Alkaapa vuosi hyvin!! Voi p*rkele!!!

ImpiEllenAnna

Aktiivinen jäsen
21.04.2004
8 208
0
36
Sain puoli tuntia sitten tietää ettei mulla ole opintotuen lainatakaus voimassa. Katoin netistä kelan sivuilta opintukipäätöstä ja sen mukaan mä en saa keväällä enää tukea :o :headwall:

Soitin kelaan ja neuvoivat hakemaaan netissä tukea lisää niin saan ens viikolla joka tapauksessa rahat. Nyt se h*lvetin hakusysteemi sanoo vaan että VIRHE VIRHE :headwall: :headwall:

Mitä mä nyt teen?! Mä oikeesti tarviin ne rahat ens viikolla. Tai tarkemmin sanottuna olisin tarvinnu ne jo maanantaina. Oma vika joo kun en ole tarkemmin päätöstä syksyllä kattonu, mutta ei kyllä tullu mieleenkään etteikö sitä olisi myönnetty koko vuodeksi :headwall: |O :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ooksää hakenu vain syksyksi vai onko sulla opinnot myöhässä, ei ne anna lainaa jos ei tule tarvittavaa määrää viikkoja.

Mielestäni hain myös kevääksi, mutta päätöksen mukaan se on myönnetty vain syksyksi. Tuo opintojen edistyminen tarkistettiin syksyllä ja silloin tuki myönnettiin maksettavaksi edellisen päätöksen mukaan.

No ekanakin soitat ne laskuttajat läpi ja pyydät lisää maksuaikaa (jos ei eräpäivät jo paukkkunu rikki)

Sit hoidat viim. maanantaina ton asian kuntoon, näin aattoina on vähän heikkoa tuo palvelunsaanti missään...

:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Eihän uusi vuosi oo vielä alkanut...:whistle:
*otsikkoon viitaten*

Ei niin, enkä niin väittänytkään. :D Vaan mulle piti tulla maanantaina melkein 2000? tilille ja nyt ei tulekaan mitään. Tuo laskupino vaan odottaa.. Eli tarkoitus oli saada heti vuoden aluksi maksettua kaikki laskut, mutta nyt en millään saakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
No ekanakin soitat ne laskuttajat läpi ja pyydät lisää maksuaikaa (jos ei eräpäivät jo paukkkunu rikki)

Sit hoidat viim. maanantaina ton asian kuntoon, näin aattoina on vähän heikkoa tuo palvelunsaanti missään...

:hug:

Pankkiin on varmaan pakko soittaa. Asuntolainaa kun pitäisi lyhentää maanantaina eikä tosiaan ole tilillä likimainkaan niin paljoa rahaa. :/

Tuon asian pystyisi hoitamaan netissä jos vaan tuo sovellus toimisi. :kieh: Se kelan palveluneuvoja sanoi, että sitä kautta mä saisin rahat tilille vielä ens viikon aikana mutta paperisella hakemuksella en millään.

Kelan netti sivut toimivat seuraavan kerran vasta 7.1.10. tänään alko tuo katkos.siel sivuilla lukee näin

siis mitään hakemuksia ei voi tehdä sähköisesti

Eli mun on pakko rynnätä maanantaiaamuna kelaan. Ja taas saan lähteä sieltä itkien pois :'( :ashamed: Mä niin vihaan käydä siellä, siellä tulee aina paha mieli.

Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Juu ja pankit menee puolilta päivin jo kii että hopi hopi!!!

Käyn varmaan sitten pankissakin silloin maanantaina selittämässä asian. Onneksi osa lainasta saadaan maksettua ja vaan yksi lyhennys jää odottamaan.

soita nyt, helpompi selvittää asia etukäteen nyt kun vasta jos tilillä ei ole katetta

Sain hakemuksen tehtyä 1.1. mut vieläkään ei ole tullut päätöstä |O |O Maanantaina täytyy taas soittaa Kelaan ja kysellä missä vastaus viipyy kun se kerran luvattiin jo täksi viikoksi.

Mä alan ite olemaan hermoraunio :'( en pysty keskittymään mihinkään kun koko ajan tieto rahattomuudesta ( ja maksuja odottavista laskuista ) vaivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Sain hakemuksen tehtyä 1.1. mut vieläkään ei ole tullut päätöstä |O |O Maanantaina täytyy taas soittaa Kelaan ja kysellä missä vastaus viipyy kun se kerran luvattiin jo täksi viikoksi.

Mä alan ite olemaan hermoraunio :'( en pysty keskittymään mihinkään kun koko ajan tieto rahattomuudesta ( ja maksuja odottavista laskuista ) vaivaa.

Eiks 1.1 ollut pyhäpäivä?

Yhteistyössä