Alkaako "yritys"kuukaudet alusta jos välissä on käytetty ehkäisyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mammaksi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mammaksi"

Vieras
Monimutkainen otsikko, mutta tässä siis tausta: ollaan harrastettu suojaamatonta seksiä 2012 heinä-elo-syys-loka-marras-joulu ja 2013 tammi-helmi-maalis-huhti-touko ja kesäkuussa söin 1 laatan e-pillereitä, mutta jätin ne siis pois koska halusin sittenkin jatkaa yrittämistä.. minulle myöskin suositeltiin e-pillereiden käyttöä ainakin yhden kk ajan jotta kiertoni tasaantuisi (mulla ennen vähän epäsäännöllinen) heinä-elo-syys ja nyt lokakuu ilman ehkäisyä ja näillä mennään.. ollaan siis oltu suojaamattomasti 14kk! Mutta tuloksena 2012 spontaani keskenmeno syksyllä n. viikolla 7 ja kemiallinen raskaus 2013 alkukeväästä, alanko siis laskemaan tuosta heinäkuusta lähtien yrityskiertoja, eli lähdetäänkö nollasta taas?! SEN mukaan nyt olisi yk 4.. jolloin mun ei pitäisi olla huolissani etten raskaudu. Olen parikymppinen terve nainen ja puolisokin perusterve. Tiedän myöskin etten välttämättä ovuloi ja kiertoni on 29-40 :O ääk..
Ovulaatiotestejä käyttänyt n. 4 kierrossa.. niiden mukaan mulla oli ovulaatio 5.10 ja tää toinen viiva oli siis kontrolliviivaa tummempi ja harrastamme seksiä miltei joka päivä joten tuli tuolloinkin oltua silleen :)

[QUOTE="pieras";29095966]Mä en oikein tajua tätä viestiä. Miksi pitää laskea yrityskuukausia? Oletko siis menossa lapsettomuustutkimuksiin?[/QUOTE]
En ole, mutta oon lukenu että tota nimitystä käytetään esim. täällä kaksplussassa.
Jos olisin ollut ilman ehkäisyä ton yhden kuukauden yritystä ois 15kk jolloin harkitsisin pikkuhiljaa tutkimuksiin menoa.. mutta halusin vain tietää että lähteekö nollasta nyt se niinkutsuttu yritys jokahan on normisti puoltoista vuotta max ennenkuin tutkimuksiin lähtee, mullahan ei pitäis olla mitään ainakaan iän tai terveyden kannalta. P.s toki hieman hektinen kirjoitus sori! Kemiallisessa raskaudessa sehän vaan hipasee kohdunseinämää jolloin saa testiin positiivisen mutta tulee itekseen ulos aika äkkiä kuukautisen yhteydessä! :( ja näin kävi. Tuosta spontaanista kmenosta mulle jäi hirveä trauma.

Minusta olet nyt yrittänyt sen 15 tai 14 kk, ei se pillerikierto tai km:t mitään nollaa. Minusta sinulla ei ole kuitenkaan vielä kiire hoitoihin/tutkimuksiin, ellet itse halua mennä. Itselläni on myös kaksi km takana, mutta koska ovat keskenään erilaisia (kuten sinullakin), niiden ei pitäisi lisätä mahdollisesti joskus tulevassa raskaudessa keskenmenon riskiä. Tsemppiä! Se, että raskaus on saanut alkunsa, on hyvä merkki, vaikka sitä ei itse välttämättä sillä tavoin koe.

Ei ala keskenmenosta uudelleen. Meillä oli yritystä 13 kk. Sitten ku, ja sairaalasta lähete lapsettomuuspolille. E-pillerit tosin saattavat sotkea kroppaa, joten tuo yksikin laatta saattaa sekoittaa kropan useammaksi kuukaudeksi.

[QUOTE="hemuli";29096059]Minusta olet nyt yrittänyt sen 15 tai 14 kk, ei se pillerikierto tai km:t mitään nollaa. Minusta sinulla ei ole kuitenkaan vielä kiire hoitoihin/tutkimuksiin, ellet itse halua mennä. Itselläni on myös kaksi km takana, mutta koska ovat keskenään erilaisia (kuten sinullakin), niiden ei pitäisi lisätä mahdollisesti joskus tulevassa raskaudessa keskenmenon riskiä. Tsemppiä! Se, että raskaus on saanut alkunsa, on hyvä merkki, vaikka sitä ei itse välttämättä sillä tavoin koe.[/QUOTE]

Kiitos! :'( Todella rohkaistuin tosta kommentista.. nyt vaan pää kylmänä :) raskaus on maailman toivotuin <3 ja ihan sydäntä särkee kun näinkin "kauan" ollaan yritetty ja toivottu ja tuntuu että mussa on jotain vialla vaikka 2 eri gyneä sanonut että ulkosynnyttimet ok, munasarjat hyvät molemmat ja kohdun limakalvon paksuus ihanteellinen, muistaakseni 1cm tasan.. eli siksi mua turhauttaa aivan helvetisti. Mutta tässä varmaan käy niin että kun vähiten odotan niin tulenkin raskaaksi onnistuneesti.

[QUOTE="mie vaan";29096098]Ei ala keskenmenosta uudelleen. Meillä oli yritystä 13 kk. Sitten ku, ja sairaalasta lähete lapsettomuuspolille. E-pillerit tosin saattavat sotkea kroppaa, joten tuo yksikin laatta saattaa sekoittaa kropan useammaksi kuukaudeksi.[/QUOTE]

näin mäkin asian ajattelin! ei olis pitäny.. :/ mutta liian myöhästä jossitella.

Yhteistyössä