Alkavia vaihdevuosioireitako?

• Viestiketjun aloittaja Maari66
  • Ensimmäinen viesti
Maari66
Olen 40-vuotias, kaksi vuotta sitten viimeksi synnyttänyt. Mitään ehkäisyä en käytä. Olen viime aikoina ollut väsynyt, haluton ja helposti ärtyvä. Itkuisuutta ja alakuloa on aika-ajoin. Kuukautiset ovat runsaantuneet kesästä ja kestävät nyt viikon ja vuodan kuin seula. Aikaisemmin kestäneet n 5 päivää ja niukemmat. Nyt ongelmana myös hiustenlähtö ja todella kuivahkot ja kurittomat hiukset. Hiukset ja niiden runsaus ovat olleet parhaita puoliani ja niistä haluaisin pitää kiinni! Voisiko tällaiset oireet olla merkkinä vaihdevuosien alkamisesta? Lääkäriin aion mennä tästä kysymään. Toisaalta elämäntilanne ei ole kovin helppo ja murehdin paljon asioita, voivathan nekin kyllä vaikuttaa stressaavana tekijänä ja vaikuttaa oloon...

lillilii
Kannattaa ainakin syödä kolmisen kuukautta rautaa ja pumpata varastot täyteen, koska vuodot ovat lisääntyneet. Elämän stressitilanteisiin kuuluu alakuloa ja ainakin minulla stressi heijastuu hiouksiin ja ihoon. Jos enemmän alkaa masentaa, kannattaa kääntyää lääkärin puoleen, mutta sinuna kokeilisin tuota rautaa.

Vuoto
Runsaat kuukautiset heikentävät yleiskuntoa, hemoglobiino on tainnut myös romahtaa. Iässäsi minulla alko tulla samanlaista riesaa, syynä vuotavat myoomat. Oli tilanteeseesi syy mikä tahansa, tutkimuksiin on aihetta ensi tilassa.

Yhteistyössä