Alkion näkyminen ultrassa

Onko kokemusta että ultrassa löytyisi "rengasmainen" pallukka keskeltä kohtua mutta silti raskaustesti näyttää negaa? Kävin kystan kontrolliultrassa ja lääkäri epäili että olisin raskaana. Voisko pallukka olla joku muu? IVF jonossa ollaan.

Uskoisin, että jos ultraaja oli kokenut, niin hän olisi alkion alkioksi tunnistanut. Sikiöhän jo varmasti näkyisi jos pussi on rengasmainen. Enemmän uskoisin tuohon kysta vaihtoehtoon... valitettavsti :hug:

Kysta on dermoidi ja näkyi kyllä selvästi toisessa munasarjassa. Tämä pallukka näkyi keskellä kohtua mutta siksi epäilen kun raskaustesti näyttää negaa. Lääkäri meinas että joskus harvoin voi olla jotain limakalvokertymää. Enemmän kuitenkin raskautta epäili mutta itseä ihmetyttää että jos se jo kohdussa näkyy niin miksei testi anna plussaa. Ja lapsettomuuspolin lääkäristä oli kyse eli pätevä oli :)

SEE
Mun käsityksen mukaan toi voisi olla ruskuaispussi joka näkyy alkuraskaudessa mutta se että onko siellä elävä alkio vai niin sanottu tuulimuna niin.... Mutta luulisi että lääkäri kyllä näkee raskauden kohdussa koska näkyyhän siinä lapsivesialue jne. Aluksi alkio voi olla niin pieni ettei muuta näy kuin tuo ruskuaispussi, ruskuaispussistahan alkio ottaa ravinnon ennekuin istukka muodostuu. Mahdollista on kyllä ettei raskaustesti anna plussaa koska tuon hcg:n erittyminen virtsaan voi kestää, onko sulla otettu verikoetta, siinä kyllä tuo raskaus pitäisi näkyä jo . Toivotaan että olisi onnistanut ja saataisiin sinut tuonne odottajien puolelle.

T.SEE rv 15+5

Niin lääkärikin sanoi että kyseessä vois olla niin aikainen vaihe että ei vielä testissä näy. Käski tehdä testin viikon päästä jos vuoto ei ole alkanut ja soitella klinikalla. Sitten varataan joko varhaisultra tai IVF hoitoihin aika eli toivon todella tuota eka vaihtoehtoa. Kiertopäivään en voi verrata tilannetta koska taustalla mulla kateissa olleet kuukautiset (1v5kk) pillereiden lopetuksen jälkeen ja ekat luomumenkat tuli heinäkuun alussa joten ultrassa olin kp57. Jos tästä tulee nyt tärppi ja on näin alkuvaiheessa vielä niin melko myöhään oon kyllä ovuloinut.
Alkaako hcg taso nousta kiinnittymisen jälkeen? Jos haluaa verikokeen niin pitääkö tk:hon soittaa vain aamusta ja mennä vai varataanko aika yleensä edellisenä päivänä? Antaako hoitaja suoraan sen?

SEE
Oletko yksityisellä hoidossa? Onko heillä labra palvelut? itse otatin hcg:n verestä yksitisellä koska tk:ssa kuulemani mukaan ollaan nihkeitä otattamaan verestä vaan tekevät virtsasta tuon testin mielummin koska se on halvempi. Sinuna menisin yksityiselle labraan vaikka ihan mihin vaan lääkäriasemaan missä on labra koska sinä maksat niin saat sen kun pyydät. Hcg alkaa erittymaan vereen heti kun alkio kiinnittyy joten siinä raskaus näkyy varmasti!!

T.SEE

Olen julkisella ja keskussairaalan lapsettomuuspolilla joten tällaiset verikokeet pitänee hoitaa TK:n kautta. Taidan ootella vielä viikonloppuun ja jos vuoto ei ala, teen raskaustestin taas uudestaan ja jos edelleen nega niin hankkiudun verikokeeseen alkuviikosta. Lämmöt on olleet 36.8 nyt parina aamuna. Viime viikolla oli vielä 35,5-36.1 =)
Huh, kylläpä on jännää kun en ollu varautunut että luomusti voiski tärpätä tai että edes ovuloisin (pitkä kierto ja aamulämmöt matalat). Jos nyt ei kuitenkaan raskaus ala niin ainakin tämä on positiivinen merkki ja usko tulevaan onnistumiseen vahvistuu :D

Hei,

Minä kävin muistaakseni viikolla 6 varhaisraskauden ultrassa ja sanottiin että sormuksen mallinen rengas olisi merkki siitä että raskaus on alkanut onnistuneesti. Minullekaan ei varmaa vastausta raskauden onnistumisesta voitu vielä tuossa "rengas" vaiheessa nähdä ultrallakaan vaan piti mennä uudestaan viikolla 8. Raskaus on todellakin vielä aika alussa joten voi hyvin olla ettei raskaustestissä vielä näy positiivistä tulosta. Itse en tehnyt ollenkaan raskaustestiä vaan verikokeesta nähtiin, että raskaushormonia oli elimistössä.

Niin ja nyt olen viikolla 32+2 ja vauvan laskettuaika on lokakuussa. =)

Onnea tuhannesti :flower:

SEE kaveri kertoi että ei meidän TK kuulemma ala tekemään sitä verikoetta joten jos siihen tarve ensi viikolla niin sitten jonnekin yksityiselle polille. Pitääkö verikoe ottaa aamusta vai käykö esim töiden jälkeenkin?

Kiva kuulla sun kokemuksia Katjanna ja onnea tulevasta vauvasta
:flower: Onko kokemusta siitä että mahaa ikäänkuin polttelis tässä vaiheessa? Mulla ollut nyt pari päivää sellainen olo kuin ois syönyt jotain yli tulista. Toivottavasti se olisi hyvä merkki ;)

Mulla oli sama tilanne kun katjannalla.Tosin tein kotitestin ennen ultraa ja se oli positiivinen.Joskus testithän voi näyttää virheellistä negaa..
Jospa näpsy sulla olisi näin käynyt :flower: :)

Hei,

Maha oli turvonnut ja polttelikin, mutta munasarjoista muistaakseni eniten. Mulla ei ole ollut koskaan kystia, mutta lapsettomuus on kyllä ollut meillä murheena lähes neljä vuotta ennen esikoista. Me kuulutan näihin ns.selvittämättömiin lapsettomiin. Minun maha kipu ja nuo muutkin turvotukset ja tunnot johtui ihan puhtaasti rankoista hoidoista joita ollaan käyty läpi ennen raskautta.

Minä olen kyllä sitä mieltä, että sen terveyskeskuksen kuuluu ottaa verikoe sinulta. Mua ottaa niin aivoon nuo kunnallisen puolen asenteet. Sinulle varmasti äärettömän tärkeä asia, että saisit raskaudesta varmuuden.

Onnea vielä kerran ja käyhän kertomassa kuulumiset sitten kun asia ( toivottavasti raskaus ) varmistuu ;) =)

Aurinko ei paista tänne risukasaan. Tänään aamulla lämmöt edelleen 36.8 mutta raskaustesti tyylipuhdas nega. Iltapäivästä sitten vessareissulla huomasin ruskean vuodon merkkejä :( Punaista se ei vielä ole mutta eiköhän se siksi muutu. Nännien arkuuskin katosi. Huomiset aamulämmöt varmaan kertoo lopullisen totuuden. Voi paska.
Pitänee soittaa alkuviikosta sairaalaan ja pyytää se IVF hoitojen alkamisaika. Ollaan oltu nyt jonossa 4,5 kk ja sitä ennen oli inssi kokeiluja ilman tulosta.

Tilanne edelleen sama kuin pari päivää sitten lauantaina. Aamulämmöt 36.8 mutta aavistus ruskeaa tuhrua havaittavissa. Kun ei ole noita luomumenkkoja ollu niin en voi vertailla poikkeeko tämä tilanne normaalista "täti tulossa kylään" vaiheesta :( Täytynee vaan malttaa nyt ootella ja katsoa mihin tämä johtaa.

Onko kellään tietämystä noista aamulämmöistä eli miten ne käyttäytyy, alkaako laskea jo ennen vuotoa vai vasta sitten kun vuoto on jo alkanut? Vai onko se tapauskohtaista?

Hei,

Onpa sinulla piinaava tilanne. Joillakin tuota tiputtelua on vaikka olisikin raskaana. Aamulämmöistä en oikein osaa sanoa mitään. Minusta tuntuu että silloin joskus "vuonna kypärä" kun niitä jaksoin vielä mittailla, niin minulla olisi laskenut sitten vasta kun vuoto oli alkanut. Mutta en ole ihan varma asiasta kun tosiaan on vuosia aikaa kun meikäläinen pähkäili noiden lämpöjen kans.

Miten sen verikokeen ottamisen kans kävi? Otitko sitä vai luovutitko toivon mahdollisesta raskaudesta kun tuhrua alkoi tulla? Itsellä kyllä tuhruttelu on aina tarkoittanut alkavia menkkoja. Eikä koskaan ole tiputellut silloin kun olen ollut raskaana, mutta niin kuin sanoin tiedän naisia joilla tuhruttaa alkuraskaudessa.

Sinulla on kyllä harmittava tilanne, mutta onneksi lääketiede on olemassa ja olette kuitenkin jo ivf jonossa mikäli nyt ei onnista.
:hug:

Täällä elellään jännitysmomentit huipussa :p Tiistaina sain Aconin10 haamun ja huomenna aamulla aion tehdä saman testin uudestaan. Verikokeeseen en ole vielä hakeutunut tuon haamun takia.

Muuten olo ja mieli ok. Tuhruilua ei enää ole ollu ja rinnat hieman paisuneet + nännit taas vähän arkana. Kyllä mulla on nyt vahva tunne että olo on ku omenalla, syötynä ja siemen sisässä :LOL: ja tietysti pieni pelko ettei vaan ois kemiallinen..

Mut huomenna taas vähän viisaampi olo. On tää uskomaton juttu jos tää tästä raskaana olemiseen muuttuu.

Hei,

Aivan ihanaa Näpsy!! :flower: Onnea tuhannesti!!!!!

Minä olin jo alkuperäisen viestin perusteella aika varma, että alkio se on mikä ultrassa näkyi. Koska mulle tosiaan hyvinkin pätevä lapsettomuuslääkäri sanoi, että sormuksen mallinen rengas on melko varma merkki siitä että raskaudesta on kysymys ja vielä sen että etenee normaalisti. Minuakin alkoi kyllä hieman epäilyttää kun kerroit tuhrusta, mutta sitä tosiaan voi tulla alku vaiheessa raskautta. Nyt täytyy myöntää tyhmyyteni, mutta mikä on kemiallinen raskaus? :headwall:

Minäkin toivottelen sinut lämpimästi odottajien puolelle!

:heart:

Varovainen kiitos onnitteluista :heart: Tein aamulla Acon10 testin uudestaan ja viiva oli nyt tummempi kuin tiistaina :p
Kylläkään kontrolliviivan kanssa se ei ollut yhtävahva mutta väriä löytyi eli johtuuko siitä että hormonitaso vielä alhaalla vai kuuluuko testiviivan ollakin ain hieman ohuempi?

Taidan tänään jo rohjeta soittaa lapsettomuuspolille ja kysellä sitä varhaisultrausta. Oma veikkaus on että nyt ois rv4.

Kemiallinen raskaus tarkoittaa sitä että alkio kiinnittyy kohtuun mutta irtoaa aika pian eli pissassa voi raskaushormonia olla vaikkei raskaana olisikaan eli ts. varhainen keskenmeno. Mutta jospa tämä ois nyt poissuljettu kun viivakin tummui =)

SEE
NÄPSY: testiviivan paksuus/vahvuus riippuu juuri tosta raskaushormonin määrästä, mutta testi on aina positiivinen vaikka viiva olisikin ohut/haalea. Itse tein positiivisen testin samana päivänä kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa eikä toi viiva ollut läheskään yhtä vahva kuin tuo testiviiva. en kyllä uutta testiä tehnyt vaan tuohon luotin. Luota sinäkin ja nauti jokaisesta päivästä. Tuo varhaisultra antaa sitten loppulisen varmuuden asiaan, testillähän se ei selviä. Itse kävin alkuraskauden ultrassa rv 6+ jotain. ja silloin jo pieni sydän siellä sykki.
Vielä onnea onnea....

Kiitos onnitteluista SEE. Kait mun pitää pikku hiljaa vaan alkaa ymmärtää että nyt olenkin sitten eka kertaa elämässäni raskaana :LOL: Tää vaan tuli niin yllätyksenä kun olin jo asennoitunut pitkällä kaavalla tehtävään IVF hoitoon ja silloin tällöin märissy ja ollut varma ettei meille koskaan sitä omaa nyyttiä tuu :ashamed:

Soitin polille ja sain varhaisultran 21.9. Silloin varmaan se rv6 just täynnä jos nämä mun päivämäärä päätelmät nyt oikeeseen osuu. Yksi testi on vielä kaapissa joten taidan kuitenkin tehdä sen vielä pe tai la aamuna ettei jää turhaa hyllyn täytteeksi :whistle:

Tulin vielä kertomaan tänne että tällä viikolla ultrassa löytyi 7mm alkio ja pienen pieni sydän siellä sykki terhakkaasti =) Nyt menossa rv6+6. Jännä juttu tässä on se että noiden päivien mukaan olisi hedelmöityminen tapahtunut päivää ennen aiempaa kystakontrollia eli miten se rengas siellä kohdun keskellä silloin näkyi vai oliko se sittenkin joku muu mikä siellä näkyi? Eihän alkio vielä 1 päivän jälkeen ole kohtuun voinut vaeltaa. No jos se oli jotain muuta se rengas kuin alkio niin ihmeellistä että kuitenkin olin raskautunut juuri siihen aikaan ;)

Yhteistyössä