alkion siirto

ImpiEllenAnna

Aktiivinen jäsen
21.04.2004
8 208
0
36
Te, joille on tehty alkion siirto-> kun raskaus ei alkanutkaan vaan kuukautiset tulivat, tulivatko ajallaan eli entisen kierron tavoin vai tulivatko menkat aiemmin kuin normaalisti?
Asia vaivaa, tunnen kolmatta päivää menkkamaisia kipuja, kovempia kuin "normaalisti" ja pelottaa.... :'( Alkion siirrosta on nyt tasan viikko. Vastatkaa kiltit ihmiset!

Hei

Täällä ihan samat fiilikset. Meillä eka ivf:n tuoresiirto pe 3.11. Nyt parin-kolmen päivän aikana normaalit menkkaoireet ihan prikulleen ajallaan. Huomenna normaalin aikataulun mukaan alkaisi kunnon vuoto. Toivonpa vain ettei ala ja että huomenna tulevat labran verikoetulokset, jotka osoittavat raskauden alkaneeksi - sittenkin. Oma usko meinaa vaan jo valitettavasti hiipua...

Onko sulle määrätty lääkkeitä kiinnittymisen tueksi, esim. lugesteronia? Entä estrogeenia? Useilla tuo lugesteron pitää vuodon poissa ja se alkaa vasta pari päivää lääkkeen oton lopettamisen jälkeen.

Mulle on tehty yhteensä kolme alkionsiirtoa. Ekana tuoresiirto, jossa tukena lugesteron. Plussasin, joten vuoto luonnollisesti pysyi poissa. Meni kuitenkin kesken aika alkuvaiheessa. Toinen siirto oli PAS luonnolliseen kiertoon, jälleen tukena lugesteron. Testasin negaa pp14 ja vuoto alkoi just tuon kaks päivää lääkkeiden lopettamisesta. Nyt tehty lääkkeellinen PAS, jonka aikana oon käyttänyt zumenonia ja lugesteronia. Viime perjantaina plussasin. :heart:

Se mitä halusin sulle sanoa on, että juuri noilla "plussa-keikoilla" mulla on ollut menkkakipuja alkaen just voin viikko siirrosta. Polttavaa alaselkäsärkyä, munasarjat ihan hellänä, alavatsaa nipistelee ja vihloo jne. Negakeikalla ei oireita ollut ollenkaan. Ja nimenomaan vahvempia menkkakipuja kuin ennen menkkoja koskaan! :laugh:

Niin että älä heitä kirvestä kaivoon. Jospa sulla onkin tärpännyt?

Mulla on just tollasia oireita, nivusista repii välillä tosi lujaa, alaselkä ja maha kipeä, vihloo ja jomottaa. koskaan ei normaalisti tällaista. Mulla on tukihoitona Crinone, en tiedä pitäisikö sen pitää menkat poissa, lääkäri ei sanonut mitään. Jännittää tosi paljon. Outo olo. Toivottavasti nämä kivut olisivat hyvä merkki!!!

IVF:n tuoresiirron jälkeen menkat alkoi tasan 14 pv irrotuspiikistä vaikka oli Lugesteron päällä.
Pakastealkionsiirrossa negatiivisen raskausverikokeen jälkeen lopetin Lugesteronin ja menkat alkoi 2pv niiden lopetuksen jälkeen. PAS;n yhteydessä en ovuloinut.<br><br>