Alkaa vähän ärsyttämään se kun mun tekemisiäni aina ihmetellään lasten suhteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liian kiinnikö lapsissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liian kiinnikö lapsissa

Vieras
Koko ajan kysellään koska lopetat imettämisen, vaikka siis lapsi on nyt vajaa 7kk ja imetän kun ei pullokaan kelpaa ja se on sujunut helposti, kun taas kaveri oli jo 3 kuukauden jälkeen täysin kypsä koko asiaan ja lopetti, hänen mielestään kun imetys oli epämiellyttävää ja se sitoi liikaa.
Sitten toinen on se, kun vajaa 3v nukkuu mun vieressä, niin kyllä se jo pitäisi opettaa nukkumaan omassa sängyssä, no meillä tää järjestely onnistuu todella hyvin, kaikki saa nukuttua, eikä heräile pitkin yötä, niin miksi minä väkisin alkaisin toista siirtämään omaan sänkyyn, nyt tuo isompi sentäs käy nukkumaan suht helposti, ei ole enää huutokonsertteja iltaisin.

Nyt minua on kritisoitu siitä, kun isompi lähti isänsä luo ekaa kertaa 4 yöksi ja minä en ole kysynyt miten on mennyt, mun olisi jo heti illalla pitänyt soittaa ja kysyä miten menee. Minä nyt jollain tavalla luotan että kait siellä kaikki sujuu ja kyllä se sieltä bumerangina tulee takaisin jos ei hommat suju ja toisekseen tiedän exän ärsyyntyvän jos perään soittelen.

Sitäkin on kritisoitu, kun en ole tuota vajaa 3-vuotiasta laittanut vielä hoitoon, se kuulemma tekisi hyvää, kun olisi samanikäistä seuraa.

Jotenkin tuntuu, että teit niin tai näin, niin aina se on jotenkin väärin ja aina joku löytää asiasta kritisoitavaa.

meillä sama homma. Imetin 9kk ja kaikki kyselivät hämmästelevään sävyyn että VIELÄKÖ imetän. Samoin mun pitäisi tuo 1v 5kk viedä ilmeisesti vähintään kerran kuussa viikonlopuksi yöhoitoon,ei ole siis koskaan ollut yötä poissa ja ei mun mielestä tarvitse ton ikäisen ollakkaan. On vaan ilmeisesti niin käsittämätöntä,että mä olen nuori,mutta silti lapseni on tärkeämpää kuin baarissa juokseminen tai muut menot. Ne odottaa siihen asti että muksu on vanhempi..

Ja meillä vanhempi (6v) oli ekaa kertaa yökylässä tänä vuonna :)

Lapseni ollessa 6kk kävin terveyskeskuksessa lääkärillä ja lääkäri ihmetteli "mitä imetätkö viellä, kannattaisi jo lopettaa". oli mieslääkäri about 50v.

Jäi itselleen ihan tyhmä olo sen käynnin jälkeen..

Mä sain noottia ympäristöltä siitä, kun en pystynyt imettämään kun sen 3 kk. Siinä oli turha selitellä mistään vauvan sairaalajaksoista ja alipainosta ja siitä, ettei maito riitä. Ainahan se imetys onnistuu, jos vaan äiti haluaa..

Lapsi ei tosiaan ole ollut kertaakaan yötä hoidossa ja ikää kohta se kolme vuotta. Nyt kyselin voisko lapsi mennä isovanhemmille, niin itse vois käydä jossain (varmaan myös parilla drinksulla). Ei se kuulemma käy, koska äidin pitää ajatella lasta ennen itseään.

Ja aika itsekästä se oli siirtää sänky omaan huoneeseen lapsen ollessa kaksi..

Listaa vois jatkaa loputtomiin...

Tärkeintä on se, että itse kuuntelee omia tuntojaan ja haistattaa pitkät ympäristön määräilylle. Se kun on ihan sama miten päin sen tekee, aina se on väärinpäin!!

mä olen elänyt onneksi sellaisessa ympäristössä, perhe, sukulaiset, ystävät et imettämine on hyvä juttu ja siihen kannsutetaan mahdollisismman pitkään.

mut kaikki muu onkin sit omituista, ainakin oman äitini mielestä. esim tuo 6kk nukkuu mein vieressä kun en jaksa nostella kolmea kertaa yössä häntä omaan sänkyyn. eri asia olis jos heräis vain lutkutteleen tissille mut ku sil on nälkä vaik syö ku hevonen soseita illal ja päiväl. en vain käsitä mihin tuo kaikki ruoka menee. poika on kuitenkin melko hoikka tapaus.

joo, mut ap. anna mennä korvast ulos. tee kuten itte parhaaks tunnet.

Kateellisten panettelua.Näitä viisaampia riittää aina.Meillä ihmetyksen aihetta on antanut tietoinen valinta pitkästä kotihoidosta ja koti-äitiydestä.Pidetään ihan"hulluna" :D :D :D Jatkuvasti joku kysyy koska töihin ja lapset hoitoon.Annettais toisten elää ja elettäisiin itsekkin!!!

Anna valittaa vain. Minusta toimit juuri oikein. Jos joku kommentoi imetystä, niin sanoppa että WHO:kin suosittelee että imetettäisiin lähemmäs 2-vuotiaaksi. Pitkään imettämisessä ei ole MITÄÄN haittoja, ja onhan se tutkittu juttu että tulee läheiset välit äidille ja lapselle ja lapsi sairastelee vähemmän kun on saanut pitkään nauttia äidinmaidon ainutlaatuisesta koostumuksesta.
Vieressä nukkuminen, mitä pahaa siinäkään. Ihminen on outo eläin kun työntää poikasensa mahdollisimman pian "sivuun", öisin pienelle ihmiselle on turvallinen olo kun saa olla vanhempien lähellä. Meillä saaneet nukkua vieressä niin pitkään kuin halunneet, kyllä se lapsi itse sitten havahtuu että nyt haluaa nukkua omassa sängyssä, ja siinä vaiheessa se ei ole sellaista pakottamista ja univalojen kanssa ränkläämistä, vaan lapsi menee ilolla omaan sänkyyn nukkumaan koska on siihen valmis.

Miksi sä vietät aikaa sellaisten ihmisten kanssa, joita sun elämä kiinnostaa enemmän kuin omansa? Kannattaa etsiä sellaista seuraa, jotka hyväksyvät sut ja sun elämän sellaisena kuin olet.

Sulla on väärä referenssiryhmä. Entisessä kaveripiirissä muakin oltaisiin kritisoitu "pitkästä" imetyksestä jo 8kk tienoolla, mutta lapsen saatuani ymmärsin, etten viihdy sellaisessa porukassa.

Nyt imetän 3-vuotiasta lasta ;) eikä kukaan ystäväpiiristä kritisoi. Osa on lopettanut jo aiemmin, osa myöhemmin. Tosin tuskin kukaan järkevä ihminen lapsensa vieroittaa ennen kuin lapsi on vähintään 1-1,5v. Niin ja perhepedissäkin nukutaan yhä, en ymmärrä miksi toimivaa järjestelyä pitäisi väkisin muuttaa. Kyllä saa sängyn sitten kun tahtoo.

Ja hienoa, että erosta huolimatta kykenet luottamaan toiseen vanhempaan!

Mun neuvo olisi etsiä uusia, avarakatseisempia kavereita. Niitä löytyy muun muassa netistä.

Mä kans ihmettelin sitä, ku kyseltiin että vieläkö imetät, kun lapsi oli jotain 6kk.. NO tottakai mun mielestä, jos vaan onnistuu. Imetinkin sit yli vuoden ikäiseksi. Samassa sängyssä meilläkin osin nukutaan, 3 v jää illalla omaan sänkyyn, mut tulee yöllä jossain vaiheessa viereen. Kaikki varmaan ajattelevat kuitenkin lapsensa parasta ja tietyllä tavalla myös omaa hyvinvointia. Ja parhaiten kaikenhan tietävät ne joilla ei omia lapsia ole...

No, taidat olla hengenheimolaiseni. :D Oma, kohta ykk ikäinen vauva on vielä täysimetyksellä, tarkoituksena antaa vauvan vieroittua itse sitten aikanaan. Mieluiten vasta lähempänä 2v ikää. Liki 5v isosisko nukkuu myös useiten vieressä.

Kun isommat lapset ovat olleet isän kanssa reissussa en ole ikävöiden ja huolissani soitellut perään vaan olen luottanut että pärjäävät kyllä.

Isommat lapset aloittivat hoidossa jo pienempinä, mutta kuopus olisi tarkoitus hoitaa kotona 3v asti.

Yhteistyössä