alkio n. viikon liian pieni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolettaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolettaa

Vieras
Kävin lauantaina päivystyksessä gynellä puhkaisemassa tulehtuneen rauhasen ja samalla kurkattiin kohtuun. Tällöin viikkoja oli 7+3, mutta alkio oli viikon liian pieni, mutta syke näkyi hyvin.

Lähinnä mietityttää odotanko nyt vain vuotoa ja keskenmenoa vai onko toivoa vielä? Mietin myös kun ei gyne ollut huolissaan, ei ainakaan ääneen sanonut eikä kontrollia määrännyt. En nyt vain oikein usko, että voi olla mahdollista ovulaation olleen viilon myöhemmin mitä oletan.

Viimeiset menkat olleet 2.9 ja ovu ilmeisesti 17.9, seksiä 16.9. Tämän jälkeen oli n. pari viikon tauko ja ehdin plussaamaan ennen seuraavaa kertaa, jolloin peitto heilusi..

Että muistatko mikä oli alkion koko? Sanoisin kuitenkin, että älä huoli. Itselläni oli sama juttu, että olis pitänyt olla rv 7+5, mutta koko vastasi viikkoa pienempää.. myöhemmin kasvu kiihtyi ja kaikki on hyvin :)

Mulla piti olla 6+0, menin vuotojen takia gynelle. Ultrasi ja löytyi alkio, joka vastasi hänen mukaansa n. 4-viikkoista, sykkeen löysi myös. Käski kontrolliin parin viikon päästä. Menin toiselle lääkärille, en saanut aikaa samalle. Hän ultrasi ja alkio vastasikin viikkoja. Epäili, että edelliselle lääkärille oli sattunut mittavirhe. Nyt menossa viimeinen kolmannes ja kaikki toistaiseksi hyvin.

Myös ystävällenikin on käynyt niin, että varhaisultrassa viikot heittää ja ihan hyvä vauva syntyi. tavallista tu

Myös meillä siirrettin alkuraskauden ultrassa laskettua aikaa.. 10 päivää pienempi oli kuin mitä kuukautisista laskettuna. Hyvin on kuitenkin kasvanut ja kehittynyt. Nyt mennään rv 35. Eli älä suotta murehdi asiaa.

Meillä myös esikoisen kuukausien mukainen (kierto suht säännöllinen 30-31 päivää) laskettu aika siirtyi varhaisultran mukaan muistaakseni 9 tai kymmenen päivää eteenpäin. Raskaus normaali ja itse lapsikin normaali. Suht tavallistahan tällainen on :)

Mulla oli alussa kahdessa ultrassa samoja kokemuksia. Viikolla 5+ alkio vastasi 4+ ja viikolla 6+ sanottiin sen olevan viisiviikkoinen. Nyt kuitenkin yli puolivälissä, kasvu tasaista ja hyvää ja viikotkin vastaavat alun laskuja ultrien epäselvyyksistä huolimatta!

Lisäänpä vielä, että todelliset viikot olivat siis ne "minun" laskelmani. Ultrat siis olivat ns väärässä, eli joko kyse mittausvirheestä, laitteen epätarkkuudesta tai muusta vastaavasta. Siinä vaiheessa alkio on niin pieni, että millimetrin mittausvirhekin jo aiheuttaa sen viikon heiton helposti.