Alkaaks muilla tuntua ihossa nää pakkaset?

Meillä kuopuksella ei oo vuoteen ollu iho-oireita, mut nyt on atopia taas alkanut vaivata ja rasvaa kuluu.
Esikoisella on aina ollu ihan silkinpihmeä iho, eikä häntä oo ikinä tarvinnu rasvata, mut nyt hälläki iho kuivuu.
Ja mulla on alkanu jalkapohjat ja sormenpäät halkeilla, aijaijai : /
Miehen ihoon ei oo pakkaset vaikuttanu :)
 
Viimeksi muokattu:
Ei riitä enää vartalon rasvaus aamulla ja illalla, vaan 2 x aamulla ja 2 x illalla. Rystyset on heti auki, kun kädet puristaa nyrkkiin ja sormenpäät halkeilee. Miehellä ja lapsella ei ole mitään haittaa näistä kuivista ilmoista.
 
----
Kyllä tuntuu ja ikävästi. Reidet, sääret, käsivarret, kädet, kaikki kutisee ja hilseilee ja punoittaa. Käsiiin on tullut pienen pieniä haavoja. ''Ihana pakkanen, ei saa valittaa'', my ass.

Ps. viime kesänä mun ei tarvinnut rasvailla kuin ehkä kerran viikossa, ja käsiä en rasvannut varmaan kuin pari kertaa koko helteiden aikana.
 
Aika monella siis vaikuttaa.
Mulla on semmonen iho, jota ei oo ikinä tarttenu rasvailla (mies kutsuu mua silkkiapinaksi :rolleyes:), mut varsinkin nuo halkeilevat sormenpäät on kyllä nyt ihan sairaan kipeet :kieh:

Että ihan vähän saa valittaa tästä pakkasestakin :whistle:
 
"vieras"
Mäkään en siis oo ainut! Mulla kanssa tosi pahasti kuivuu jalat, kädet ja naama. Sormissakin on ihan haavoja, kun kuivuu niin paljon.
Pojalla on jaloissa samaa, mutta miehellä ei ole mitään ongelmia.

Millä te rasvaatte? Tänään täytyy käväistä apteekissa rasvanhakureissulla: mietin just että mitä ostaisi. Viimeksi oli Lipolania ja Apobasea, ja sitten on rasvattu tuolla laimeammalla Bepanthenilla.
 
"korppu"
samaa mietin minäkin mikä olis hyvä rasva? tuntuu ettei mikään apteekin perusvoide kosteuta tarpeeks.. humektan, aqualan plus, essex, hydrolan, se juoksevampi bepanthen jne kaikki kokeiltu...
 
"shihtzu"
Lisätään vielä, että näin talvella ja etenkin näillä pakkasilla me ei vedellä läträtä, sillä se vaan kuivattaa sitä ihoa lisää. Isomman iho on pysynyt varsin hyvänä, viime talvena sille tuli sellaisia punaisia länttejä sinne tänne pakkasella, mutta vielä ei ainakaan ole näkynyt, eikä tuolla vauvallakaan ole vielä niitä.
 
Kuopuksella (kohta 6v) on aina ollut tosi hyvä iho, mutta nyt on kuin hiekkapaperia, ja sellaisia punaisia ihottumalänttejä on ilmestynyt sinne tänne. Esikoinen on aina ollut atoopikko, mutta nyt suurimpana ongelmana on silmät. Koko silmän ympärys ja luomet on ihan kuivat, ja silmät koko ajan punaiset ja niitä kirvelee. En tiedä sitten johtuuko pakkasista tuo silmäjuttu, mutta niin epäilisin.
 

Yhteistyössä