Alkionsiirrosta plussanneiden oirepino

Rintojen kipeytyminen näyttää olevan lähes poikkeuksetta yksi keskeinen oire, tosin kipeytyväthän ne rinnat joillakin myös ennen kuukautisia.

Löytyykö ketään, jolla rinnat eivät kipeytyneet ennen plussaamista?
 
Laitanpas minäkin piinapäiväkirjan tähän :)

pp 0-3
Pistävä paineen tunne kohdun kohdalla, tissit turvonneet ja arat

pp 4
Muutama vihlaisu kohdun kohdalla illalla sohvalla makoillessa (tissit edelleen turvonneet ja arat)

pp 5
Kova vihlaisu oikean munasarjan kohdalla sohvalta ylös noustessa (tissit edelleen turvonneet ja arat)

pp 6-8
Satunnaisia nippailuja alavatsassa (tissit turvonneet ja arat)

pp 9-11
Ei mitään oireita, paitsi paljon vetistä valkovuotoa varsinkin illalla
( myös tissit enään vain ihan vähän kipeät välillä )

Näillä oireilla siis saatu kauan odotettu plussa ja nyt menossa
rv 11+6 :heart:

Ja tärppi kävi ensimmäisen IVF:n ensimmäisestä tuoresiirrosta. Noiden oireiden lisäksi jälkikäteen tajusin että oli järkyttävä jano kokoajan ja oikein teki mieli vettä vaikka normalisti en sitä niin mielellään juo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Efva:
Rintojen kipeytyminen näyttää olevan lähes poikkeuksetta yksi keskeinen oire, tosin kipeytyväthän ne rinnat joillakin myös ennen kuukautisia.

Löytyykö ketään, jolla rinnat eivät kipeytyneet ennen plussaamista?
Täällä :wave:

Itsekin pidiä tätä varmana merkkinä raskaudesta, mutta toisinkin voi käydä. Puregon tekee minulle tosi arat tissit, mutta piinapäivien mennessä pitemmälle alkoi arkuus hellittää ja siinä vaiheessa kun testiä olisi jo voinut suunnitella tekevänsä, olivat jo normaalin tuntuiset.
Minulla myös aikaisempi raskaus ja siinä rintojen todella kova arkuus/kipu oli ensimmäinen merkki raskaudesta jo paljon ennen kuin testasin.

Että raskausoireilut voi mennä samalla ihmisellä ihan erilailla eri raskauksissa.
 
Mulla oli jostain syystä tän viimeisimmän siirron jälkeen ihan mielettömän rauhallinen ja toiveikas olo. Siitä huolimatta, että meillä oli vain yksi ainoa alkio hengissä pitkän viljelyn jälkeen ja tiedossa oli että kolmanteen stimulaatioon ja punktioon en olisi valmis ainakaan lähivuosina.

Kaksi päivää siirrosta tunsin kohdun seutuvilla tuikkivaa kipua ehkä n. tunnin verran, josta hieman innostuin, kun vastaavaa en muista aiemmin kokeneeni. Laitoin sen kuitenkin mielikuvituksen piikkiin.

Muita oireita ei oikeastaan ollut. Tissikipua toki, mutta niin oli aina niissä negakierroissakin enkä siitä voinut mitään päätellä. Menkkoja enteilevää päänsärkyäkin oli, niinkuin joka kierrossa sitä ennen.

Pp6 testasin ekan haamun, ja sinä päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, tissikipukin hävisi kuin tuhka tuuleen. Olin tietty ihan varma, että kyseessä olikin vain kemiallinen raskaus.

Mutta kaikki on mennyt hyvin, nyt rv26+2 ja koko raskausaika on ollut todella oireeton.
 
3 ivf kierrosta ja 3 tuoresiirtoa ollut. Ensimmäinen nega, kaksi seuraavaa plussia.

1. siirto (1 blasto+1morula): NEGA
Ei niin mitään tuntemuksia alavatsassa. Ei pienintäkään. Olo muutenkin kaikinpuolin täysin normaali, kuin ei olisi koko hoitokierrosta ollutkaan. Kirkas vuoto alkoi 10pv ja normaalit kuukautiset 13pv siirrosta.

2. siirto (2 kaksipäiväistä): PLUS (kkm vko7)
Jo 2 päivää siirrosta alkoi pienet päivittäiset oireet. pp3 jälkeen yöllä oli valvottavia sekalaisia vatsaoireita. Sen jälkeen pp4-pp13 päivittäin nipistelyä, pientä vedon tunnetta tai ajoittaista menkkamaista tunnetta alavatsassa, + vetinen valkovuoto. Iltaisin lämpöä 37,1-37,4 C ja kovasti palelua. pp12-pp13 tissejä pisteli ja kutitti, ja liika rehkiminen (oli remontti meneillään) tuntui heti pieninä nipistelyinä vatsassa. Rinnat kipeytyi niin että hankin tukitopin jotta pystyi nukkumaan.
Hcg nousi pilviin heti alussa, oli 1095 silloin kun raja-arvot jossain 300 paikkeilla. Voi selittää aikaisia oireita? (2 alkiota oli kiinnittynyt, mutta raskaus meni kesken vko6-7.)

3. siirto (1 blasto): PLUS (kkm vko6)
Ei mitään oireita lähes kahteen viikkoon. Aivan kuin ensimmäisellä kerralla. Vatsassa ei tuntunut miltään ja tissit oli "tyhjät" eikä lainkaan kipeät. Unohdin jopa toisinaan koko asian koska olin täysin varma etten ole raskaana. Testasinkin 3-4 päivää virallista testipäivää myöhemmin. Vasta päivää ennen kuin testasin tuli yllättäen vähän huono olo, havahduin että tissin hiukan kipeät ja alavatsassa oli pieni painon tunne, sekä vetinen valkovuoto ilmestyi, joten muistin että tehdään nyt se testi kuitenkin. Mutta tosiaan, testasin myöhään, joten viralliseen testipäivään mennessä oireita ei ollut. Jälkeenpäin tajusin vain 1 "oireen". En nuku normaalisti päivisin, mutta nyt piinapäivien ajalle osui kolmet päiväunet yhtäkkiseen väsymykseen. (1 alkio kiinnittyi, keskeytynyt keskenmeno vko6)
 
Viimeksi muokattu:
Meille siirrettiin kaksi 3.päivän alkiota:
-pp1 ja pp2 hentoista menkkamaista tuntemusta alavatsalla.
-pp5 hetkellinen outo hento, laakea ja tylppä kipu alaselässä ja alavatsalla iltapäivällä. Illalla hassu olo ja mittasin lämmön, joka oli 37,3 --> lämpö jäi koholleen piinailun ajaksi (ei välttämättä ihan koko ajan ollut koholla, mutta joka päivä jossain vaiheessa nousi tuonne 37,0-37,4).
-pp10 herkällä testillä nega, joka parin tunnin päästä katsottaessa olikin positiivinen.
-pp10-11 erittäin itkuinen ja herkkä olo. Yöllä alkoi epämiellyttävät sydämentykytykset, jotka ovat jatkuneet siitä asti, joskin nyt ne tuntuvat lieviltä ja niihin on tottunut. Johtunevat siitä, että raskauden vuoksi sydän lyö 15krt/min nopeammin kuin normaalisti.
-pp11 herkällä testillä hento positiivinen. Lievää huimailua tästä päivästä lähtien silloin tällöin.
-pp14 Normitestillä (havaitsee pitoisuuden 25mIU/ml) vahva plussa.
-Koko piinailun ajan tissit turvonneet ja arat.
 
  • Tykkää
Reactions: Neppu_ ja HelgeR
Seitsemään negasiirtoon verrattuna nämä olivat selvästi uutta:

-Rintojen turvotus ja aristus. Tämä oire on aina ennen hävinnyt DPO 13 tienoilla, nyt yltyi vaan.
-Ei vuotoa. Aiemmin tuoresiirroissa on tullut lugemössön joukossa punaista DPO 14
-Huimaus. Muutama päivä ennen testipäivää ekan kerran, kumartamisen yhteydessä, tuli kaatava huimauksen tunne. Mulla on luonnostaan matala verenpaine, mutta tää huimaus oli erilaista.

En usko johtuneen raskaudesta, mutta lisäksi tuli verta nenästä yhtenä päivänä, mitä ei oo mulla tapahtunut vuosiin. Mainittakoon myös, että oon joka siirrossa tutkinut kohdunnapukan elämää tarkoin, ja tässä kierrossa en huomannut mitään poikkeavaa. Välillä oli pehmeä ja alhaalla, välillä kova ja ylhäällä. Vasta nyt (5+) se tuntuu nousseen jonnekin tavoittamattomiin. Nippailut mahassa on myös olleet mielestäni ihan samanlaisia. Olen ollut nyt älyttömän väsynyt, mutta veikkaan tämän olevan kortisonin sivuvaikutus.
 
Hih, tulin ajanvietteekseni kurkkimaan tänne vanhoja ketjuja, ja nyt löytyi niin kiva oireketju, että ihan täytyy kirjoittaa sen mitä nyt enää muistan :) Plussasin3. IVF:n tuoresiirrosta viime syyskuussa ja nyt on menossa rv 38+2.
Yleisesti voi sanoa oireista, että mitään sellaista mullistavaa ei vielä siinä dpo 14 -paikkeilla ja vähän siitä eteenpäinkään ollut, mistä olisi voinut "varmaksi" tietää tärpin käyneen - ne oikeat oireet tuli kaikki vasta vähän myöhemmin. Mutta vuodon puuttuminen vielä dpo 14/15 aikaan (kaikissa hoitokierroissa alkanut tihkua dpo 12-13 vaiheilla) oli selvä oire, sitten muutama juokseva valkovuotolorahdus jollaisia ei ole ollut ikinä ennen, ehkä vähän normaalia voimakkaampi väsymys ja taaja vessassa ravaaminen oli sellaisia enteitä, joista aloin aavistella plussan olevan odotettavissa. Rinnoissa ei ollut juuri mitään negakierroista poikkeavia tuntemuksia. Testin taisin tehdä vasta virallisena testipäivänä, siis 2 viikkoa siirrosta, ja silloin plussa oli jo ihan selkeä kyllä.

Pointtina siis, että oireista ja oireettomuuksista ei välttämättä voi päätellä yhtään mitään vielä siinä vaiheessa, kun on testin aika. Ainakin mulla näin.
 
Mulla oireena oli viidentenä päivänä blastokystin siirron jälkeen alkanut hengenahdistus. Se alkoi hengästymisenä, ja paheni sitten niin, etten kyennyt nukkumaan kuin puoli-istuvassa asennossa. Päivystyksessä todettiin nestettä keuhkoissa ja vatsaontelossa, joten kyseessä oli munasarjojen hyperstimulaatio, jonka laukaisi hcg:n nousu.

Alavatsa on ollut turvoksissa, ja kuukautiskipujen tyylisiä kipuja on ajoittain edelleen, nyt siis menossa 6+5.

Rinnat eivät ole olleet pinkeät tai kipeät, nänneihin on ajoittain vihlonut, esim. Yöllä asentoa vaihtaessa. Ei ole ollut pahoinvointia, ainoastaan joidenkin ruokien haju on aiheuttanut ällötysreaktion.

Kaiken kaikkiaan oireita on ollut paljon vähemmän kuin etukäteen kuvittelin. On edelleen hiukan hankala uskoa, että olisin raskaana.. :)
 
Plussasin lahjasoluhoidosta.

Siirto tehtiin kaksi viikkoa sitten maanantaina (3 vrk ikäinen 8-soluinen TOP-alkio), jo silloin, kun käveltiin klinikalta siiron jälkeen autolle, tuli vahva tunne että nyt tärppää. Toki sen tunteen ehti kyseenalaistaa sata kertaa :p

Keskiviikkona oli ensimmäiset päänsäryt, josta arvelin, että jotain tapahtuu, torstaiaamuna heräsin kauheaan suonenvetokramppiin. Päänsärky oli myös aaltoilevana läsnä pp 2 lähtien.

PP 5 tein ensimmäisen liuskatestin, ja sain siihen juuri ja juuri erottuva toisen viivan. kunnon plussa tuli PP 7.

Tissikipua mulla ei ole juurikaan ollut, ehkä hieman aroilta ovat tuntuneet PP 10 jälkeen. Vatsaa on jomotellut joka päivä vaihtelevasti. PP 9 alkoi kauhea viluttaminen sekä outo kasvojen kuumotus, alapään limakalvot ja sitten huulet ja koko suunkin limakalvot tuntuvat aavistuksen turvonneilta, omituista :). PP 10 veritesti antoi lukemat 121, joten aikaisin on pikkukaveri tarrannut kiinni. Pahoinvointiakaan ei ole oikein ollut, yhtenä iltana oli yleisesti tosi huono olo, ja sellainen ettei voi oikein istua esim koneella pitkiä aikoja.

Eilen sain digiin 3+ viikkoa raskaana, eli ainakin tämä on edennyt, toisin kuin aiemmissa. Keskenmenon pelko on koko ajan läsnä, kun niitä on nyt 2 taustalla.

Tällä hetkellä on taas ihan oireeton olo, ehkä hiukan on rinnat arat, mutta ei juurikaan.

Sellainen outo oire myös unohtui, että tuntuu kuin ois näköaisti kovasti kirkastunut, se on tuntunut omituiselta :D
 
  • Tykkää
Reactions: Krish73
Hei, meillä tärppäsi 1,5 vuoden hoitojen jälkeen (kaksi vuotta yritystä), 7 inseminaation jälkeen, 3. IVF:n tuoresiirrossa..

Lyhyt historiikki: Ekassa ja tokassa IVF:ssa saatiin lyhyellä kaavalla huonolaatusia munasoluja (12, joista kolme kypsää hedelmöittyi, yksi jatkoi siirtoon asti fragmentoituneena, toisessa IVF:ssa kahdeksan kypsää, joista kuusi hedelmöittyi, mutta vain kaksi edelleen huonolaatuista kelpasi siirtoon, ei kummallakaan kerralla pakkaseen). Nyt pitkällä kaavalla viisi munasolua, joista yksi TOP, neljä muuta luokkaa 2-3, Väestöliiton uusien kriteerien mukaan hyvälaatuisia. Kaksi siirrettiin, 6-soluinen TOP ja 5 soluinen NonTOP. Siittiömme ovat erittäin hyvälaatuisia, mut mun kierto ei pelaa toistaiseksi tuntemattomasta syystä (ei ole PCOS, ei endometrioosi ym), kierto on pitkä n.32-36 ja ovulaatio tulee kp 19-25, keltarauhanen toimii huonosti ja luteaalivaiheessa tiputtelee..

Eli OPU 25.9 (kp20), tuoresiirto pe 27.9 (kp22).

Pp 0-7 (kp 22-29)
- Pregnylistä tietysti tissit turposi, niitä kuumotti, nännit kipeät.
- Satunnaisia langanvetoja, mutta hyvin hiljaiseloa alakerrassa. Mulla Lugesteron tuottaa paljon valkovuotoa..

Pp 8-10 (kp 30-32)
- Menkkamaisia kipuja, alamahan jomotusta, polttelua, langanvetoja, hieman vähemmän valkovuotoa, häpyluuta särki
- Huimausta muutaman kerran, rinnat ei niin kipeät
- nännipihat tuntuu suurentuneen ja nännipihoihin ilmaantunut valkoisia näppylöitä n. 15 kpl..
- aloin herätä yöllä ihan virkeänä 3:00 maissa enkä saanut unta (tosin jännitti hoidon lopputulos tietenki!)
- nippailua munasarjoissa, keltarauhaset kehittymässä follikkelien jämiin?

pp 9-10 (kp 31-32, dpo 11-12)
- Kirkasta/vaaleanpunaista verenvuotoa noin vuorokauden, hyvin vähäistä, tuli lähinnä wc:ssa paperiin, muuttui ruskeaksi ja loppui ja samalla vaimeni mahatuntemukset hyvin lieviksi menkkamaisiksi, mut tavallaan hieman erilaisiksi, ei sellasta polttelua, vaan painon tunnetta ja äkillisiä pieniä tuntemuksia, ehkä vihlasuja?
- kohdunkaula pitkä 2-3 cm, takana, erittäin kova, pää kiinteä ja kohdunsuu varovasti sormella kokeillen tiukka ja pieni, nuppineulan pään kokoinen (yleensä tässä vaiheessa mulla kohdunkaula laskeutuu lähelle emättimen suuta, pää pehmenee ja sormen saa kaulan suulle)
- tunteet pinnassa, mua itketti kattoo sunnuntaina Voice Kids:a, mulle erittäin epätyypillistä liikuttua joka asiasta
- hengästyn helposti esim. kävellessä reippaasti
- ei huimaa enää
- rinnat ei kovin arat
- valtavasti ilmaa suolistossa, maha löysällä
- kuumia aaltoja ja vilutusta
- pääkipu (etenki nämä kolme viimestä, minulle tyypillistä PMS oiretta sai mut olemaan IHAN varma, että hoito ei onnistunut ja menkat on tulossa...)

pp 10
- illalla First signal plussa 3 tuntia rakossa olleesta iltapissasta, viiva piirtyi heti alle minuutissa ja oli selkeistä selkein, vaikka himmeämpi kuin kontrolli

pp 12 H3+5 (?), kp
- S-hcg 120
- Hengästyn helposti edelleen, sydän tuntuu välillä tykyttelevän ylimääräsiä lyöntejä rasituksessa
- ei huimaa
- närästää helposti tyhjällä mahalla
- tunnen kohdun paikan koko ajan ihan erilailla kuin ennen, mutta tuntemukset on aika lieviä, välillä vihlaisee, mut ei varsinaisesti käy kipeetä
- Valkovuoto runsasta, vetistä (mut siis Luget edelleen käytössä), verta tai ruskeera ei oo tullu
- Ai niin, olin koko hoidon ajan IHAN varma, ettei tääkään vielä onnistu, luulin raskaustestin viivaaki vialliseksi testiksi...

Hirveän jännittävää... En oo koskaan saanu todellista viivaa testeihin, ei mielestäni oo ollut ees kemiallisia raskauksia... Varmuuden vuoksi menen ensi viikolla vielä veritestiin, jotta nähdää nouseeko Hcg ja viikolla 7 ultra, jotta nähdään onko raskautta, missä se on ja montako sikiötä.. Nyt vaan toivotaan, että se joku siellä olisi tiukasti kiinni ja kehittyisi vauvaksi!

Me muutettiin siirron jälkeisenä viikonloppuna ja huhkittiin seuraava viikko uuden talon puutarhassa istutellen, en todellakaa levännyt hirveesti, mut varmaan aivot sai muuta ajateltavaa ja loman vuoksi nukuttiin ja syötiin hyvin.. Ehkä se oli se taika.. Sitä paitsi ennen tämä kolmatta IVF:a pidetiin 4 kk tauko ihan hoidot unohtaen, laihduin 3 kiloa vaikken hirveen ylipainonen ollutkaan ja pidin itsestä parempaa huolta kuin aikoihin, sellaset saattaa vaikuttaa.

Tsemppiä siskot piinaviikoille!
 
Viimeksi muokattu:
Hei, meillä tärppäsi 1,5 vuoden hoitojen jälkeen (kaksi vuotta yritystä), 7 inseminaation jälkeen, 3. IVF:n tuoresiirrossa..

Lyhyt historiikki: Ekassa ja tokassa IVF:ssa saatiin lyhyellä kaavalla huonolaatusia munasoluja (12, joista kolme kypsää hedelmöittyi, yksi jatkoi siirtoon asti fragmentoituneena, toisessa IVF:ssa kahdeksan kypsää, joista kuusi hedelmöittyi, mutta vain kaksi edelleen huonolaatuista kelpasi siirtoon, ei kummallakaan kerralla pakkaseen). Nyt pitkällä kaavalla viisi munasolua, joista yksi TOP, neljä muuta luokkaa 2-3, Väestöliiton uusien kriteerien mukaan hyvälaatuisia. Kaksi siirrettiin, 6-soluinen TOP ja 5 soluinen NonTOP. Siittiömme ovat erittäin hyvälaatuisia, mut mun kierto ei pelaa toistaiseksi tuntemattomasta syystä (ei ole PCOS, ei endometrioosi ym), kierto on pitkä n.32-36 ja ovulaatio tulee kp 19-25, keltarauhanen toimii huonosti ja luteaalivaiheessa tiputtelee..

Eli OPU 25.9 (kp20), tuoresiirto pe 27.9 (kp22).

Pp 0-7 (kp 22-29)
- Pregnylistä tietysti tissit turposi, niitä kuumotti, nännit kipeät.
- Satunnaisia langanvetoja, mutta hyvin hiljaiseloa alakerrassa. Mulla Lugesteron tuottaa paljon valkovuotoa..

Pp 8-10 (kp 30-32)
- Menkkamaisia kipuja, alamahan jomotusta, polttelua, langanvetoja, hieman vähemmän valkovuotoa, häpyluuta särki
- Huimausta muutaman kerran, rinnat ei niin kipeät
- nännipihat tuntuu suurentuneen ja nännipihoihin ilmaantunut valkoisia näppylöitä n. 15 kpl..
- aloin herätä yöllä ihan virkeänä 3:00 maissa enkä saanut unta (tosin jännitti hoidon lopputulos tietenki!)
- nippailua munasarjoissa, keltarauhaset kehittymässä follikkelien jämiin?

pp 9-10 (kp 31-32, dpo 11-12)
- Kirkasta/vaaleanpunaista verenvuotoa noin vuorokauden, hyvin vähäistä, tuli lähinnä wc:ssa paperiin, muuttui ruskeaksi ja loppui ja samalla vaimeni mahatuntemukset hyvin lieviksi menkkamaisiksi, mut tavallaan hieman erilaisiksi, ei sellasta polttelua, vaan painon tunnetta ja äkillisiä pieniä tuntemuksia, ehkä vihlasuja?
- kohdunkaula pitkä 2-3 cm, takana, erittäin kova, pää kiinteä ja kohdunsuu varovasti sormella kokeillen tiukka ja pieni, nuppineulan pään kokoinen (yleensä tässä vaiheessa mulla kohdunkaula laskeutuu lähelle emättimen suuta, pää pehmenee ja sormen saa kaulan suulle)
- tunteet pinnassa, mua itketti kattoo sunnuntaina Voice Kids:a, mulle erittäin epätyypillistä liikuttua joka asiasta
- hengästyn helposti esim. kävellessä reippaasti
- ei huimaa enää
- rinnat ei kovin arat
- valtavasti ilmaa suolistossa, maha löysällä
- kuumia aaltoja ja vilutusta
- pääkipu (etenki nämä kolme viimestä, minulle tyypillistä PMS oiretta sai mut olemaan IHAN varma, että hoito ei onnistunut ja menkat on tulossa...)

pp 10
- illalla First signal plussa 3 tuntia rakossa olleesta iltapissasta, viiva piirtyi heti alle minuutissa ja oli selkeistä selkein, vaikka himmeämpi kuin kontrolli

pp 12 H3+5 (?), kp
- S-hcg 120
- Hengästyn helposti edelleen, sydän tuntuu välillä tykyttelevän ylimääräsiä lyöntejä rasituksessa
- ei huimaa
- närästää helposti tyhjällä mahalla
- tunnen kohdun paikan koko ajan ihan erilailla kuin ennen, mutta tuntemukset on aika lieviä, välillä vihlaisee, mut ei varsinaisesti käy kipeetä
- Valkovuoto runsasta, vetistä (mut siis Luget edelleen käytössä), verta tai ruskeera ei oo tullu
- Ai niin, olin koko hoidon ajan IHAN varma, ettei tääkään vielä onnistu, luulin raskaustestin viivaaki vialliseksi testiksi...

Hirveän jännittävää... En oo koskaan saanu todellista viivaa testeihin, ei mielestäni oo ollut ees kemiallisia raskauksia... Varmuuden vuoksi menen ensi viikolla vielä veritestiin, jotta nähdää nouseeko Hcg ja viikolla 7 ultra, jotta nähdään onko raskautta, missä se on ja montako sikiötä.. Nyt vaan toivotaan, että se joku siellä olisi tiukasti kiinni ja kehittyisi vauvaksi!

Me muutettiin siirron jälkeisenä viikonloppuna ja huhkittiin seuraava viikko uuden talon puutarhassa istutellen, en todellakaa levännyt hirveesti, mut varmaan aivot sai muuta ajateltavaa ja loman vuoksi nukuttiin ja syötiin hyvin.. Ehkä se oli se taika.. Sitä paitsi ennen tämä kolmatta IVF:a pidetiin 4 kk tauko ihan hoidot unohtaen, laihduin 3 kiloa vaikken hirveen ylipainonen ollutkaan ja pidin itsestä parempaa huolta kuin aikoihin, sellaset saattaa vaikuttaa.

Tsemppiä siskot piinaviikoille!
4+3-4 (En yhtään tiiä mistä nuo viikot lasketaan, mut dpo 19-20), mut siis tänään S-hcg 899, eli edelleen raskaana ollaan..
 
Tämä palsta on ollut henkireikäni puolentoistavuoden ja 3 ICSI:n ja yhden PAS:in aikana ja vihdoinkin pääsen itsekin tänne oireitani kirjoittamaan jos niistä olisi jollekin apua! :)

3. ICSI:n tuoresiirto toi kauan odottamamme plussan. Oireita oli:

pp3 terävä pistos yhdessä kohtaa alavatsaa. Ja siitä eteenpäin juuri tuota kyseistä kohtaa vihloi aina silloin tällöin ja vihloo edelleen.

Yöllisiä hikoilukohtauksia ei tullut tässä hoidossa ollenkaan.

Tissit tuli Pregnylistä kipeäksi, mutta kipu ei hellittänyt kuten negasiirroissa on käynyt, vaan päinvastoin kipu koveni mitä lähemmäs testipäivää mentiin. Rinnat oli myös todella kuumat. Paljon kuumemmat kun muu kroppa ;)

Lutinukset lopettivat valumisen pp5 aikoihin. Ne vaan katosi jonnekin? Ihan kun olisi mennyt tarpeeseen ;) Vetistä valkovuotoa tuli kuitenkin paljon.

Vatsa oli tosi turvoksissa. Ihan kun olisin ollut raskaana ;) Menkkakipujen tyylisiä kipujakin, varsinkin piinapäivien loppupuolella.

pp12 menin verikokeeseen, en testannut kotona ollenkaan. hCg oli 138 :)

Varhaisultra on 18.11 ja nyt toivotaan että pieni pysyy kyydissä loppuun asti!

Tsemppiä kaikille piinistelijöille! Musta oli hyvä etten testannut kotona ollenkaan vaan odotin suosiolla verikokeeseen asti. Ei tullut haamuja eikä arvailuja olenko raskaana vai en. Niin olen tehnyt edellisissäkin hoitokerroissakin ja silloin on se negakin selvä, ei tarvitse arvuutella roskishaamuista ollako vai ei!!

Plussatuulia kaikille!!! ;)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä