alkaako ennen 5v.

• Viestiketjun aloittaja samase
  • Ensimmäinen viesti
samase
joku uhma ikä kertokaa kokemuksia miten jo noin ison kanssa käsitellä uhmaikää.nyt vasta asteella että kaikkeen sanotaan ei ja hoidossa ovat huomanneet saman asian.menihän tässä melkein vuosi ihan tasaiasesti.taistellen 3v.uhmaan kanssa nyt kun nuoremman uhma loppui isomalla alkoi...plääh.

Ainahan noilla joku uhma on menossa :kieh: Mulla on kanssa 5v poika ja nythän niitä rajoja vasta kokeillaankin! Poika toisaalta haluaa olla vielä pieni,mutta kuitenkin kasvamassa isoksi pojaksi. Luulen,että tämä just se pahin vaihe kun poika ei aina oikein itsekään tiedä mikä haluaisi olla. Toisaalta hän on tosi reipas ja sosiaalinen poika,mutta tilanteen sattuessa päälle,suuttuu ja loukkaantuu pienistäkin asioista. Raivopäisenä hän huutaa,karjuu,heittelee tavaroita eli ei ns.hallitse vielä tunteitaan/kiukkuaan... Menipäs nyt filosofiseksi,mutta näin mä olen poikaani tulkinnut. Ja meillä vielä 2v pikkuveli jota pitää ärsyttää kaikin mahdollisin keinoin =) :headwall:

Meillä on jatkuvaa uhmaa - lapset kohta 6v, 3,5v ja 2,5v. Ei ole oikeastaan ollut jaksoa, ettei joku olisi hurjassa uhmassa. Esikoisemme on ollut uhmakas puolivuotiaasta saakka... Että milloinkohan se loppuu ;) ? Sitten tuleekin jo murrosikä...

ihan samanlainen uhmakas 5v poika löytyy täältä....mä kun luulin että tuo meidän 2v on uhmaiässä, mutta se on vielä pientä tuohon isompaan verrattuna, tuo 5v:n uhma on niin erilaista, sellaista kapinointia, suuttuessa ovet paukkuu ja huutaa niin et kuuluu varmaan naapuriinkin, joka asiaan sanoo uhmkkaasti en halua. tosiaan välillä on niin iso poika, mutta toisaalta niin pieni, herkkä ja äitiä tarvitseva, ei tuo 5v ole varmaan mikään helppo ikä lapselle.
toivottavasti rauhoittuu ennen eskariin menoa, vaikka ne pahimmat riehumiset on kyllä aina kotona ja äidille. JAKSAMISTA!
=)

3xäippä
Kyl se helpottaa ku lapset on 6vee. Silloin seesteinen kausi ja kyl meil 5vee poika on rauhottunut, mut tyttö 6vee oli taas 5veenä tosi uhmakas. Ja sit se jatkuukin läpi elämän hautaan asti, mummona tosi vaikeaa uhmaa tiedossa ;)

Yhteistyössä