Minä olen kummajainen tässä ketjussa, kummajainen koko nykymaailmassa ?
Olenko jotenkin kamalan epähygieeninen? Haisemmeko me?
Meillä ei käydä joka ilta pesulla, koska ei olla likaisia. Pesulla suhkussa tai saunassa käydään kerran viikossa, ja joskus useammin jos on likainen esim. kesällä puuhastelua tai siten urheilusuorituksen jälkeen.
Lapsihan ei hikoile. Hikoulu alkaa vasta murrosiän tietämillä kun hormonitoiminta lähtee liikkeelle. Hiuksetkaan eivät rasvoitu, joten ei niitä tarvitse pestä kuin kerran viikossa. Noin 0-12 v lapset siis näin.
Alapesua ei alaluokkalaiset ole ikinä erikseen tehneet, koska eivät he mitään sieltä eritäkään. Jos on ripulilla tai jotain vastaavaa sotkuajuttua, sitten on asia erikseen mutta normaalioloissa ei alapseuja ole ollut.
Tekeekö teidän miehenne alapesun? Päivittäin pideellä? Koskapa taitoa opetatte pojille, joiden esinahkaa ei vielä saisi varmaan edes vetää? Mitä se pikkupoika sieltä siis pesee?
Alkkarit vaihdetaan kun on tarve, viimeistään suihkun /pesun yhteydessä. Ei joka päivä. Koskapa jos pyyhkii niin ettei jää rantuja, ja kun lapsi ei eritä mitään alapäästään kuten me aikuiset, alkkart on puhtaat.
Emme vaihda puseroitakaan tai muitakaan vaatteita joka päivä, jos ei ole tarvetta. Vaihdamme vain jos vaatteet liastuu. En pese puhtaita vaatteita. En vaihda vaatteita puhtiaisin vain siksi, että on uusi päivä. Vaate ei ole likainen jos se on päällä ollut.
Emmekä me minusta ole edes likaisia, kulje likaisissa, emme haise. Eikä lapsilla roiku tukka rasvasena, kun ei ne mitään eritä.. minulla kyllä letti rasvottuu ja joka toinen pv on suhkussa käytävä, joka pv en käy koska iho kuivuu, enkä tee mitään fyysistä hikihommaa.