Alkaa tulla seinä vastaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kookosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kookosta

Aktiivinen jäsen
02.02.2007
18 491
0
36
tämän nukkumattomuuden kanssa :ashamed:
Poika on syntymästään asti herännyt syömään n. 2 tunnin välein. Pari kuukautta sitten onnistuttiin siirtämään yön ensimmäistä syöntiä muutomalla tunnilla eteenpäin, mutta poik edelleen herää tissille vähintään pari kertaa yössä. Minusta tuntui jos puoli vuotta sitten että yksi kokonaan nukuttu yö (6 tuntiakin katkeamatonta unta piisaisi vallan hyvin) tekisi kummasti hyvää, piristäisi mieltä ja saisin uutta energiaa, mutta jostain syystä tuolle ukolle ei mene kaaliin että tarvitsisin sen NYT enkä joskus 10 vuoden päästä tai "sitten joskus kun vauva oppii nukkumaan yönsä kokonaan".
Kerran viime keväänä mies Yritti valvoa pojan kanssa yön, eli hoitaa yösyöttämiset että olisin saanut latailla päätäni. No kivastihan se meni, ukko jätti pojan pinnasänkyyn itkemään meidän sängyn viereen kun lähti maitoa lämmittämään :headwall: Arvata varmaan voi sainko nukuttua sinä yönä kateamatonta unta.
Olen sanonut tuon jälkeenkin monta kertaa että olisi ihan kiva jos voisi nukkua sen yhden perkeleen yön, mutta ei uppoa tuon putkiaivon kaaliin. Viime yönä poika heräsi taas kerran sen kuusi kertaa, joten ei tullut kovin pitkiä uni pätkiä nukuttua, siihen päälle vielä kipeänä olo, niin olo ei ole mikään mahtavin. Tänään on tuntunut siltä että pojan ei tarvitse kun pikkuisen vingahtaa niin minä alan itkeä koska en jaksaisi kuunnella sitä kitinää enkä jaksaisi olla vastuussa mistään.
Ja ukko sen kun vaan selittää että "univelka ei kerry" ja muuta paskaa ja sitten itse on niin perkeleen väsynyt jos joutuu heräämään yhtenä yönä sen kuusi kertaa.
Miten vitussa tuon ukon saisi tajuamaan että voisi sen verran edes Yrittää tehdä että yhden yön hoitaisi tuota jälkikasvua? En tiedä mihin suuntaan tämä olo tästä enää pääsee lähtemään.

No huhhuh. :hug: Tiedän tunteen...
Onko teillä toista huonetta, johon voisit itse mennä nukkumaan ja mies hoitaisi poikaa edes sen yhden yön?
Jos ei ukko tajua tilannetta, sinuna lähtisin vaan raakasti jonkun sukulaisen/tuttavan luo yöksi ja miehelle ei jäisi muuta vaihtoehtoa kuin hoitaa ja syöttää... :ashamed:

Voi kurjuus! :/ Mutta tiedän tasan tarkkaan mistä puhut. :hug:

Olisiko teillä mahdollista pyytää yöksi joku muu hoitaman poikaa jos miehelle ei mene jakeluun? (vaikka minusta sun pitäisi rautalangasta vääntää se asia :ashamed: )

Minkä ikänen siun poika on? Vaikutat kyllä todellakin liian väsyneeltä jatkuvaan valvomiseen! Ite varmaan lopettaisin imetyksen jos olisin tuossa tilanteessa (ja oon niin toiminutkin, kun yöheräily on käynyt sietämättömän rankaksi) Voimia sinne :hug:

Asutaan kaksiossa ettei tälä oikeen pääse edes toiseen huoneeseen jos ukon pitää ravata jääkaapilla yöllä. Poika on nyt 9kk ikäinen.
En vaan hennoisi vielä tissistä vierottaa toista :ashamed:
Tutista kuukausi sitten poika vierotettiin ja se paransikin noita öitä jo huomattavasti, mutta nyt taas jopstain syystä herra kukkuu läpi yön.

Minä taas olin helpottunut, kun sain esikoisen 3 kk kantamisen jälkeen nukkumaan niin, että heräsi vain joka toinen tunti syömään. sitä ennen nukkui vain sylissä, kun yritimme nukuttaa pinnasänkyyn, heräsi joka kerta. Joten otimme sitten viereen, ja heräsi ensimmäisen puolen vuoden ajan kahden tunnin välein syömään, ja olin tyytyväinen, kun sain nukkua.

Kuopus taas heräsi kahden tunnin välein syömään ensimmäisen vuoden ajan, ja olin taas tyytyväinen, kun nukkui yöllä. söi ehkä 10 minuuttia ja nukahti. en siis noussut ylös kun oli vieressä ja nukahdin itsekin uudestaan- yleensä.

Olen ajatellut, että on aivan normaalia, varsinkin jos pienikokoinen vauva, tai kaipaa läheisyyttä tiheästi. Ja tuolloin olin virkeämpi kuin nyt, ajattelin, että imettäessä varmaan jotkut hormonit suojaavat että äiti ei väsy. Miestä en vaatinut kertaakaan kuopuksen aikana koskemaan tähän, sai keskittyä esikoiseen ja työssäkäyntiin. Ihan hyvä suhde on ehtinyt myöhemminkin tulla isän ja kuopuksen välille.

Voisitko siis ottaa viereen ja syöttää ja jatkaa unia? Ajatella että on täysin normaalia. toiset nukkuvat syntymästä saakka yöt läpeensä toiset eivät ja molemmat ovat ihan normaaleja vauvoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Yyllä heitin. :wave:

Tumpula, nyt ku olet paikalla, voisin kysyä kestoekspertiltä yhden tyhmän kysymyksen :xmas: : Paljonkohan mahdollisesti tarvii lisäimuja 7kk:n ikäisen yö- ja päivävaippaan, jos käytän ImseVimsen lärpäke-vaippaa ja villiksiä?!? Ehkä voi olla ihan mahdoton kysymys, mutta tahtoisin tietää suurinpiirteen mistä määristä on kysymys... :ashamed: Imut olisivat tsi-imuja, froteesta ja flanellista (joka toivottavasti ei ole hirmu huono ajatus). :whistle:

*kestoilua aloittelemassa*

kas ei auta valittaa yöheräilystä jos et itse asian eteen mitään tee. syöhän se yöt niin kauan kun sitä maitoa on tarjolla. Yömaidot pois ehdottomasti, pari yötä voi mennä huonosti nukkuen vielä ja sitten se helpottaa. Mieti, kaksi yötä vaiko vielä ties kuinka pitkään?

kannattaa vierottaa yösyönnistä, jos olet noin väsynyt.äkkiä se lapsi oppii että yöllä nukutaan, ei syödä.pari ekaa yötä raivoaa, mutta sen jaksaa kyllä, sitten saat nukkua

Tuossa iässä just opitaan niin paljon uusia taitoja, että ne yöt on levottomia. Pystytkö päivällä nukkumaan? Jos vaikka joku kaveri tms. olisi lapsen kans välillä... jos siitä miehestä ei oo apua (eipä meilläkään ukko tajunnu koskaan minkälaista se jatkuva valvominen on... taitaan olla miehille ominaista) :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
kas ei auta valittaa yöheräilystä jos et itse asian eteen mitään tee. syöhän se yöt niin kauan kun sitä maitoa on tarjolla. Yömaidot pois ehdottomasti, pari yötä voi mennä huonosti nukkuen vielä ja sitten se helpottaa. Mieti, kaksi yötä vaiko vielä ties kuinka pitkään?

Niinpä. Iso vauva, ja monet menevät töihin lapsen ollessa tuossa iässä, ja vauvan saa nukkumaan noin isona, jos vain haluaa. Lopettaa yösyötöt jos ei jaksa herätä. Mutta kai yhden lapsen kanssa jaksaa yöllä herätä, saa pävällä nukkua, kun ei ole muita lapsia viihdytettävänä.

Mutta eihän 9 kk vanha enää ravintoa tarvitse yöllä, jos on perusterve.

Poika on siirtynyt syntymästään asti jossain vaiheessa yötä meidän viereen. Yleensä nukahdan jossainvaiheessa kun poika syö.
Pitäs varmaan miehen kanssa yrittää ottaa puheeksi tuo yösyönneistä kokonaan vierottaminen.

ensin tissistävieroitus ssit tutista

Alkuperäinen kirjoittaja Winnie The Pooh:
Tumpula, nyt ku olet paikalla, voisin kysyä kestoekspertiltä yhden tyhmän kysymyksen :xmas: : Paljonkohan mahdollisesti tarvii lisäimuja 7kk:n ikäisen yö- ja päivävaippaan, jos käytän ImseVimsen lärpäke-vaippaa ja villiksiä?!? Ehkä voi olla ihan mahdoton kysymys, mutta tahtoisin tietää suurinpiirteen mistä määristä on kysymys... :ashamed: Imut olisivat tsi-imuja, froteesta ja flanellista (joka toivottavasti ei ole hirmu huono ajatus). :whistle:

Mä olen vähän huono ekspertti. :whistle: Mä en edes tiedä millainen tuo Imsen vaippa on. :ashamed:
Meillä tuolla yksivuotiaalla on päivävaipassa materiaaleista riippuen 4-7 imukerrosta suunnilleen ja yövaipassa *laskee* tuplaläppävaipan 7 kerrosta ja lisäksi sitten parit bambukerrokset ihoa vasten.
Mä kovasti sulle suosittelen tuota Kestoilu-kerhoa ellet jo ole jäsen. =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niinpä. Iso vauva, ja monet menevät töihin lapsen ollessa tuossa iässä, ja vauvan saa nukkumaan noin isona, jos vain haluaa. Lopettaa yösyötöt jos ei jaksa herätä. Mutta kai yhden lapsen kanssa jaksaa yöllä herätä, saa pävällä nukkua, kun ei ole muita lapsia viihdytettävänä.

Mutta eihän 9 kk vanha enää ravintoa tarvitse yöllä, jos on perusterve.

Ohan tuo jo iso poika :heart: Ja varmaan pärjäisi jo yön tankkamatta (taitaa se olla äidille lopulta kovempi paikka luopua yö tissittelystä, niin kuluttavaa kun se onkin :ashamed: ) Tiedä sitten alkaisiko poika nukkua yönsä kokonaan tissittelyn loputtua, toivottavasti.
Itseä vaan pelottaa kun viimeksi (monta vuotta sitten) pitkän lähes unettoman jakson pääteksi olin osastolla lataamassa akkuja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta kai yhden lapsen kanssa jaksaa yöllä herätä, saa pävällä nukkua, kun ei ole muita lapsia viihdytettävänä.

Ei se aina ole noin helppoa. Sitä voi vetää itsensä niin pahasti piippuun ettei enää saa unta...

Alkuperäinen kirjoittaja niin:

ensin tissistävieroitus ssit tutista

Tutista ollaan jo vierotettu.

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Alkuperäinen kirjoittaja Winnie The Pooh:

Mä olen vähän huono ekspertti. :whistle: Mä en edes tiedä millainen tuo Imsen vaippa on. :ashamed:
Meillä tuolla yksivuotiaalla on päivävaipassa materiaaleista riippuen 4-7 imukerrosta suunnilleen ja yövaipassa *laskee* tuplaläppävaipan 7 kerrosta ja lisäksi sitten parit bambukerrokset ihoa vasten.
Mä kovasti sulle suosittelen tuota Kestoilu-kerhoa ellet jo ole jäsen. =)

Kiitos vastauksesta! =) Kuis sinne kerhoon pääsee?? :ashamed: