään myöskään takaa 100% varmasti, etteikö pienestäkin määrästä olisi haittaa. Turvallista alkoholimäärää sikiön kannalta ei ole kyetty määrittämään, joten miksi lähteä riskeeraamaan? Jokin ongelma alkoholin suhteen, jos ei ilman kykene olemaan niinkään tärkeän asian, kuin oman lapsensa vuoksi?

Itse en ottanut tippaakaan raskausaikana, lapsen etu ajoi kirkkaasti omien mielihalujen edelle.

otin viime raskauden aikana 2 kerta jotain 1krt varma 4cl punaviinia ja toinen kerta samoin, eli maistanut vain. Luulen ykkösolut ok. Saa yksi lasillinen, mutta miksi on kieletty, ettei vain ihmisillä menee yli

mulla ollu kyllä ihan nolla linja enkä mitenkään voi ymmärtää miks pitäis jotain ottaa, miks?? jos haluaa saunan jälkeen jotain ni miks ei voi ottaa vaik lasin limpparia?

[QUOTE="vieras";27623436]no kuinka usein sä saunot? Jokapäivä? kerran viikossa? Kerran kuussa?[/QUOTE]

kerran kaksi viikossa, yllätyin että ykkös oluessa on 2,7 % alkoholia mutta eikö sama ole myös kotikaljassa, ja en tarkota että sitä olisi pakko juoda, ilmankin voi olla.

Miks saunassa muuten tarvi kalja aina vetää? Saunaan jälkeen suositelttava juoda vettä tai vaikka vihreä tee, sillä kroppa puhdistu ja sillä sais puhdista raskauden aikana

Onhan ne väittäneet että viiniäkin voi ottaa. Ite en uskaltanut ottaa pisaraakaan, vaikka oli jopa himo johonkin liköörikonvehteihin.

Yhteistyössä